رسانه عمومی

مجسمه فردوسی از دورنگی درمی‌آید؟

این در حالی است که منطقه از مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی – اثر ارزشمند ابوالحسن صدیقی – پس از 63 سال بر اثر یک اتفاق ناگوار در ماه های اخیر، این مجسمه بر اثر شستشوی نادرست آسیب دید.

مرکز زیبایی تهران از دو هنرمند به نام های ایرج محمدی و طاهر شیخ حکمایی به دلیل همکاری در مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی نام برده است که در نتیجه خبرنگار سلام دکتر در جریان بازرسی دولتی تلاش کرد با شیخ حکمایی تماس بگیرد و بازی فردوسی باعث شد تصمیم گیری در مورد جهت اصلاحات

این عکاس به سلام دکتر گفت: این هفته در جلسه ای درباره نحوه مرمت این مجسمه تصمیم گیری می کنیم و اکنون تنها یک بازدید داریم.

وی همچنین درباره امکان حل مشکل دوبینی مجسمه فردوسی پس از مرمت و مرمت بیان کرد: این مشکلات حل می شود اما به هر حال باید با هم تصمیم گرفت که چگونه نقص ایجاد شده را اصلاح کرد. با این حال، از آنجایی که بازی در فضای باز است و در معرض عواملی مانند آلودگی هوا، باد و باران است، قطعا این مسائل بر روی بازی تاثیر می گذارد.

آیا مجسمه فردوسی از دورانگی است؟

بازی فردوسی پس از شکستن غیراصولی و کم رنگ شدن

بر اساس این گزارش سلام دکتر، تیرماه امسال یکی از گردشگران در سایت اعلام کرد مجسمه فردوسی در میدانی به همین نام تهران پس از شستشوی نامناسب دو رنگ شده است. بازی ارزشمند ابوالحسن صدیقی شوید.

در آن زمان با توجه به اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران برنامه سالانه تعمیر و نظافت آثار عمومی را در برنامه کاری خود دارد، به نظر می رسد تنها بخشی از مجسمه فردوسی پاکسازی شود و یا در طول این مدت. در عملیات تعمیر و نظافت متوجه تغییر قابل توجهی در رنگ طراحی شده شد و برای جلوگیری از ادامه این روند و عدم تغییر بیشتر کار، کار را متوقف کردند.

با این حال مسئولان مرکز زیبایی شهر تهران گفتند که دو رنگ مجسمه فردوسی در تهران را نمی شناسند و مجید قدری، معاون فرهنگی و هنری شهری انجمن زیبایی شهر تهران در تهران زیبایی گفت. سازمان، برای مرمت، شستشو و حمل و نقل کارهای عمرانی در برنامه مرمت مستمر، و چنین اتفاقاتی به ندرت رخ می دهد. چون یا کاری را ترمیم و تمیز نمی کنند یا کار را کامل انجام می دهند. اما در هر صورت پس از تحقیقات ویژه، نظافت و نگهداری این کار ضروری خواهد بود.

بیژن قنچه پور در پاسخ به این موضوع به سلام دکتر گفت: زمانی که شما در حال ساخت ابعاد مجسمه خود هستید، هنرمند کنترل سیاهی و روشنایی و خاکستری مجسمه را در دست دارد. حال اگر روند مرمت باعث مخلوط شدن این خاکستری ها و حذف گزینشی قسمت های مجسمه شود، همان اتفاقی که برای مجسمه فردوسی افتاد، طرح و ایده هنرمند به کلی نادیده گرفته شده است. “

در عین حال سیل را به گردن ساماندهی زیبایی تهران می اندازند و حتی برخی از مجسمه سازان می گویند اگرچه برخورد با مجسمه فردوسی اولین بار نیست، اما بدترین نمونه دم شماست، بازی برمی گردد.

حتی برخی معتقدند در سال‌های اخیر سازمان زیبایی تهران، گویی با کار متخصصان این حوزه بیگانه است، خود اقداماتی انجام داده است که نتیجه خوبی به همراه ندارد. این در حالی است که هنر و مجسمه سازی شهری از امور مهم است و هر کار مرتبط با آن اعم از مرمت، پتینه کاری و نقاشی نیز مهم تلقی می شود و از این رو هیچ سازمان یا فردی بدون آگاهی و دخالت مناسب وجود ندارد. غیر ضروری در رابطه متن

بنابراین گزارش، رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای شهر تهران در واکنش به خسارت وارده به مجسمه میدان فردوسی تهران نوشت: «آسیب وارده به مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی در میدانی به نام این شاعر بزرگ غیرقابل قبول است. . به هر دلیلی که پیش آمد.. «انتظار می رود شهرداری تهران نسبت به احیای جواهر ارزشمند ملی که یکی از نمادهای معروف پایتخت است، سریعاً اقدام کند».

اکنون پس از گذشت دو ماه از این رویداد، جامعه زیبایی تهران اعلام کرده است که مجسمه فردوسی را پس از گذشت 63 سال از ساخت آن با استفاده از تمام توان علمی و علمی لازم ترمیم می کند و حالا باید منتظر ماند و این بار نتیجه آن را دید. چه خواهد بود.

انتهای پیام