رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

ماندگاری تزریق ژل لب نچرال

میزان ماندگاری ژل ها چقدر است ؟

از زمانی روش تزریق ژل لب طبیعی و نچرال به عنوان یک روش کلینیکال موثر برای رفع چین و چروک معرفی شد، بسیاری از محققان با تولید انواع مختلف ژل‌های تزریقی به پزشکان کمک کردند تا با دستی باز این ژل‌ها را انتخاب کنند. هر کدام از این ژل‌ها دارای مزایا و میزان ماندگاری متفاوتی هستند. در ادامه شما را با چند ژل موثر و میزان ماندگاری آن‌ها آشنا می‌کنیم.

ژل‌های رستیلن

ژل‌های توسط یک شرکت معروف به نام گالدرما تولید و عرضه شده که دارای انواع مختلفی می‌باشند. این نوع ژل حاوی اسید هیالورونیک که مسئول آبرسانی به منافذ پوستی‌ است، می‌باشد. به گونه‌ای که نتایج این ژل پس از تزریق بسیار فوری است.

# نوع ژل میزان ماندگاری
۱ رستیلن L ۶ تا ۹ ماه
۲ رستیلن ریفاین ۶ تا ۹ ماه
۳ رستیلن لیفت ۶ ماه
۴ رستیلن دیفاین ۶ ماه
۵ رستیلن سیلک ۱۲ ماه

فیلرهای ژوویدرم

ژل‌های نیز مانند رستیلن‌ها حاوی اسید هیالورونیک بوده و به کمک شایانی می‌کنند. این روش از عوارض بسیار کمی برخوردار است و نتایج آن بسیار فوری است.

# نوع ژل میزان ماندگاری
۱ ژوویدرم وولبلا ۹ تا ۱۲ ماه
۲ ژوویدرم اولترا ایکس‌سی ۱۲ ماه
۳ ژوویدرم اولترا پلاس ایکس‌سی ۹ تا ۱۲ ماه
۴ ژوویدرم ولوما ۱۸ تا ۲۴ ماه
۵ ژوویدرم ولور ۱۲ تا ۱۸ ماه

ژل رادیس

از یک ماده طبیعی به نام کلسیم هیدروکسی تولید شده و یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای رفع چین و چروک‌های نواحی پایین صورت و همچنین پوست دست است. برخلاف ژل‌های رستیلن و ژوویدرم، نتایج این فیلر تدریجی بوده و پس از اینکه نتایج نهایی خود را گذاشت، بین 18 الی 24 ماه ماندگاری خواهد داشت. این فیلر با تحریک کلاژن بدن باعث تولید مجدد آن‌ها شده و به صورت طبیعی به پوست آبرسانی می‌کنند. برای نتیجه‌گیری بهتر، باید پس از یکسال مجددا آن را تکرار کنیم.

ژل اسکالپترا

یکی از بهترین ژل‌های تزریقی برای از بین بردن خطوط عمیق اطراف دهان، بینی و چانه، می‌باشد. این فیلر حاوی پلی‌ال لاکتیک اسید بوده و تقریبا 2 سال ماندگاری دارد. نتایج تزریق ژل به این روش نیز مانند رادیس تدریجی بوده و پس از مدت کوتاهی آثار آن پدیدار می‌شود.

ژل بلوترو

دارای 6 ماه ماندگاری بوده و برای از بین بردن چین و چروک اطراف دهان و چانه بسیار موثر است. بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر، پس از 6 ماه مجددا این روش را تکرار کنید.

روش‌های موثر برای افزایش ماندگاری تزریق ژل

بسیاری از افرادی که از روش‌های تزریق ژل استفاده می‌کنند، نگران ماندگاری آن هستند. برای بیشتر کردن مدت ماندگاری این روش باید به چند نکته مهم توجه کرد.

مراقبت از پوست

مهمترین فاکتور برای افزایش ماندگاری ژل‌های تزریقی محافظت از پوست و استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده است. اسیدهای هیالورونیک معمولا به سرعت جذب بدن شده و ماندگاری خود را از دست می‌دهند. از این رو، با آشامیدن آب سرعت جذب آن را کاهش و در نتیجه ماندگاری آن را افزایش دهید.

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

یکی دیگر از روش‌های افزایش ماندگاری ژل، حفاظت پوست در برابر نور خورشید است. به همین خاطر هنگام بیرون رفتن حتما از کرم‌های ضدآفتاب مرغوب استفاده کنید. در غیر این صورت اشعات نور خورشید موجب تخریب بافت پوست و در نتیجه از بین رفتن اثر ژل‌ها می‌شوند.

مصرف ویتامین‌های مناسبکاملا طبیعی، با ماندگاری بالا در یکی از بهترین کلینیک‌های پوست مو و زیبایی مجهز اصفهان، توسط دکتر رامین مدرسی انجام می‌شود. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.

ماندگاری تزریق ژل لب

یکی از مواردی که بعد از فرم مطلوب در تزریق ژل لب اهمیت دارد، ماندگاری آن است. همانطور که می‌دانید روشی موقتی و غیر دائمی است. البته در گذشته ژل های دائمی بسیار رواج داشت که به دلیل عوارض ناشی از آن اخیراً مورد استفاده قرار نمیگیرد و ژل های موقتی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش حجم محسوب می‌شوند. ماندگاری تزریق ژل لب به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

  • تکنیک پزشک در تزریق
  • مراقبتهای پس از تزریق ژل لب
  • نوع و برند ژل
  • ژنتیک
  • سبک زندگی

تکنیک پزشک در تزریق

اگر تزریق ژل به درستی و به میزان لازم انجام شود و از تکنیک مناسبی برای تزریق استفاده شود، ماندگاری تزریق ژل لب نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل انتخاب پزشک در تزریق ژل لب علاوه بر کاهش عوارض و ایجاد شکل و فرم بهتر لبها، میتواند به ماندگاری بیشتر تزریق ژل لب نیز بی انجامد.

مراقبتهای پس از تزریق ژل لب

مراقبتهای پس از تزریق ژل لب نیز در ماندگاری آن بسیار تاثیرگذار است که باید از همان لحظات آغازین پس از تزریق ژل انجام شود. کمپرس یخ با وجود اینکه اثر چندانی در ماندگاری تزریق ژل لب ندارد؛ ولی به شدت توصیه می‌شود زیرا در بهبود نتایج و کاهش عوارضی مانند تورم، کبودی وهمچنین التهاب لبها اثرگذار است. پرهیز از مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای بسیار تند و داغ، پرهیز از تحت فشار قرار دادن و دستکاری کردن لب و ضربه به لبها، حفاظت از پوست لبها در برابر اشعه آفتاب از مواردی هستند که در ماندگاری ژل لب موثر می‌باشند.

نوع و برند ژل

سرعت تجزیه هر کدام از ژل ها، در بدن انسان بسیار متفاوت است یعنی هر ژلی، ماندگاری متفاوتی دارد. البته فاکتورهای زیادی در میزان نقش دارند که نوع و برند ژل یکی از آنها است.

ژنتیک

نحوه برخورد بدن و خصوصیات ژنتیکی هر فرد در قبال تزریق ژل و به طور خاص تزریق ژل لب ممکن است متفاوت با دیگران باشد. کاملاً بدیهی است که یک نوع ژل به میزان مساوی برای دو نفر تزریق شده باشد و جذب ژل در یکی زودتر از دیگری اتفاق بیفتد. این مورد بستگی مستقیم به ویژگی های شخصی هر فرد دارد. البته با توجه به این مورد زمان ماندگاری تزریق ژل تاثیر خیلی زیادی نخواهد داشت.

سبک زندگی

در مورد سبک زندگی، کاهش استرس، پرهیز از مصرف سیگار و تغذیه سالم میتواند به ماندگاری ژل لب کمک کند.

نکته:

لبها نسبت به سایر مناطق صورت به دلیل حرکت و تحت فشار بودن بیشتر، دوام کمتری دارند. به همین دلیل پزشک پوست معمولاً برای تزریق ژل لب از برندهایی استفاده می‌کند، که ماندگاری بالاتری نسبت به موارد مشابه دیگر دارند.

در ، تزریق ژل از مواردی است که به هیچ عنوان قبل از جلسه مشاوره نمی‌توان تخمین درستی برای قیمت آن داشت. هزینه تزریق ژل لب به موارد متعددی وابسته است که از مهمترین آنها نوع و برند ژل است و بعد از آن مقدار ژل مورد نیاز در برآورد هزینه‌ها تاثیر دارد.

کلینیک پوست مو و زیبایی دکتر رامین مدرسی، با بهره‌گیری از کادری مجرب و به‌روزترین متدهای علمی، در محیطی آرامش‌بخش، و منطبق بر استانداردهای نوین پزشکی، آماده ارائه خدمات در زمینه بهترین در اصفهان می‌باشد.