اقتصادی

مناطق آزاد الگویی موفق حمایت از سرمایه گذاری و صنعت هستند

آزاد | از | استانی-اجتماعی

سلام دکتر/آذربایجان غربی رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مناطق آزاد یک الگویی موفق و مناسب در توسعه اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری و صنعت هستند به شرطی که قانون در این مناطق به درستی اجرا شود.

 رضا افلاطونی روز چهارشنبه 27 اردیبهشت در جمع مسئولان منطقه آزاد ماکو افزود: لازم است عملیاتی و اجرایی شدن طرح جامع منطقه با توجه به آمایش سرزمین انجام و مراحل صدور مجوز تسهیل شود. 

وی با بیان اینکه ماکو می‌تواند دروازه ایران به دنیا باشد و باید از تدابیر و تسهیلات ایجاد شده توسط دولت در این زمینه استفاده شود، ادامه داد: در این منطقه ظرفیت کافی برای به مرحله عمل رساندن این ظرفیت وجود دارد. 

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به لزوم توجه به ارزش افزوده محصولات کشاورزی گفت: ۲۵۰ میلیون نفر در همسایگی کشور و در شمال ایران ساکن هستند که یک بازار هدف مهم برای صادرات محصولات کشاورزی هستند.
 
افلاطونی با اعلام آمادگی در زمینه همکاری با مسئولان آذربایجان غربی ادامه داد: باید از این موقعیت استثنایی ماکو نهایت استفاده را ببریم و هرقدر در این منطقه اقدام به تولید محصولات کشاورزی به شرط وجود زنجیره ارزش و عدم خام فروشی شود، بازارهای خوبی در انتظار تولید کنندگان استان خواهد بود.

افلاطونی با بیان اینکه آذربایجان غربی درخصوص صدور اسناد کشاورزی و اجرای رفع تداخلات جزو استانهای پیشرو در کشور است، ادامه داد: وسعت اراضی کشاورزی قابل کشت در کشور در حدود ۱۸ میلیون هکتار است و با اجرای طرح صدور سند مالکیت زراعی در دولت سیزدهم پیش بینی‌می‌شود با همراهی مالکان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان امسال ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور سنددار شوند.

انتهای پیام