«مصاحبه تاریخ شفاهی با حسین خطیبی» منتشر شد


“ماندگار تدبیر” با موضوع مصاحبه شفاهی با حسین خطیبی منتشر شد که مصاحبه ، گردآوری و تحقیق آن توسط پیمانه صالحی انجام شد.

به گزارش سلام دکتر ، در ارائه ای که توسط بایگانی و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است ، این کتاب که در 276 صفحه منتشر شده است ، می گوید: این کتاب در پنج فصل و سه کاربرد تنظیم شده است. در قسمت اول ، خانواده حسین خطیبی و برنامه آموزشی مورد بحث قرار می گیرد. در این فصل ، اطلاعات شخصی و خانوادگی ، تحصیلات ابتدایی ، دبیرستان و کالج و روابط با پروین اعتصامی در کتابخانه دانشگاه شرح داده شده است. فصل دوم کتاب “تدبیر تا آنجا” با کتابخانه دانشکده حقوق و تفسیر همکاری می کند.
سابقه صلیب سرخ و شیر سرخ و سازمان صلیب سرخ در بخش 3 ، در بخش مفصل همکاری ایران با سازمان های بین المللی و نحوه ایجاد ، تأسیس ، اداری و مالی دفاتر صلیب سرخ و هلال احمر ، از جمله به عنوان جمعیت شیر ​​و خورشید. در ایران ذکر شده است. فصل چهارم این کتاب در مورد بیمارستانها و درمانگاههای مناسب بحث می کند. توسعه و ارائه امکانات بهداشتی ، به ویژه بیمارستانهای تخصصی ، تأسیس مدرسه پرستاری ، ناوگان بیمارستانی و کمک در جنگ اعراب و اسرائیل از جمله موضوعات این فصل است.
اما در قسمت پنجم کتاب “پایان مصاحبه تاریخ شفاهی با حسین خطیبی” ، موضوع خدمات اجتماعی و مجلس شورای ملی ، فعالیت های سیاسی و حزبی و سند تسلیم از دیگر موضوعات این فصل است.
با این وجود ، در قسمت اول ، اطلاعات کتابشناسی آثار مصاحبه در دو بخش کتاب و مقاله سازماندهی شده است. در مکمل دوم ، تصاویر اسناد و در متمم سوم ، تعدادی عکس ، از دوران کودکی تا آخرین لحظات زندگی مصاحبه ، منتشر شده است.
کتاب «اصول پایدار مصاحبه تاریخ شفاهی با حسین خطیبی» مصاحبه ای با دکتر حسین خطیبی با استفاده از روش های تحقیق شفاهی است. پیمانه صالحی ، نویسنده کتاب ، در بخشی از ارائه گفت: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، بسیاری از سازمان ها ، نهادها و افراد شروع به تدوین و تدوین تاریخ مدرن ایران با روش های تحقیقاتی فراوان کردند. برخی از آنها با مراجعه به اسناد و کتابها به تاریخ روی آوردند و برخی از آنها به مقوله تاریخ شفاهی روی آوردند و مصاحبه با شخصیت هایی را که در دوران مدرن آغاز شده بود بر ایده های آنها قرار دادند. در همین حال ، آرشیو و کتابخانه ملی ایران ، با تأسیس دفتر گارد شفاهی در سال 1371 این کار را آغاز کرد. در سالهای اخیر ، مصاحبه های زیادی با علم ، سیاست ، فرهنگ و هنرهای مدرن و همچنین مصاحبه با نویسندگان ، شاعران و دانشگاهیان صورت گرفته است. »

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه مجازی سازمان به آدرس http://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل