قویترین کراتینه طبیعی مو با این 7 ماده موثر و فوق العاده

کراتینه مو قطعا یکی از بهترین روش‌ها جهت صاف کردن و ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده مو به حساب می‌آید. روش کراتین مو یک کار حرفه‌ای و تخصصی است که تقریبا در همه مراکز خدمات زیبایی ارائه می‌شود. البته این روش در کنار مزایای خود، معایب مختلفی هم دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی یا کراتین طبیعی مو دارند. کراتینه با مواد طبیعی و گیاهی یا کراتین گیاهی در منزل قطعا خطرات صاف کردن مو با مواد شیمیایی را ندارد. بسیاری از محصولات صاف‌کننده مو حاوی ماده‌ای به نام فرمالدهید هستند که عوارض مختلفی را برای سلامتی به همراه دارد. پس اگر شما هم تمایل به کراتین مو در خانه و حفظ سلامت و استحکام مو و همچنین صاف و لخت کردن آن با مواد طبیعی (صاف كردن مو با کراتینه در خانه) و کم هزینه دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پوست | تغذیه | ساختمان

انواع روش‌های کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی

امروزه کراتینه مو ( بیشتر بدانید: همه چیز درباره کراتینه مو) مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در صورت استفاده از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت در کراتینه مو خطرات و عوارضی همچون ریزش مو، تخریب ساختمان مو، بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژی، سرطان و… فرد را تهدید می‌کند. همین مسئله سبب گرایش برخی از افراد به کراتینه مو با مواد طبیعی شده است. برای کراتینه مو با مواد طبیعی در خانه یا  قویترین کراتینه طبیعی مو در منزل روش‎ها و ماسک‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. در ادامه به بهترین و موثرترین روش‌های کراتینه مو با مواد طبیعی (بهترین مواد کراتینه مو در خانه) می‌پردازیم.

کراتینه کردن مو در خانه مراحل حساس و نکات مهمی دارد و شما باید با دقت نحوه انجام کراتین در خانه را رعایت کنید تا مشکلی برای موهایتان پیش نیاید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید. همچنین کراتینه کردن مو روشی محبوب برای دستیابی به موهایی نرم‌تر و قابل کنترل‌تر است و باعث می‌شود حالت دادن به موها آسان‌تر باشد. بنابراین در این آموزش کامل کراتینه مو در منزل، همراه ما باشید. در حالی که کراتینه مو، زمانی فقط در سالن‌های حرفه‌ای در دسترس بودند، اکنون انواع ماسک های کراتینه مو در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها به راحتی در خانه می‌توانید به نتایجی حتی بهتر از آرایشگاه‌ها برسید. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید بدون نیاز به ترک منزلتان، به موهایی نرم‌تر و درخشان‌تر برسید.

کراتین مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کراتین مو، یکی از محصولات پرطرفدار در صنعت مراقبت و زیبایی مو است. این محصول به منظور تقویت، حفظ و بهبود سلامت و زیبایی موها استفاده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کراتین، یک پروتئین طبیعی است که در ساختار موها و پوست وجود دارد و نقش مهمی در سلامت و ماندگاری موها ایفا می‌کند. کراتینه کردن مو در منزل به عنوان یک درمان موثر، به موهای خشک، آسیب دیده، ضعیف و شکننده کمک خواهد کرد. این فرآورده موجب بازسازی و آبرسانی موها می‌شود و به آن‌ها نرمی، لطافت و درخشندگی خاصی می‌بخشد. علاوه بر این، کراتین مو می‌تواند در برابر آسیب‌های حرارتی نظیر صاف‌ کردن با حرارت بالا و استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره، مقاومت بیشتری به موهای شما ببخشد. لذا این محصول به عنوان یک راهکار موثر در مراقبت از موها و بهبود سلامت آن‌ها به حساب می‌آید.

عوارض و فواید کراتین کردن مو

کراتینه کردن مو معمولاً طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است؛ اما باید بدانید که سوای زیبایی خاصی که به شما می‌بخشد، امکان دارد عوارض متعددی را نیز شامل شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با برخی از عوارض و فواید کراتین کردن مو آشنا کنیم:

مواد شیمیایی خطرناک و مضر

استفاده از کراتین شیمیایی برای صاف ‌کردن مو به طور معمول ممکن است عوارض جانبی شدیدی را به همراه داشته باشد. اگرچه ممکن است به صورت موقت از نتایج بی‌نظیر آن لذت ببرید، اما باید توجه داشت که این تغییرات معمولاً مدت زمان کوتاهی ادامه دارند. بنابراین، برای اطمینان از درک دقیق‌تر از موضوع، باید تأکید کرد که عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو معمولاً شدید هستند و باید توجه داشت که تغییرات موها در اثر این فرآیند معمولاً بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آورد.

کراتین مو یکی از روش‌های بسیار پرکاربرد برای صاف کردن مو و کاهش پیچیدگی و وز شدگی موها است. جالب است بدانید که این روش به عنوان “صاف کننده جادویی” نیز شهرت دارد. با این حال، استفاده از کراتینه شیمیایی ممکن است عوارض و خطرات جدی به همراه داشته باشد و شایع‌ترین عوارض آن پس از ۷۲ ساعت و پس از شستشوی مو قابل مشاهده است. همچنین، برخی افراد به علت آلرژی ممکن است واکنش‌های آلرژیک و حساسیت‌های بسیاری نسبت به کراتینه داشته باشند. این واکنش‌ها شامل خارش و ظهور جوش‌های قرمز است که به عنوان علائم آلرژی شناخته می‌شوند. در صورت داشتن تمایل به استفاده از این روش و داشتن سابقه آلرژی، باید با دقت و تأمل کافی در انتخاب آن عمل کنید.

