مزایای هوم ویزیت چیست؟

تا حالا شده وقتی بیمار شدید دلتون نخواد از خونه بیرون برید و آرزو کنید کاش یکی بیاد درِ خونتون و شما رو درمان کنه؟ خب این دقیقاً همون کاریه که هوم ویزیت (Home Visit) انجام میده به جای اینکه خودتون رو به زحمت بندازید و توی شلوغی ترافیک یا صف انتظار بیمارستان ها وقت تلف کنید پزشک یا متخصص میاد خونه شما همین اول بگم که این سرویس داره روز به روز محبوب تر میشه و کلی مزیت داره که می خوام براتون توضیح بدم.

راحتی و آسایش

اولین چیزی که توی این سرویس به چشم میاد راحتی و آسایش هست که برای خیلی از ماها بیرون رفتن در حالت بیماری واقعاً سخته مخصوصاً اگر بخوایم به مطب یا بیمارستان بریم که تازه بعد از رسیدن باید کلی توی صف انتظار بمونیم اما توی هوم ویزیت پزشک خودش میاد پیش شما و نیازی نیست از خونه تکون بخورید.

تجربه شخصی من از هوم ویزیت

خاطرم هست چند وقت پیش دچار سرماخوردگی شدید شدم و واقعاً حوصله نداشتم از خونه بیرون برم یکی از دوستانم سرویس هوم ویزیت رو بهم معرفی کرد گفتم امتحانش کنم! پزشک خیلی سریع اومد خیلی صمیمی و حرفه ای برخورد کرد و از همه مهم تر من بدون استرس و توی محیط خونه خودم تحت درمان قرار گرفتم به جرات می تونم بگم این تجربه باعث شد دیگه سراغ بیمارستان نرفتم حداقل برای بیماری های ساده مثل سرماخوردگی.

صرفه جویی در زمان و هزینه

وقتی فکرش رو بکنید صرفه جویی در زمان یکی از بزرگ ترین مزایای هوم ویزیته نیازی نیست وقتتون رو توی ترافیک یا صف انتظار مطب ها هدر بدید همچنین با این سرویس از هزینه های اضافی مثل کرایه تاکسی پارکینگ یا حتی هزینه هایی که از وقت تلف کردن توی بیمارستان براتون پیش میاد جلوگیری می کنید.

مقایسه زمانی هوم ویزیت با مراجعه به مطب

نوع مراجعه

زمان تقریبی

هزینه های اضافی

هوم ویزیت

20 دقیقه انتظار

بدون هزینه رفت وآمد

مراجعه به بیمارستان

15 ساعت

هزینه تاکسی پارکینگ وقت تلف شده

کاهش خطرات عفونت و آلودگی

با هوم ویزیت شما از شلوغی و آلودگی بیمارستان ها دور می مونید شاید فکر کنید که این خیلی مهم نیست اما واقعاً یکی از مسائل اصلیه وقتی به بیمارستان می رید در معرض بیماری های دیگه هم قرار می گیرید اما توی خونه خودتون احتمال ابتلا به عفونت های بیمارستانی رو ندارید.

شخصی سازی و توجه بیشتر

یکی از نکات جالب هوم ویزیت اینه که پزشک زمان بیشتری رو به شما اختصاص میده و شما در محیطی که راحت تر هستید می تونید سوالات بیشتری بپرسید در مطب یا بیمارستان پزشکان معمولاً زمان محدودی دارن و باید سریع به بیماران بعدی برسن اما توی هوم ویزیت پزشک با آرامش بیشتر شما رو معاینه می کنه و وقت بیشتری برای توضیح وضعیتتون اختصاص میده.

مناسب برای افراد مسن و ناتوان

هوم ویزیت مخصوصاً برای افراد مسن یا افرادی که مشکلات حرکتی دارن فوق العاده مناسبه جابه جایی این افراد ممکنه مشکل باشه و نیاز به همراه داشته باشن اینجاست که پزشک خونه میاد مشکل رو حل می کنه و شما هم نیازی به جابه جا کردن بیمارتون ندارید.

خدمات گسترده تر در خانه

شاید فکر کنید که هوم ویزیت فقط به معاینه ختم میشه اما نه! خیلی از خدمات درمانی مثل تزریقات گرفتن آزمایش خون نوار قلب و حتی فیزیوتراپی هم توی خونه قابل انجامه یعنی شما علاوه بر معاینه خیلی از کارهای درمانی دیگه رو هم بدون نیاز به مراجعه به مرکز درمانی در منزل انجام می دید.

مشکلات مربوط به هوم ویزیت

حالا که از مزایاش گفتم بهتره از مشکلاتش هم صحبت کنم همیشه همه چیز گل و بلبل نیست!

دسترسی به پزشکان متخصص

یکی از مشکلاتی که ممکنه پیش بیاد محدودیت در دسترسی به پزشکان متخصص باشه یعنی اگر نیاز به یک پزشک فوق تخصص داشته باشید شاید اون پزشک در سرویس هوم ویزیت نباشه و مجبور شید به مطب مراجعه کنید.

هزینه های بالاتر نسبت به مراجعه به مطب

هزینه های هوم ویزیت معمولاً بالاتر از مراجعه به مطبه البته این هزینه بیشتر به خاطر مزایایی مثل راحتی و صرفه جویی در زمانه ولی اگر به دنبال صرفه جویی اقتصادی هستید ممکنه این یکی از مشکلاتی باشه که باید در نظر بگیرید.

تجهیزات محدود

همه ی خدمات درمانی در منزل قابل ارائه نیستند بعضی از تجهیزات پزشکی فقط در بیمارستان ها یا کلینیک های بزرگ قابل دسترسی هستن مثلاً سی تی اسکن یا ام آر آی رو هنوز نمی تونید توی خونه انجام بدید!

نتیجه گیری

با توجه به تمام نکات مثبت و منفی که گفتم به نظر من هوم ویزیت یکی از بهترین خدماتیه که برای افرادی که دنبال راحتی و سرعت در درمان هستن ارائه شده مخصوصاً اگر شما یا عزیزانتون نتونید به راحتی به مراکز درمانی مراجعه کنید با اینکه ممکنه هزینه هاش کمی بیشتر باشه اما آرامش و راحتی که به همراه داره به نظر من کاملاً ارزشش رو داره.

خروج از نسخه موبایل