مردم از راه دور زائر باشند

مردم از راه دور زائر باشند

مدیر رادیو اربعین اطلاعات سفر و حضور اربعین در این مراسم را از برنامه های امسال این شبکه رادیویی عنوان کرد.

به گزارش سلام دکتر ، جواد تشکری – مدیر رادیو اربعین – در جلسه ای مجازی درباره شبکه رادیویی فعلی و برنامه های این روزهای آن توضیحاتی ارائه کرد.

تشکری در ابتدا درباره رادیو اربعین صحبت کرد: برای هفتمین سال متوالی پخش رادیو اربعین از سه شنبه 16 شهریور ساعت 18 آغاز می شود. شبکه رادیویی اربعین می کوشد با ارائه بهترین اطلاعات و بسیج همه قدرت های کشور ، آیینه ای کامل از زیبایی اربعین حسینی باشد. مراسم افتتاحیه در سالن سوره حوزه هنری شورای تاریخ اسلام برگزار می شود و از دوستان حسینی استقبال می شود.

وی افزود: رادیو اربعین به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و رویدادها و اخبار مسافران اربعین حسینی را پوشش می دهد. برنامه ها معمولاً زنده هستند. همچنین در مورد تور اربعین صحبت خواهیم کرد و تمرکز ما بر مرکز اربعین حسینی است. در اوایل ماه جاری برنامه های مختلفی در شبکه رادیو اربعین و معاون صدا طراحی و تولید شد که به شنوندگان ارائه می شود. امسال سعی می کنیم بیشتر از نام و خاطرات شهدا استفاده کنیم و به همین دلیل از اولین ساعات رادیو اربعین ، هر ساعت را به قاتل اختصاص می دهیم ؛ از 72 قاتل دشت نینوا شروع شد و تا قاتلان جنگ فرماندهی و قاتلان این مرز و بوم ادامه خواهد داشت. ما دقایقی را صرف رفتار یا محبت هر شهید می کنیم؛ 720 ساعت کاری و 720 قتل بزرگ ذکر شده ، اگر خدا بخواهد ، آنها نیز برای ما دعا کرده و به یاد ما خواهند بود.

مدیر رادیو اربعین با بیان اینکه 53 برنامه در رادیو اربعین پخش می شود ، درباره برنامه های زیر توضیح داد: “سلامتی در حال حرکت” (هر آنچه مسافران برای سفر به حرم ها باید بدانند) ، “سخنان بزرگان” (کوتاه ) سخنان بزرگان و علمای دینی که با سرفصل هایی مانند نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا و پیام های کربلا) ، “از خانه به خانه تا اربعین” (توصیف مسیر اربعین به عنوان وسیله ای برای ظهور حضرت ولیعصر) ، (صحبت با افراد مشهور در مورد اهمیت آمدن به تور اربعین) ، “قیامت خون” (آموزش شخصیت ها در کربلا با صدای استاد پرویز بهرام) ، “همیشه حسین” (سبزیجات و آموزش منطقه ای برای امام حسین (ع) “عاشورا و اربعین” (نحوه پیوند اربعین و عاشورا) ، “هجرت محرم” (پیام های محرم) ، “روشنا” (سخنان علما و صاحب نظران مانند انصاریان و خیری شیرازی و …) عاشقان با موضوع اربعین و عاشورا) ، “زنان عاشورایی” (در دسترس بودن o را مرور کنید شاهزاده خانم در تور اربعین) و “خطبه های زینبی” (شرح خطبه های حضرت زینب (س)) ، همچنین برنامه هایی برای شنوندگان عرب زبان خواهیم داشت.

وی می افزاید: روزه و عزاداری نیز در فواصل زمانی برنامه ها رواج دارد؛ بحث اطلاعات اربعین و ارائه تأکید نهایی توسط اربعین پایتخت و با خبرنگاران سفر که در تور بازدیدکنندگان و مسافران هستند ، اعلام می شود. مناسک مقدس اربعین ، وارثان ، دعای عهد ، دعای ندبه و دعای کمیل نیز اعلانات و بسیاری عناوین دیگر است.

مدیر رادیو ادامه داد: امسال تلاش می کنیم تا حرم مطهر اربعین حسینی را با عزاداران کشور که امسال از راه دور عزادار هستند در حالی که کرونا سفرها را محدود می کند ، به اشتراک بگذاریم. رادیو اربعین نیز مسئولیت حضور در جلسه برده های پیر را که در تبریز برگزار شد بر عهده دارد و برخی از وزرای اهل بیت به این جلسه در روزهای 23 ، 24 و 25 شهریور دعوت شدند.

تشکری در مورد ایستگاه های رادیویی گفت: ما امسال 40 تئاتر مستقل در کربلا داریم. که استودیو شماره 2 شبکه اربعین است. دوستان من یک هفته قبل از اربعین آنجا بودند و برنامه های خود را به حضار معرفی کردند. استودیو شماره 3 در صحن امام رضا (ع) واقع شده است. ما همچنین روابط خوبی با نهادهای محلی ، به ویژه حرم حضرت معصومه ، احمد بن موسی و عبدالعظیم حسنی خواهیم داشت.

مدیر رادیو اربعین در پاسخ به سوال سلام دکتر ، چه اقداماتی برای تشویق مردم به ماندن در خانه و پرهیز از سفر برای سفر در این روزهای خطرناک انجام شده است؟ وی گفت: هنوز مشخص نیست مسافران سفر خواهند کرد یا نه ، بنابراین دو برنامه داریم که در صورت سفر یا عدم سفر مسافران تغییر می کند. فرم برنامه های مختلف ؛ سعی کردیم اربعین را به خانه های خود بیاوریم که دوستانمان از دور می توانستند آنها را ببینند. مأموریت ما این است که از روزنامه نگاران در عراق صحبت کنیم و از آنها بهره ببریم و مسافران دور باشیم. چشم انداز ما این است که مردم و شنوندگان را تشویق کنیم تا در کشور بمانند و شهروندان خوبی از راه دور باشند.

تشکری درباره تعامل خود با شبکه های تلویزیونی نیز اظهار داشت: در صدا ایران شاهد رادیو تصویری اربعین خواهید بود. ما همچنین از طریق ادغام با کانال های تلویزیونی با کانال های تلویزیونی ارتباط داریم و همه برنامه های ما در تلویزیون حبیب به بینندگان ارائه می شود. مراسم افتتاحیه نیز به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف پخش می شود و حدود 30 دقیقه از شبکه سه پخش می شود.

سرانجام مدیر رادیو اربعین با استفاده از گوینده های مختلف در برنامه های این شبکه رادیویی مدرن توضیح داد: سعی کردیم شبکه رادیویی اربعین را خانه حضرت ارباب امام حسین (ع) بدانیم و همه زیر این پرچم هستند. بنابراین در ابتدا ، ما همه گویندگان در شبکه های مختلف را دعوت کردیم تا با ما همکاری کنند. در این راستا ، تعداد زیادی گوینده در برنامه ها وجود داشت و ما با تعداد زیادی گوینده و شاخص مواجه بودیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل