رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

لوازم ساخت مه پاش

مانند سیستم های خنک کننده و رطوبت زدایی، فشرده سازی نقش مهمی در ایجاد یک محیط خشک دارد. مه انواع مختلفی دارد و هر کدام مزایای خاص خود را دارند. از طرف دیگر، دستگاه های مه پاش بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل باید در ساخت تجهیزات مه پاش دقت زیادی به خرج داد و در صورت نیاز با متخصص یا شرکت مشورت کرد.

در این مقاله به بررسی انواع سیگار می پردازیم و آن ها را با لوازم آن آشنا می کنیم.

مه پاش چیست؟

مه پاش وسیله یا مکانیزمی است که قطرات ریز آب را ایجاد کرده و با کمک موتور یا نیروی خود به داخل جو می پاشد. این کار حس مه مانندی را در افراد ایجاد می کند و رطوبت جو را تامین می کند. این سیستم ها جدا از تامین رطوبت می توانند دمای محیط را تا حد قابل قبولی کنترل کرده و از ایجاد گرد و غبار و بوی نامطبوع در جو جلوگیری کنند. با استفاده از دستگاه های مه پاش مانند Orbit Irrigation Timer می توان یک سیستم اتوماتیک برای روشن و خاموش کردن سیستم مه پاش ایجاد کرد تا کنترل آن آسان باشد و نیروی انسانی کمتری مصرف شود.

ماتائو یا مه پاش ها

مه پاش ها بر اساس کاربرد و میزان فشار تولید شده برای پاشش آب طبقه بندی می شوند.

انواع نبولایزر بسته به کاربرد

دستگاه اتومای خانگی: دستگاه های اتومای خانگی بیشتر در محیط های کوچک مانند منازل، کافه ها، رستوران ها و فضاهای اداری استفاده می شوند. نبولایزرهای خانگی معمولا کوچک هستند و به راحتی نصب می شوند.

مه پاش صنعتی: همانطور که از نام آن پیداست مه گیر صنعتی بیشتر در فضاهای بزرگ و صنعتی مانند گلخانه ها، مرغداری ها و مجتمع های تجاری استفاده می شود. برای نصب تجهیزات بخارپز صنعتی باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

انواع بخار به میزان فشار تولید شده بستگی دارد

مه پاش های کم فشار: مه پاش های کم فشار معمولاً به پمپ یا تجهیزات خاصی نیاز ندارند. زیرا فشار آب شهر برای پمپاژ از این دستگاه مه پاش کافی است. اندازه ذرات غبار کم فشار بین 50 تا 60 میکرون است و می تواند خاک را خیس کند.

اسپرینکلرهای تحت فشار: اسپرینکلرهای تحت فشار در محیط های بزرگ استفاده می شوند و می توانند آب را با فشار بیشتری آزاد کنند. قطر قطرات آب در این مه ها بسیار کم و قطر آنها حدود 3-5 میکرون است. اندازه قطرات در این مورد آنقدر کوچک است که معمولاً قبل از رسیدن به زمین تبخیر می شوند. برای نصب چنین سیستمی به یک دستگاه مه پاش مخصوص نیاز است.

همچنین میسترها با توجه به محیطی که در آن استفاده می شوند به دو نوع تقسیم می شوند. توجه داشته باشید که برخی از مه پاش ها در بیرون استفاده می شوند، مانند آبیاری چمن. برخی دیگر در داخل خانه استفاده می شوند، مانند مه پاش که در مرغداری ها استفاده می شود.

لوازم مورد نیاز برای راه اندازی سیستم مه پاش

خانه شما اگر قصد نصب دزدگیر برای رستوران یا مدرسه را دارید، باید موارد زیر را تهیه کنید.

مخزن

مختلف؛

تایمر آبیاری؛

پمپ فشار قوی؛

یک شیلینگ؛

سیستم کنترل؛

پایه نازل؛

ابرها

برخی از این لوازم جانبی در همه سیستم های مه شکن مورد نیاز نیستند. به عنوان مثال، پمپ فشار قوی و مخزن در سیستم های پاشش فشار کم غیر ضروری هستند و می توان آنها را به راحتی جدا کرد.

اهمیت آبیاری منظم

در محیط های گلخانه ای و یا باغچه های منازل که از مه پاش برای آبیاری استفاده می شود، استفاده از دستگاه هایی که تعداد و میزان آبیاری را تنظیم می کنند بسیار مفید خواهد بود و آبیاری را منظم می کند. توجه داشته باشید که آبیاری کم یا زیاد به گیاهان می تواند به آنها آسیب برساند. برای حل این مشکل استفاده از تایمر آبیاری Orbit یا کنترلر آبیاری شکارچی بسیار مفید خواهد بود.

تایمر آبیاری مداری

تایمر آبیاری مداری یکی از کاربردی ترین دستگاه های آبیاری است. با تنظیم تایمر آبیاری، به خصوص زمانی که برای پیاده روی بیرون هستید، می توانید مطمئن شوید که گیاهان شما آب کافی دریافت می کنند. توجه داشته باشید که تایمرهای مداری اشکال مختلفی دارند و ممکن است یک یا دو نتیجه داشته باشند. تایمر آبیاری Orbit معمولا با باتری کار می کند و مستقیماً به شیر آب یا شیر مخزن متصل می شود. این دستگاه ها با نمایشگر دیجیتالی برای نظارت بر عملیات آبیاری مناسب هستند.

کنترل کننده آبیاری شکارچی

ابزار دیگری که می توانید برای تنظیم میزان و زمان آبیاری استفاده کنید، کنترلر آبیاری هانتر است. ضد آب بودن این محصول را از سایر محصولات ضد آب متمایز می کند. کنترلر آبیاری هانتر در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود. این محصولات با ریموت کنترل هانتر همگام شده و می توانید برنامه های آبیاری را از فاصله 300 متری تغییر دهید. می توانید از این کنترلر در خروجی شیرها یا مخازن آب استفاده کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد کنترلرهای هانتر این است که به راحتی می توانید چندین برنامه آبیاری جداگانه تنظیم کنید. با کمک این روش می توانید یک برنامه آبیاری فردی برای گیاهان مختلف انتخاب کنید. استفاده از کنترلر آبیاری هانتر برای افرادی که محصولات و گیاهان متفاوتی دارند که نیاز آبی متفاوتی دارند بسیار مفید خواهد بود.

لوازم دودی را از آب نیرو بخرید

اگر به تهویه مطبوع نیاز دارید، می توانید به راحتی تمامی محصولات مورد نیاز خود را در آب نیرو پیدا کنید. تنوع و کیفیت محصولات آب نیرو را به یک فروشگاه لوازم مه شکن بی نظیر تبدیل کرده است. انواع محصولات دست شما را برای ساختن سیستم فوم مورد نیاز خود باز می گذارند. برای مثال در قسمت کنترل آبیاری می توانید یک محصول خوشبو کننده از محصولات Orbit یا Hunter انتخاب کنید. همچنین می توانید با همکاران ما تماس بگیرید تا شما را در انتخاب بهترین سیستم راهنمایی کنند.