محصولی عملگرا که به درمان سنگ کلیه و بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند

تولید شکلات رژیمی پتانسیل کاهش وزن و پیشگیری از پوکی استخوان را دارد

محصولی عملگرا که به درمان سنگ کلیه و بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند

یک دانشجوی دکتری تخصصی در زمینه صنایع غذایی موفق به تولید یک شکلات مغذی بسیار مفید شده است که در پیشگیری از یبوست و پوکی استخوان، درمان سنگ کلیه و کاهش وزن موثر است.

سوسن کریمی دانشجوی دکتری صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شهرکرد، از تولید شکلات غذایی بسیار مفید در منزل – آموزش عالی خبر داد. رژیم غذایی پرکالری همراه با فعالیت بدنی ناکافی می تواند منجر به افزایش وزن و در نهایت بیماری هایی مانند چاقی، فشار خون بالا، دیابت غیر وابسته به انسولین و بیماری های قلبی عروقی شود.

وی بیان کرد: افزایش آگاهی عمومی نسبت به نقش تغذیه در تغذیه و ارتقای سطح سلامت، تولیدکنندگان مواد غذایی را به سمت تولید محصولاتی با شکر و نمک کمتر و فیبر بالاتر سوق داده است. این غذاها می توانند از برخی بیماری ها پیشگیری کنند.

به عنوان دانشجوی دکتری صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، امروزه در جوامع پیشرفته بشری برای حفظ سلامت و ترویج تغذیه سالم، مصرف رژیم غذایی کم چرب، بدون قند، کم نمک و کم کالری توصیه می شود. فرهنگی

کریمی می افزاید: محصولات غذایی بدون قند و کم کالری از جمله مواردی است که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. در تولید محصولات غذایی کم کالری با قند کاهش یافته، ترکیبات شیرین بسیاری به عنوان جایگزین شکر پیشنهاد شده است تا انواع محصولات غذایی و نوشیدنی ها تولید شود که ضمن حفظ طعم شیرین و مطبوع، میزان قند مصرفی شما را کاهش دهد. و کالری این یک محصول خوب برای افراد مبتلا به دیابت و اضافه وزن است.

دانشجوی دکتری صنایع غذایی افزود: شکر با فرمول C12H22O11 باعث افزایش قند خون و افزایش وزن می شود و منجر به افزایش احتمال دیابت و چاقی در بزرگسالان و کودکان می شود. قندهای ساده در افراد سالم مفید و قابل قبول هستند. اما در افرادی که از بیماری های متابولیک (دیابت و افت قند خون) رنج می برند، مشکلات زیادی ایجاد می کنند. به همین دلیل این بیماران محصولات شیرین شده با شکر ندارند.

وی یادآور می شود: برای رفع مشکل این قشر و افرادی که به دلیل اضافه وزن مجبورند مصرف انرژی خود را محدود کنند، باید محصول دیگری تهیه شود که نه تنها برای دهان و طعم قابل قبول باشد و نیازهای ضروری بدن را برطرف کند. ، اما خطر و عوارض جانبی نیز ندارد. باعث دیابت و چاقی در انسان نمی شود.

تولیدکننده شکلات غذایی مفید در مرکز رشد سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور می شود: شیرین کننده های طبیعی را می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر در رژیم غذایی این دسته از بیماران و افرادی که تمایل به کاهش مصرف آن دارند، استفاده کرد. دریافت کالری و در نتیجه کاهش وزن

کریمی بیان کرد: شکلات یکی از پرمصرف ترین فرآورده های غذایی غیر لبنی در بین تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان است و به دلیل اینکه شکلات یک محصول غذایی با متابولیسم سریع و تولید کالری بالاست؛ از این رو، شکلات را به عنوان یک محصول غذایی با سوخت و ساز سریع و پرکالری تولید می کنیم. با جایگزینی ساکارز با کربوهیدرات های کم هضم می توان کالری و شاخص گلیسمی را کاهش داد و در نتیجه از چاقی و افزایش چربی خون جلوگیری کرد و از دیابت و پوسیدگی دندان جلوگیری کرد.

وی گفت: مواد غذایی با فواید شکلات جایگزین قند با پودر سنجد سرشار از فیبر برای پیشگیری از یبوست، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان سنگ کلیه، کاهش وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است و می توان آن را محصولی مفید دانست. “

چهاردهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری که از 11 آذرماه فعالیت خود را آغاز و 14 آذرماه به کار خود پایان داد، میزبان تکنسین های تولید شکلات خوراکی بود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل