اقتصادی

میدان‌های نفتی سپهر و جفیر توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند

اخبار سیاسی - خوزستان | استانی - سیاسی | به

سلام دکتر/خوزستان میدان‌های نفتی سپهر و جفیر با حضور وزیر نفت و به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان هشتمین سفر خود به خوزستان امروز (۱۸ اسفندماه) با حضور اوجی وزیر نفت و به صورت ویدیو کنفرانسی، میادین نفتی سپهر و جفیر را افتتاح کرد.

‌به گزارش سلام دکتر، میادین نفتی سپهر و جفیر در منطقه غرب کارون در جنوب غربی شهر اهواز واقع شده است. قرارداد بهره‌برداری از این میادین ۲۰ ساله است و با هدف تولید نفت از یکی از عمیق‌ترین و پرفشارترین لایه‌های نفتی ایران امضا شده، نخستین قرارداد از قراردادهای جدید نفتی بوده که به تولید نفت منجر شده است.

تعداد چاه‌ها تا انتهای طرح ۱۳۵ حلقه چاه خواهد بود و روزانه ۱۱۰ هزار بشکه نفت در پایان اجرای قرارداد از میادین سپهر و جفیر تولید می‌شود.

آن‌طور که اعلام شده، میدان نفتی سپهر و جفیر در قراردادی به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار با تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت سبک صادراتی به بهره‌برداری می‌رسد. 

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.