موسیقی تلفیقی ایران هنوز با ترکیه و آذربایجان فاصله دارد

موسیقی تلفیقی ایران هنوز با ترکیه و آذربایجان فاصله دارد

“آیا موسیقی مختلط در ایران ، مانند کار گروه های بامرانی ، پالت ، دنگ شو و … ، می تواند با معانی مختلف برای خود با موفقیت ظاهر شود؟” امید سعیدی خواننده و آهنگساز در پاسخ به این س saidال گفت: این سنت پیشرفت خوبی داشته است اما با موسیقی بسیاری از کشورها مانند کشورهای همسایه مانند آذربایجان و ترکیه نیز فاصله زیادی دارد.

به گزارش سلام دکتر ، امید سعیدی خواننده و آهنگساز آلبوم تازه منتشر شده “به دشت نفتون” درباره موسیقی مذهبی بوشهر می گوید: موسیقی مذهبی بوشهر به خاطر آثار افرادی مانند ناخدا عباس داریوانورد است که یکی از بزرگترین آهنگسازان در جنوب کشور. او موسیقی مذهبی را به نوعی در موسیقی بوشهر توسعه داده است ، واژگان زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران ، هشتمین زندگی خانه هنرمندان ایران در زمینه موسیقی با تیتراژ کنونی تحت انتشار آلبوم “به دشت نفتون” با حضور آهنگساز و هنرمند امید سعیدی و نیوشا قربانی خواننده و بازیگر زن با بازی و درک سما بابایی پنجشنبه 17 تیر در صفحه اینستاگرام خانه بازیگران ایران برگزار شد.

امید سعیدی ، هنرمند و ترانه سرای “به دشت نفتون” در مورد کار جدید خود می گوید: “این سومین آلبوم گروه” سریع “به کارگردانی بامداد افشار است. آلبوم سوم براساس نظر و تدوین من است و بامداد عزیز به من اعتماد کرد و این آلبوم با گروه ساخته شد. توسط Walk Music تبلیغ و در سیستم عامل های جهانی منتشر شد. نسخه فیزیکی آن نیز توسط انتشارات موسیقی بتهوون در هفته های آینده منتشر خواهد شد.
وی افزود: وقتی به نتایج اکتشاف و استخراج نفت در تاریخ ایران رسیدم ، “به دشت نفتون” نگرانی من شد. در بعضی بخشها ، ارجاعات تاریخی به این داستان داده شده است. این زمان تحت تأثیر حمله انگلیسی ها و کشف نفت در مسجدسلیمان و همه مشکلات و گرفتاری هایی بود که تاریخ نفت باعث ایران شد ، از مشکلات زیست محیطی گرفته تا درگیری طبقاتی و فاصله و سازماندهی سرزمین های اشغالی.
سعیدی درباره این مجموعه آثار که جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم ساحل است گفت: به نظر می رسد دریا داستان های روزانه دارد و همیشه برای مردم و همسایگان خود بازی ایجاد می کند. “از دشت نفتون” در 9 قطعه. “اندر بندر” نوعی نسخه در برابر قطع آب و رویدادی در بوشهر بر اساس محدودیت آب و تبلیغات آلودگی است (نوعی آواز بوشهری که پرسش و پاسخ دارد) ؛ وضعیتی که در این روزها هستیم. آهنگسازی روش این آلبوم است. استفاده از تکنیک های کم تهاجمی مبتنی بر تکرار و حذف اضافات در ملودی ها نیز از دیگر ویژگی های این اثر است و ما عمیقاً در موقعیت هماهنگی زنگ در آلبوم هستیم و به مدال وحدت می رویم. زیرا موسیقی بشر با این نوع وحدت می تواند بیشتر به وجود آید. ما همچنین بر لحن های بوشهری تأکید می کنیم که بیشتر آنها از موسیقی محلی بوشهر گرفته شده است.

