رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

لیست ابزار دقیق

هایپر صنعت فامکو سال هاست که در زمینه فروش ماشین ابزار دقیق با برندهای معتبر جهانی فعالیت می کند که با دانش فنی و تجربه وسیع خود به بزرگترین و مهمترین تامین کننده ماشین ابزار دقیق در این صنعت تبدیل شده است و همواره ارائه می دهد. بهترین محصولات از معروف ترین برندهای داخلی و خارجی بنا به تقاضای مصرف کننده ایرانی.

هایپر صنعت فامکو طیف گسترده ای از تجهیزات اندازه گیری شامل تجهیزات اندازه گیری سطح، تجهیزات اندازه گیری فشار، تجهیزات اندازه گیری دما، تجهیزات اندازه گیری جریان، تجهیزات کالیبراسیون، تجهیزات آنالیز مایعات، تجهیزات اندازه گیری قابل حمل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی و الکترونیکی و غیره را ارائه می دهد. ، انواع برندها

تجهیزات زیرساختی برای سیستم های کنترل و اتوماسیون شامل تجهیزاتی مانند فلومترها، کنترل کننده های جریان، کنترل کننده های فشار، پمپ ها، آشکارسازهای گاز، ژنراتورها و راکتورهای آزمایشگاهی است. این ابزار به شما امکان می دهد تا پارامترهای فیزیکی مهم مانند دما، فشار، سرعت جریان و سطح سیال را در فرآیندهای صنعتی به دقت اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل کنید.

ماشین های دقیق را می توان به دو صورت طبقه بندی کرد، یکی با توجه به نوع عملکرد این ماشین. به عنوان مثال، دستگاه‌هایی که وظیفه کنترل دما، فشار، رطوبت یا سطح را بر عهده دارند، کنترل‌کننده نامیده می‌شوند و به طور مشابه دستگاه‌های نشان‌دهنده این مقادیر را نشانگر یا نمایشگر و ابزارهایی برای انتشار اطلاعات ارزش در قالب استاندارد نامیده می‌شوند. سیگنال هایی به نام فرستنده یا فرستنده.

ابزارهای دقیق را نیز می توان بر اساس اندازه گیری هایی که ابزار باید انجام دهد طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، بخش‌هایی از تجهیزات مرتبط با دما مانند دماسنج‌ها، فرستنده‌های دما و دماسنج‌ها یا نمایشگرهای دما، گیج‌های فشار و کنترل‌های دقیق، کنتورهای جریان یا جریان سنج مایع و فرستنده‌های سرعت جریان یا کنترل‌کننده‌های جریان، دستگاه‌های اندازه‌گیری یا سطوح مواد. اندازه گیری داخل ظروف و تجهیزات کنترل دقیق و اندازه گیری سرعت، تجهیزات رطوبت سنج و غیره. برای تهیه ابزار دقیق با شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

انواع ابزار اندازه گیری

1. احساسات

هر وسیله ای که قادر به اندازه گیری و تبدیل کمیت های فیزیکی به کمیت های الکتریکی باشد سنسور نامیده می شود. وظیفه سنسور دما اندازه گیری دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است.

2. فرستنده

فرستنده دستگاهی است که اندازه گیری (حسگر)، تبدیل و تقویت یک سیگنال را معمولاً در یک مجموعه انجام می دهد. فرستنده ها تجهیزات پرکاربرد در فرآیندهای صنعتی بزرگ هستند که فاصله بین فرستنده و اتاق کنترل بسیار زیاد است و در این شرایط استفاده از فرستنده تنها طبیعی به نظر می رسد.

3. مبدل

مبدل ها اساسا مبدل هایی از سیگنال های خروجی حسگر به سیگنال های استاندارد هستند. به عنوان مثال استفاده از ترموکوپل با خروجی میلی ولت در صنعت کاملا اشتباه بود، بنابراین در این موارد می توانید از مبدل سیگنال ترموکوپل به 0-10 ولت استفاده کنید. مبدل ها عموما یک مبدل هستند.

4. نشان دادن

نمایشگرهایی که ورودی آنها استاندارد است باید برای نمایش مقدار پارامترهای اندازه گیری شده ابزار دقیق استفاده شود. به عنوان مثال، نمایشگرهایی که از همان سنسور یا ورودی های استاندارد مانند 0-10 ولت، 4-20 میلی آمپر پشتیبانی می کنند، باید برای نمایش مقدار فشار سنسور یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط سنسور استفاده شوند.

5. کنترل کننده

مرحله بعدی کنترل است، با فرض اینکه می خواهید دمای مخزن آب را در یک فرآیند کنترل کنید، اجزا و تجهیزات مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است: کنترل کننده، فرستنده دما و شیر کنترل میزان انرژی. ، ممکن است گرمای شعله باشد که شیر را کنترل می کند که گاز ورودی را کنترل می کند یا انرژی تامین شده ممکن است گرمای بخار باشد که سرعت جریان بخار را کنترل می کند.

6. عنصر پایانی

همانطور که از نام آن مشخص است آخرین مرحله هر فرآیند توسط عنصر نهایی (البته اگر فرآیند مدیریتی باشد) انجام می شود که در فرآیندهای مختلف این عنصر نهایی متفاوت است. شاید در یک فرآیند عنصر نهایی یک شیر کنترل، در فرآیند دیگر یک موتور الکتریکی، در فرآیند دیگر جک های پنوماتیک و هیدرولیک و غیره باشد. اپراتورها واقعا عنصر نهایی هستند.

ویژگی های اندازه گیری

محدوده اندازه گیری

خلوص آن صفر است.

دریفت صفر

حساسیت

کیفیت

جواب

خطی بودن

هیسترزیس

دقت (دقیقا)

تکرارپذیری