رسانه عمومی

نخست‌وزیر استرالیا از انفعال تل‌آویو درباره کشتار امدادگران ناراضی است

نخست وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) گفت، رژیم صهیونیستی هنوز توضیح رضایت‌بخشی درباره کشته شدن هفت امدادگر گروه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» به دست صهیونیست‌ها ارائه نکرده است.

به گزارش سلام دکتر، رژیم صهیونیستی اول آوریل به کاروان حامل امدادگران آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد که منجر به کشته شدن هفت تن از آنها شد. نیروهای کشته شده این نهاد خیریه از استرالیا، کانادا، لهستان، بریتانیا و ایالات متحده و همچنین همکار فلسطینی آنها بودند. رژیم صهیونیستی مدعی است که این حمله یک «اشتباه فاحش» بوده است.

در همین رابطه آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا گفت، توضیحات برای مرگ این افراد کافی نیست. با توجه به کشته شدن بیش از  ۲۰۰ امدادگر در حملات اخیر در منطقه، اسرائیل باید اطلاعات بیشتری را درباره اینکه چه کارهایی برای جلوگیری از مرگ این نیروها در آینده انجام می‌دهد، ارائه کند.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: ما توضیحات را تا این مرحله راضی‌کننده نمی‌دانیم. ما به پاسخگویی مناسب و شفافیت کامل در مورد شرایط نیاز داریم و فکر می‌کنم این همان چیزی است که عموم مردم استرالیا انتظارش را دارند.

نخست وزیر استرالیا از گفتن اینکه کانبرا چه اقداماتی را کافی می‌داند و اینکه آیا به دنبال تحریم‌های دیپلماتیک علیه رژیم صهیونیستی در صورت ناکامی این رژیم در ارائه توضیحات و اطلاعات است، امتناع کرد.

استرالیا همچنین امروز یک ژنرال بازنشسته نیروی هوایی را منصوب کرد تا تحقیقات تل‌آویو را مورد مطالعه قرار دهد و به کانبرا گزارش دهد که آیا تحقیقات کافی است و آیا اقدامات بیشتری برای پاسخگویی مسئولان لازم است یا خیر.

آلبانیز پنجشنبه هم در یک کنفرانس مطبوعاتی در سیدنی گفت: ما باید پاسخگویی در مورد نحوه وقوع آن واقعه داشته باشیم و آنچه به اندازه کافی خوب و کافی نیست، اظهاراتی است که از طرف اسرائیل بیان شده است، از جمله اینکه این حادثه صرفا نتیجه جنگ است.

به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد که آنتونی آلبانیز به پیام ویدیویی روز سه‌شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره داشت که در آن گفت «این اتفاق در جنگ می‌افتد.»

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که خوزه آندرس، موسس خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» که مقر آن در آمریکاست، در مصاحبه با رویترز نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه را متهم کرد که امدادگران این نهاد را به طور سیستماتیک و ماشین به ماشین هدف قرار داده‌اند. او گفت حمله روز دوشنبه که منجر به کشته شدن هفت تن از کارکنانش شد، اشتباه نبود و تکرار کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی از ترددهای آنها اطلاع داشتند.

نخست‌وزیر استرالیا پنجشنبه همچنین در توئیتی نوشت: «قتل یک امدادگر استرالیایی در غزه و همچنین کشتن هر فرد بی‌گناه در این درگیری غیر قابل قبول است. از کابینه اسرائیل خواسته‌ایم تحقیقات شفاف انجام دهد و پاسخگویی کامل داشته باشد.»

آلبانیز در کنفرانس خبری خود همچنین گفت، «زومی فرنکام» زن استرالیایی که از کشته‌شدگان حمله اسرائیل به امدادگران در غزه است، در خودرویی حضور داشت که به وضوح نشان «آشپزخانه مرکزی جهانی» را داشت و قاعدتا نباید در خطر می‌بود.

انتهای پیام