اقتصادی

مجلس با بازنشستگی بر مبنای ۵ سال آخر خدمت موافق نیست/همسان‌سازی رفاهیات همه کارکنان

آخر | استانی-اقتصادی | با

سلام دکتر/گیلان عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه با محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای میانگین پنج سال آخر خدمت کارکنان به دنبال نجات صندوق‌های بازنشستگی خود است که مجلس با آن موافق نیست.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با سلام دکتر درخصوص تعیین تکلیف وضعیت بازنشستگان و شاغلین در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: دولت برای اینکه به صندوق‌های بازنشستگی خود کمک کند میانگین حقوق پنج سال آخر خدمت را در نظر گرفته تا به صندوق‌های بازنشستگی فشار کمتری وارد شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی افزود: کارمندان ما از نظر حقوق دریافتی در وضع مناسبی به سر نمی‌برند و با این پنج سال هم تحت فشار قرار می‌گیرند لذا رای مجلس به این طرح منفی است و با طرح بازنشستگی براساس میانگین پنج سال آخر خدمت موافقت نمی‌کند.

وی گفت: علاوه بر این دولت در برنامه هفتم سن بازنشستگی را بالای ۶۰ سال آورده که می‌خواهد کارمندان دیرتر بازنشسته شوند تا به نوعی پول بیشتری وارد صندوق‌های بازنشستگی شود و صندوق‌ها را از این وضعیت نجات دهد؛ در حالی که وقتی دچار بحران اشتغال هستیم این بر خلاف سیاست‌های کلی است زیرا باید نیروهای علمی و جوان جایگزین شوند تا جوانگرایی اتفاق بیفتد لذا این دو بند باید در برنامه هفتم اصلاح شود.

ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد کشور با بیان اینکه رفاهیات برای همه کارمندان همسان‌سازی می‌شود، تصریح کرد: روز گذشته شورای حقوق و دستمزد جلسه داشت و در این جلسه مطرح شد که همه دستگاه‌های دولتی و شرکتی باید حقوق‌هایشان را مناسب‌سازی کنند و حتی رفاهیاتشان هم هماهنگ شود و در مناسبت‌ها و اعیاد به کارکنان همه دستگاه‌ها هدایایی تعلق گیرد و رفاهیات فقط مختص به برخی دستگاه‌ها و نهادهایی که دارای وضعیت مالی خوبی هستند، نباشد لذا پیگیر هستیم تا این همسان‌سازی اتفاق بیفتد و همه کارمندان از امتیاز هزینه غذا، سفر، مسکن و… که مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در قانون بودجه تعیین شده، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.