سعیدی درباره موسیقی بوشهر و فعالیت های آن در حوزه موسیقی توضیح می دهد: فکر می کنم این دغدغه موسیقی به یک جریان ارتباطی ساده در بوشهر برمی گردد. مردم این شهر می توانند به راحتی با دیگران صحبت کنند ، با سایر کشورها ملایم و گشوده باشند و این تعاملات به درک و پذیرش شعر و موسیقی کمک می کند.

وی در مورد وام گرفتن آواز مذهبی از بوشهر از آلبوم “به دشت نفتون” گفت: “این ظریف ، پرشور و بدون سر و صدایی است.” در این مراسم می توانید از عزاداری و موسیقی بوشهر وام بگیرید. به عنوان مثال ، داستان بنیانگذاری حضرت عباس (ع) در آهنگ اندر بندر الهام گرفته شده است. چون در این مورد ، به ویژه ، ما با یک کشتارگاه روبرو هستیم ، یا در یک کشتارگاه ، Nafton گفت که غم امروز ما ممکن است این باشد که با همه این کلمات و منابع ، ما آب و آتش نداریم ، مثل اینکه پاتوق برای در حال حرکت ، و موارد زیر این مواردی است که می توانید از عزاداری و موسیقی اختصاص داده شده به آنها وام بگیرید. این در مورد آهنگ های آلبوم است ، اما در مورد موسیقی ، باید بگویم که “به دشت نفتون” موسیقی مذهبی خود را مدیون بوشهر در ترانه سرایی است. موسیقی مذهبی بوشهر به دلیل آثار افرادی مانند ناخدا عباس داریانورد که یکی از بزرگترین آهنگسازان جنوب کشور است و جریان موسیقی مذهبی را در موسیقی بوشهر وارد کرده بسیار غنی است.
نیوشا قربانی ، هنرمند و خواننده آلبوم “به دشت نفتون” ، درباره اهمیت کار گروهی در اتاق می گوید: این گروه در سال 1995 به مدیریت بامداد افشار تشکیل شد و مهمترین دغدغه او تلفیق موسیقی الکترونیک با تاریخ است- داستان. . در موسیقی آلبوم گروه اتاق ، همزمان ، برنامه های خاص و ویژه ای را از صبح می شنویم. به نظر من برنامه های مهمی دارد که تولید این گروه را از گروه های دیگر متمایز می کند.
وی با تأکید بر این گروه در زمینه ادبیات و موسیقی محلی گفت: «اولاً علاقه شخصی اعضای گروه و جذابیت این نوع موسیقی باعث فعالیت بیشتر آنها شده است. امید سعیدی در آلبوم “به دشت نفتون” نیز می خواهد چیزی در مورد شهر خود و منطقه بوشهر و آنچه که برای آن زندگی می کند ارائه دهد. نظر شما نیز برای ما بسیار خوب است. من شخصاً به جنوب ایران علاقه زیادی دارم و از توصیه امید سعیدی استقبال می کنیم. با گذشت زمان ، ما همچنین بازخورد مثبتی در کار خود دریافت کردیم.
قربانی درباره وحدت خود در این آلبوم گفت: “قبلاً من به موسیقی جنوب گوش می دادم و می دانستم این نوع موسیقی را دارم ، اما وحدت من برای من چالش بود زیرا من اصالت جنوبی نداشتم و نگران بودم كه مبادا می تواند به خوبی موسیقی پخش کند. “به. امید سعیدی در این زمینه بسیار به من کمک کرد و او جزئیات را برای درک موضوع و داستان آهنگها ارائه داد ، سپس ما روی لهجه کار کردیم.
وی درباره حرفه بازیگری خود توضیح داد: من از شش سالگی برای اولین بار روی صحنه رفتم و در آن زمان تنبک بازی می کردم. آن شب به من گفتند که باید با این ساز موسیقی داشته باشی و در آن لحظه با شجاعت خانواده ام برایم باعث شد تا تجربه های مختلفی را در موسیقی دنبال کنم و این احساس هنوز مرا تحت تعقیب قرار می دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل