رسانه عمومی

لندن: تعداد کلاهک‌های هسته‌ای انگلیس به ۲۶۰ کلاهک خواهد رسید

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که تعداد کلاهک های هسته ای این کشور به 260 کلاهک می رسد.

به گزارش سلام دکتر، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه در سخنانی در جمع اعضای کمیته امنیتی پارلمان گفت: سال ها پیش تصمیم گرفتیم که بازدارنده هسته ای خود را داشته باشیم و برخلاف فرانسه و آمریکا، تصمیم گرفتیم تمرکز کنیم. تنها. یک مانع، که بیایید روی موشک های زیردریایی تمرکز کنیم.

از سوی دیگر، اعضای کمیته پارلمانی پارلمان بریتانیا گفتند که حفظ چنین بازدارنده هسته ای هزینه کمتری نسبت به زیردریایی های ونگارد بریتانیا دارد.

بن والاس درباره تغییرات در زرادخانه هسته‌ای این کشور گفت که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای بریتانیا از ۲۲۵ به ۲۶۰ افزایش خواهد یافت.

وی خطاب به نمایندگان مجلس توضیح داد: همانطور که می دانید توزیع و استقرار کلاهک ها موضوع بسیار حساسی است و من نمی توانم درباره آن بحث کنم، اما باید درک کنید که بازدارندگی هسته ای را در سطحی حفظ می کنیم که با سطح تهدید همخوانی داشته باشد.

پولیتیکو هفته گذشته گزارش داد که وزارت دفاع ایالات متحده قصد دارد استقرار بمب افکن های B61-12 در اروپا را با تحویل به پایگاه های ناتو در ماه دسامبر افزایش دهد.

روسیه همچنین بارها اعلام کرده است که این طرح‌های آمریکا به وضوح جاه‌طلبانه است و با اظهارات آنها در مورد تمایل به نابودی کامل هسته‌ای در تناقض است.

انتهای پیام