رسانه عمومی

نتفلیکس برای نجات به «بازی مرکب» چنگ می زند

نتفلیکس تصمیم گرفت تا با انتشار فصل دوم سریال «بازی تاج و تخت» و یک نمایش واقعی بر اساس آن، شکست‌ها و باخت‌های اخیر خود را جبران کند.

به گزارش سلام دکتر، الجزیره در گزارشی در این باره نوشت: نتفلیکس تصمیم گرفته پروژه جدیدی را راه اندازی کند و باید سریال پرطرفدار خود «بازی مشترک» را به یک رئالیتی شو تبدیل کند. فیلمنامه این مسابقه که در 10 قسمت منتشر شده است به اندازه سری اول قاتل و خونین نیست اما برنده این بازی با او پول زیادی به خانه خواهد برد.

این جایزه 4.56 میلیون دلار است که بزرگترین کمکی است که تا به حال در تاریخ تلویزیون فیلم ثبت شده است. 465 نفر در این مسابقه شرکت می کنند.

محبوب‌ترین سریال نت‌فلیکس «بازی تاج و تخت» را می‌توان برنامه‌ریزی کرد، زیرا ۲۸ روز پس از انتشار، در ۱.۶۵ میلیارد ساعت، ۱۱۱ میلیون کاربر آن را تماشا کردند.

هوانگ دونگ، کارگردان، نویسنده و یکی از بنیانگذاران “بازی مشترک”، گفت که تولید و پخش این سریال 12 سال طول کشید. در حالی که تنها 12 روز طول کشید تا به محبوب ترین سریال نتفلیکس تبدیل شود.

نتفلیکس نیز این روزها از ساخت فصل دوم این سریال خبر داده است.

ساخت فصل دوم و همچنین نمایش رئالیتی این سریال آخرین تلاش‌های نتفلیکس برای نجات خود و جبران آسیب‌هایی است که در سال‌های اخیر به پلتفرم تولید محتوا وارد کرده است.

در ماه‌های اخیر، نت‌فلیکس به دلیل خروج از بازار روسیه و ظهور رقبای جدید آسیب زیادی دیده است. حتی پس از اینکه دیزنی پلاس در کشورهای عربی و بسیاری از کشورهای دیگر که قبلاً به آن دسترسی نداشتند، شگفتی ساز شد.

نتفلیکس مشترکین زیادی را از دست داده و ارزش بازار آن بیش از 50 میلیارد دلار کاهش یافته است.

پایان پیام