کراتینه مو و احتمال ابتلا به بیماری‌های سرطان

این نکته ضروری را باید به یاد داشته باشید که فرمالدئید یک ماده سرطان‌زا است که تقریباً در اکثر محصولات کراتینه وجود دارد. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام برزیلی نیز شامل فرمالدئید است. اگرچه بسیاری از سالن‌های زیبایی از ماسک‌های مو برای از بین بردن فرمالدئید استفاده می‌کنند، اما هیچ روشی وجود ندارد که به طور کامل جلوی جذب یک مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست را بگیرد. لذا این مقدار کم از فرمالدئید نیز خاصیت بالقوه‌ای برای ایجاد سرطان دارد. اگرچه تعداد کمی از محصولات کراتینه بدون فرمالدئید وجود دارند، اما این محصولات نتایج مطلوب را نخواهند داشت، زیرا قدرت صاف کنندگی موها به دلیل عدم وجود فرمالدئید کاهش می‌یابد. یکی از مشکلات بزرگ دیگر مرتبط با کراتینه مو، مشکل ریزش مو در برخی از افراد است.

حتی اگر از محصولات مراقبتی که در سالن‌ها توصیه می‌شود استفاده کنید، در بسیاری از موارد مشاهده شده است که بعد از اولین شستشوی موها پس از کراتینه، موها از ریشه شروع به ریزش می‌کنند. علاوه بر ریزش مو، نازک شدن موها نیز در چند هفته پس از کراتینه کردن مشاهده شده است. در این شرایط، مراجعه به یک پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو بسیار حائز اهمیت است و امکان دارد نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو وجود داشته باشد.

استفاده از کراتین برای زنان باردار ممنوع است

لازم به ذکر است که به طور معمول استفاده از کراتینه برای زنان باردار توصیه نمی‌شود و نیاز است تا در مورد مصرف این محصول با پزشک مشورت کنید. به طور کلی طبق مطالعات انجام شده، برخی از مواد شیمیایی موجود در کراتینه، حتی در صورت شستشو روی موها باقی می‌مانند. بدین ترتیب می‌توانند از طریق باد سشوار یا حرارت اتو مو به محیط منتشر شوند. این مواد شیمیایی برای زنان باردار بسیار خطرناک است.

آسیب به مو

معمولاً اکثر محصولات کراتینه شیمیایی، نیاز به ترمیم مداوم دارند و دائمی نیستند. از این رو باید این نکته را یادآور شد که استفاده طولانی مدت از آن‌ها می‌تواند باعث نازک شدن ریشه‌ و ساقه مو شود. به همین دلیل، افراد ممکن است پس از گذشت مدتی شاهد ریزش مو و آسیب بیشتر به موهای خود باشند.

مزایای کراتینه کردن

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا شما عزیزان را با مزایای کراتینه کردن آشنا کنیم:

صرفه‌جویی در وقت

شاید برایتان جالب باشد بدانید که هنری بوردی صاحب یکی از مرکز آرایش حرفه‌ای در لس‌آنجلس بوده و همچنین در زمینه محصولات آرایشی و به ویژه کراتینه مو تحقیقات بسیاری انجام داده است. او ادعا می‌کند که اگر شما یکی از آن افرادی هستید که معمولاً موهای خود را صاف می‌کنند، استفاده از یک محصول کراتین مو خوب و البته تأیید شده می‌تواند زمان خشک کردن و آرایش موهای شما را ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهد که این صرفه‌جویی در زمان بسیار قابل توجه است.

موهای شما دیگر وز نخواهد بود

وجود روش‌های طبیعی بسیاری برای کنترل وز موها شناخته شده، اما کراتین یکی از روش‌هایی است که در سالن‌های آرایش استفاده می‌شود. افرادی که تجربه موهای وز را داشته‌اند، پس از کراتینه کردن موها، گاهی به یاد نمی‌آورند که قبلاً تا چه حد از این موضوع نگران بوده و استرس داشتند. این واقعیت که حالا با اطمینان و کمترین نگرانی در انواع شرایط جوی و حتی در مناطق با رطوبت بالا پیاده‌روی می‌کنند، بدون این که از تغییر حالت و وز شدگی موها نگران باشند.

تغذیه و تقویت مو

مواد طبیعی مانند عسل، ماست و آووکادو، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی سرشاری هستند که می‌توانند به تغذیه و تقویت مو کمک کنند.

عدم بروز حساسیت

مواد طبیعی به طور کلی برای مو و پوست سر مفید هستند و برای افرادی که پوست حساس یا آلرژی دارند بسیار توصیه می‌شوند.

بدون مواد شیمیایی مضر

ترکیبات طبیعی حاوی مواد شیمیایی مضر یا ترکیبات مصنوعی نیستند که به مو آسیب برسانند یا عوارض جانبی ایجاد کنند.

مقرون به صرفه

مواد طبیعی اغلب ارزان‌تر از محصولات شیمیایی هستند و همین، این روش را به گزینه ای مقرون به صرفه‌تر برای کسانی که بودجه کمی دارند تبدیل می‌کند.

شخصی سازی

با استفاده از مواد طبیعی، می‌توانید درمان‌های کراتینه خود را برای رفع مشکلات خاص مو، مانند خشکی، آسیب، یا موخوره شخصی سازی کنید.

فواید طولانی مدت

بر خلاف برخی از درمان‌های مصنوعی که فقط نتایجی موقتی را به همراه دارد، مواد طبیعی می‌تواند فوایدی طولانی مدت را برای موهای شما به ارمغان بیاورند. به طور کلی، کراتینه مو با مواد طبیعی می‌تواند روشی مطمئن و موثر برای بهبود سلامت و ظاهر موهای شما بدون قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر یا مواد مصنوعی باشد.

خروج از نسخه موبایل