رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

نحوه استفاده از کرم های لیفت

پیر شدن پوست چیزی نیست که کسی آن را دوست داشته باشد؛ درست است که خطوط ریز و درشت روی صورت خبر از تجربه‌ها و تلخ و شیرین‌ها می‌دهند؛ اما اگر راهی باشد که بتوان مانع از شکل گرفتن آن‌ها یا باعث از بین رفتنشان شد، چرا که نه؟در این مقاله به شما انواع محصولات سفت کننده پوست شل و افتاده و از بین برنده چروک را معرفی خواهیم کرد که شامل انواع کرم لیفتینگ صورت، سرم، کرم دور چشم، ماسک و حتی لوازم آرایش است. همچنین به شما خواهیم گفت از چه سنی باید شروع به مصرف این موارد کنید و چطور از آن‌ها کمک بگیرید.

کرم لیفتینگ صورت و هر آنچه که درباره آن باید بدانید+ معرفی

از چه سنی باید شروع به استفاده از کرم لیفتینگ کنید؟

بدن ما حاوی ماده‌ای به نام کلاژن است. کلاژن پروتئینی است که باعث سفت ماندن، انعطاف پذیری و ظاهر جوان و شاداب پوست می‌‎شود و هر چقدر که سن بالاتر رود، از میزان تولید این ماده کم شده و پوست کم‌کم ظاهر افتاده‌ای پیدا می‌کند که چین و چروک دارد و شاداب به نظر نمی‌رسد.

پوست ما از زمانی که وارد دهه بیست سالگی می‌شویم، شروع به ایجاد تغییراتی می‌کند که شامل کم شدن میزان کلاژن است. در دهه سی سالگی این تغییرات به مراتب بیشتر می‌شوند و سپس هر چند سال یک بار میزان از دست دادن کلاژن بیشتر خواهد شد

؛ بنابراین برای پیشگیری از افتادگی و پیر شدن پوست درمان‌های مراقبتی را می‌توان در دهه بیست سالگی شروع کرد؛ اما شروع استفاده از محصولات ضد پیری و انواع محصولات لیفتینگ از سی سالگی ضرورت پیدا می‌کند. علاوه بر سن، عواملی مثل استرس اکسیداتیو و اشعه UV می‌تواند باعث تسریع فرایند پیری پوست شود.

موادی که باید در محصولات ضد پیری وجود داشته باشند

انواع محصولات لیفتینگ صورت مثل کرم، ژل، کرم پودر و سرم باید حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای باشند تا بتوانند جلوی ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست را بگیرند. این مواد شامل موارد متعددی هستند که بعضی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده محصولات ضد پیری پوست است. این ماده یک رطوبت رسان بسیار قوی است که به آبرسانی شدید پوست کمک می‌کند.

دلیل استفاده از این ماده در ترکیبات محصولات ضد پیری و لیفتینگ صورت این است که با بالا رفتن سن، پوست ما ویژگی‌های مرطوب کننده‌اش را از دست می‌دهد؛ این المان‌ها شامل هیالورونیک اسید و سرامید می‌شود. به همین دلیل هم باید از محصولاتی استفاده کرد که این ترکیبات را جایگزین کنند.هیالورونیک اسید همچنین برای کسانی که پوست تیره‌ای دارند یا جنس پوست‌شان چرب است، بسیار عالی عمل می‌کند.

وجود آنتی اکسیدان‌هایی مثل اسید اسکوربیک یا ویتامین سی و همچنین ویتامین E در محصولات ضد پیری و لیفتینگ صورت ضروری است. این آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد که منجر به تخریب سلول‌ها می‌شوند، مبارزه کرده و منجر به ساخت سلول‌های جدید خواهند شد. به همین دلیل است که از ترکیبات ویتامین C و E در انواع کرم‌های ضد پیری از جمله کرم لیفت گاتیو استفاده می‌شود.

گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید یک ماده شیمیایی موثر برای لایه برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده آن است که منجر به تیرگی پوست شده و می‌تواند خط و خطوط پوست را عمیق‌تر نشان دهد. این ماده کلاژن سازی را تسریع کرده و باعث ساخت الاستین می‎شود که در نهایت منجر به بهبود وضعیت پوست و افزایش زیبایی و انعطاف آن می‌شود.محصولاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، هر کدام به نحوی باعث جوانسازی پوست و لیفتینگ صورت خواهند شد.

ژل لیفتینگ و سفت کننده پوست صورت سروینا

ژل لیفتینگ و سفت کننده پوست صورت سروینا یکی از محصولات جوان کننده‌ای که می‌توانید از آن برای لیفتینگ صورت و از بین بردن چین و چروک پوست کمک بگیرید.

این محصول حاوی پروتئین هیدرولیز شده دانه‌های معجزه آسای کنجد، ویتامین E و روغن جوانه گندم است که همگی به افزایش میزان الاستین و بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند.

این ژل از پوست شما در برابر عوامل آسیب رسان بیرونی محافظت کرده و چهره‌ای جوان و شاداب به شما هدیه خواهد داد. انواع پوست‌ها می‌توانند روزی دو بار از این ژل روی پوست تمیز استفاده کنند. از این ژل به ویژه زمانی که می‌خواهید آثار خستگی و کدری به سرعت از روی پوست‌تان محو شود، استفاده کنید.

ماسک نقابی لیفتینگ و ضد چروک Q10 پیوردرم

یکی از محصولاتی که علاوه بر پیشگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست به کم شدن این موارد در افراد مسن‌تر هم کمک می‌کند، ماسک نقابی لیفتینگ صورت پیوردرم است. این محصول ساخت کره بوده و وزنی معادل 15 گرم دارد. برای استفاده از آن کافی است یک ورقه از این ماسک صورت را روی پوست تمیز خود قرار دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه جدا کنید. این مدت زمان برای احیای پوست کافی است.

ماسک لیفتینگ صورت پیوردرم حاوی ویتامین E برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و انعطاف آن بوده، کوآنزیم Q10 دارد که به عنوان یک آنتی اکسیدان با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و از عصاره چای سبز برای شفافیت و آبرسانی پوست کمک می‌گیرد. از طریق استفاده از این ماسک می‌توانید پوست را برای ساخت کلاژن بیشتر تحریک کنید و از داشتن پوستی شاداب و سفت لذت ببرید.

سرم لیفتینگ قوی مدل INTENSIVE اسکین کد

در کنار سرم لیفتینگ صورت و ماسک، محصول دیگری هم برای جلوگیری از افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک وجود دارد که برای انواع پوست‌ها مناسب است. این محصول سرم لیفتینگ Intensive یا بسیار قوی از برند Skincode است.

علاوه بر این سرم لیفتینگ اسکین کد حاوی عصاره آلوئه ورا و هیالورونیک اسید است که هر دو نقشی اساسی در آبرسانی پوست ایفا می‌کنند. برای استفاده از این سرم می‌توانید مقدار لازم از آن را روی پوست تمیز و خشک قرار دهید و به وسیله یک جید رولر یا نوک انگشتان تمیز روی سطح پوست پخش کنید.

کرم پودر سفت کننده کوزارت

بهتر است در کنار استفاده از سرم یا کرم سفت کننده بدن گاتیو ، لوازم آرایشی‌تان را هم از بین محصولاتی انتخاب کنید که خاصیت سفت کنندگی دارند. کرم پودر سفت کننده کوزارت یکی از این محصولات است.

همان‌طور که پیشتر گفتیم، یکی از دلایل پیر شدن پوست اشعه UV است. این کرم پودر با داشتن فیلتر UV و ویتامین E از افتادگی پوست و بروز چین و چروک پیشگیری کرده و از آنجایی که آبرسانی بسیار قوی است، می‌تواند خطوط کم عمق را با پوشش دهی بالای خود محو کند.

کرم پودر سفت کننده کوزارت هم‌چنین دارای کوآنزیم Q10 است که منجر به بالا رفتن انعطاف پوست و درخشان شدن آن خواهد شد. از این کرم پودر آلمانی برای انواع پوست، به ویژه پوست‌های حساس می‌توانید استفاده کنید.

کرم دور چشم رتینول لامینین

ماده موثر رتینول که به از بین بردن خطوط ریز و درشت پوست و ساخت سلول‌های جدید کمک می‌کند، اصلی‌ترین ماده موجود در کرم دور چشم لامینین است. این محصول یک کرم لیفتینگ قوی و کلاژن ساز است که با پر کردن خطوط باعث محو و کم عمق شدن آن‌ها شده و از طریق مرطوب کنندگی جلوی بروز چروک‌های جدید دور چشم را خواهد گرفت.

همچنین اگر زیر چشم شما تیره شده است، می‌توانید سراغ کرم دور چشم ضد چروک و رفع سیاهی گاتیو بروید. استفاده از این کرم به افراد بالای 30 سال توصیه می‌شود. کافی است صبح و شب به صورت ضربه‌ای کرم را زیر و اطراف چشم بزنید تا متوجه تاثیر این محصول شوید.

کرم سفت کننده صورت افراد بالای 40 سال سینره

اگر در دهه بیست و سی سالگی مراقبت‌‌های کافی برای جلوگیری از افتادگی پوست را انجام نداده‌اید، نگران نباشید. محصولات لیفتینگ صورت به طور تخصصی برای سنین مختلف طراحی می‌شوند و کرم لیفتینگ صورت سینره برای افراد بالای 40 سال یکی از این محصولات است.