اقتصادی

محمدصالحی: استفاده از کالابرگ اقتصادی موجب حذف دلالان می‌شود

از | استفاده | اقتصادی

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع کالاهای اساسی مردم با کالابرگ اقتصادی به جای یارانه نقدی، موجب حمایت از تولیدات کشاورزی و داخلی و حذف واسطه ‌ها و دلالان می‌ شود.

به گزارش سلام دکتر، حسین محمدصالحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه (یکم اسفند) مجلس شورای اسلامی ضمن نشان دادن کلیپی از وضعیت راه های شهرستان ها و روستاهای حوزه انتخابیه اش پس از بارش برف اخیر بیان کرد: پس از بارش های سنگین برف در شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت ضمن تشکر از حمایت های ستاد بحران کشور و مساعدت های نیروهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، متاسفانه بیش از ۲۰ روز است که زندگی مردم با حجم بسیار برف با مشکل مواجه است.

وی افزود: تجهیزات قدیمی و فرسوده راهداری عمدتا پس از جنگ جهانی دوم به روزرسانی نشده است و همچنان که در تصاویر پخش شده می بینید بسیاری از روستاهای پشتکوه دوم همچنان در محاصره برف ناتوان شده اند. اینجا استان برخوردار اصفهان است و اصفهان تنها چهارباغ و هتل عباسی نیست و روستاهای آن را باید دید که ارتفاع برف در گردنه کلوسه به بیش از ۹ متر می رسد و گروه های مختلف در استان تاکنون موفق به گشایش مسیر نشده اند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد در جهت تجیهزات راهداری ها، دهیاری ها و شهرداری های حوزه انتخابیه از سوی وزارت راه و کشور به صورت ویژه توجه شود. با وجود گستردگی منطقه سردسیر و قرار داشتن در مسیر اصلی چند استان، ایجاد پایگاه امدادرسانی هوایی، ضرورت دوچندان دارد.

محمدصالحی با بیان اینکه حال عمومی کشاورزان در ایام سخت معاش خوب نیست و گهگاه مسئولان محترم ته مانده آرامش و اعصاب کشاورزان را شخم می‌زنند، عنوان کرد: از صادرات محصولات مازاد سیب زمینی جلوگیری می‌کنند یا با اعمال تعرفه‌های سنگین حاصل تلاش کشاورزان را بر باد ‌‎دهند و می‌ خواهند اسب سرکش گرانی را با دسترنج برزیگران درمانده مهار کنند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بدون اطلاع قبلی فی ‌الفور صادرات سیب زمینی را متوقف کرد، اما برای آغاز صادرات سیب‌ زمینی بیش از ۲۰ روز است که مکاتبات آن در وزارت صمت در صندوق بی سرانجامی مانده است. نهاده‌ های دامی، کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به مرور از چرخه تولید کشاورزی و دامداری حذف شد، لااقل چوب حراج بر آبگینه تولیداتشان نزنید که از سینه مجروحشان آه سرد و از زمین ‌هایشان جز شراره درد بر نمی‌ خیزد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: چابک‌ سازی در نظام اداری استان اصفهان چندان معنا و مفهومی ندارد و بسیاری از ادارات شهرستان‌ های فریدن، فریدونشهر و چادگان و بویین و میاندشت با کمبود شدید نیروی انسانی مواجهند و هیچ کس در این زمینه پاسخگو نیست.

محمدصالحی افزود: استخوان‌ های مردم محروم و بی بضاعت در لابلای چرخ دنده‌ های اقتصادی در حال خُرد شدن است و فریادرسی ندارند، اگر برخی مسئولان اقتصادی تدبیر نکنند اوضاع بهبود می ‌یابد که معمولا تصمیمات آنها التهابات بازار را بیشتر می‌ کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس، اظهار کرد: توزیع کالاهای اساسی مردم با کالابرگ اقتصادی به جای یارانه نقدی موجب حمایت از تولیدات کشاورزی و داخلی و حذف واسطه ‌ها و دلالان می ‌شود، لطفا در عمل به فکر مردم باشید زیرا این مردم سرافراز پیوسته حمایت جدی خود را اثبات کرده ‌اند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، بیگانگان و فریب‌ خوردگان را کاملا ناامید کردند و این حرکت خروشان مردم انقلابی اگر برای بیگانگان پیام داشت برای دولت و مجلس نیز پیام داشت و آن اینکه شما در پاسخ به حمایت جدی این مردم چه کردید؟ و کدام برنامه های منسجم اصولی را در سیاست های اقتصادی پیاده کردید؟

محمدصالحی در تذکری خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: آقای محرابیان، این حوزه انتخابیه از زمستان جز سرما و یخبندان و ویرانی معابر نصیبی ندارد در تامین آب شرب و احداث سد ذخیزه آب شرب مردم دستور دهید از مکاتبات بی حاصل بکاهند. این مردم به تدابیر سازنده و تصمیمات جدی نیاز دارند و از دیوان‌ سالاری ناکارآمد خسته شده ‌اند.

انتهای پیام