رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

مشخصات انواع مدل پارس

انواع پژو پارس

با توجه به اینکه بیش از ۱۰ مدل پژو پارس تا به امروز تولید و از ۵ نوع موتور مختلف بر روی آن استفاده شده است. خیلی از کارشناسان پژو پارس را یکی از پرتنوع‌ترین خودروهای ساخت داخل می‌دانند. در مدل‌های مختلف این ماشین از موتورهای ۱.۸ لیتری XU7 ساده، ۱.۶ لیتری TU5، ۱.۸ لیتری XU7P، ۱.۹ لیتری XUM و 1.8 لیتری XU7JP4/L4 استفاده شده است.

قدرت این موتورها نیز از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل خواهد شد. همچنین در یکی از مدل‌های این خودرو از موتور TU5 چهار سیلندر به همراه جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

در مدل گازسوز این خودرو نیز از گاز CNG استفاده شده و مجهز به موتور XU7 چهار سیلندر دوگانه سوز است که توان تولید ۸۳ اسب بخار با گاز CNG را دارد.

انواع پژو پارس tu5 | انواع پژو پارس xu7p | انواع پژو پارس جدید

1. پژو پارس معمولی

اولین و قدیمی‌ترین نسخه پژو پارس، پژو پارس معمولی است که در حال حاضر هم تولید آن ادامه دارد. این خودرو با موتور ۸ سوپاپ XU7 با حجم ۱۸۰۰ ‌سی‌سی و قدرت ۱۰۰ اسب بخار و همچنین جعبه دنده پنج سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود. از اوایل دهه ۹۰ شمسی ایران خودرو تغییراتی در طراحی داخلی این خودرو داد و از یک داشبورد کاملا جدید در آن استفاده کرد.

همچنین طراحی آینه‌ها نیز تغییر کرد و شاهد رونمایی از چند آپشن جدید نیز در آن بودیم. در حال حاضر این خودرو یکی از خرید اقساطی پژو پارس سال به‌شمار می‌رود.

پژو پارس دوگانه‌ سوز نیز که در زمان بررسی تفاوت پژو پارس ها ممکن است با آن مواجه شوید همان نسخه دوگانه سوز پژو پارس معمولی است.

تعیین قیمت پارس سال XU7P جدید

اردیبهشت 1402: شرکت ایران خودرو، برای نخستین‌بار قیمت پارس سال XU7P با کد کلاس 35106 را اعلام کرد. همانطور که می‌دانید، پارس سال، تا قبل از این با کد کلاس 35101 فروخته می‌شد اما از ابتدای سال 1402، با کد کلاس 35106 راهی بازار کشورمان شده است:

مدل قیمت قدیم قیمت جدید
قیمت کارخانه (خام) 144 میلیون و 188 هزار 204 میلیون و 747 هزار
قیمت نهایی فروش 165 میلیون و 862 هزار 257 میلیون و 786 هزار

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

حالا که قیمت پارس سال XU7P مشخص شده، بزودی قیمت نهایی پارس سال XU7P سفارشی و همچنین پارس سال XU7P سفارشی ELX نیز مشخص می‌گردد.