رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

قارچ گانودرما برای پریودی

قارچ گانودرما، به واسطه پلی ساکاریدهای متنوع و فراوان، ترکیبات زیستی فعال و ویتامین های ضروری که در ساختار خود دارد، مکمل غذایی عالی همراه با تاثیرات درمانی قوی و گسترده است. گانودرما، انرژی زا بوده و منبع غذایی مفید و سالمی برای تامین مواد ضروری بدن، تقویت سیستم ایمنی، آرامش ذهن، تعدیل عملکردهای عصبی، بهبود خونرسانی، کاهش التهاب و چربی و قند خون است.

آیا می توان بر اثرات مفید قارچ گانودرما در تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود سندرم پیش قاعدگی، امید داشت؟ قاعدگی یا menstruation در زنان به صورت ماهانه رخ می دهد. پس از بلوغ، ماهیانه یک بار، خانم ها دچار خونریزی از ناحیه تناسلی می شوند که معمولا حدود 5 الی 7 روز طول می کشد.

قارچ گانودرما بر قاعدگی چه اثری دارد؟

چرخه قاعدگی، در واقع یک دوره 28 روزه است که با شروع خونریزی ماهیانه ( عادت ماهانه ) آغاز شده و تا شروع خونریزی بعدی ادامه دارد. خونریزی ماهانه را تحت عنوان پریود می شناسیم. از سن بلوغ به بعد، چرخه قاعدگی در خانم ها، می تواند شاخص مهمی در وضعیت سلامتی بدن و روان آن ها باشد. مصرف قارچ گانودرما بر بهبود اختلالات ناشی از قاعدگی و نیز برای تنظیم عادت ماهانه، موثر است. برای دیدن محصولات دکتر بیز کلیک کنید.

آغاز چرخه قاعدگی، با خونریزی ماهانه

هر ماه در طی یک سیکل قاعدگی، یکی از تخمک های موجود در ذخیره یکی از تخمدان ها، آزاد شده ( تخمک گذاری یا اوولاسیون ) و در دیواره رحم لانه گزینی می کند و دیواره رحم در این حین قطور و پر خون می شود (به واسطه افزایش مویرگ های خونی در دیواره رحم که در صورت بارداری برای خون رسانی و تغذیه جنین، کاربرد دارند)، در صورتی که بارداری رخ ندهد، ترشح هورمون های جنسی تخمدان تغییر یافته و در نتیجه، دیواره رحم تحت تاثیر تغییرات هورمونی هیپوتالاموس و هیپوفیز، فرو می ریزد، در طی این روند، تخمکی که در دیواره رحم، لانه گذاری کرده همراه با بافت دیواره از بخش سرویکس و واژن خارج و دفع شده و با تخریب دیواره و پاره شدن مویرگ های خونی فراوان داخل آن، به صورت خونریزی ماهانه دیده می شود.

نقش هورمون های هیپوفیزی و هیپوتالاموسی در تنظیم و تعدیل تمام مکانیسم های حیاتی بدن از جمله سیکل قاعدگی، بسیار پررنگ و مهم است و هر گونه اختلال یا تغییری در ترشح و میزان این هورمون ها می تواند در متابولیسم های حیاتی بدن اثر گذارد. همچنین هورمون های تناسلی و جنسی که از خود تخمدان ها ترشح می شود نه تنها تحت تاثیر هورمون های هیپوتالاموس و هیپوفیز است، بلکه بر ترشح هورمون های این دو غده نیز متقابلا به صورت فیدبکی اثر می گذارد.

بنابراین کلیه تغییرات خلقی و روانی، تغییرات جسمی و فیزیولوژیک، تغییرات تخمدان و رحم، هم بر روند سیکل قاعدگی اثر گذار است و هم تحت تاثیر یکدیگر قرار گرفته و بر هم تاثیر می گذارد.

قارچ گانودرما و سلامت جنسی در زنان

فیبروم، یا فیبرومیالژیا، بیماری مزمنی که با درد عمومی و ضعف جسمانی، اختلالات خواب و گرفتگی عضلات بدن و کاهش تهویه جسم همراه است، یکی از عوامل مختل کننده چرخه قاعدگی می باشد.

آنتی اکسیدان ها، بر روی پیشگیری و درمان فیبرون بسیار موثرند و از آنجا که قارچ گانودرما نیز، دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوان و قوی است، می تواند به عنوان یک خوراکی درمانی برای فیبروم محسوب شود به همین دلیل در سال 2016 در یک تحقیق آزمایشگاهی مشاهده شد که تجویز قارچ گانودرما برای زنانی که دچار فیبرومیالژیا بودند، موجب بهبود تهویه جسمی و افزایش مقاومت هوازی و ارتقای آمادگی جسمانی و عضلانی زنان شد.

این تحقیق، راه را برای بررسی بیشتر اثرات درمانی قارچ گانودرما به عنوان یک مکمل غذایی در بهبود سلامتی و رفتار جنسی زنان مبتلا به فیبرومیالژیا، باز کرد. قیمت قهوه فوری گانودرما دکتر بیز چقدر است؟

تغییرات ناشی از قاعدگی در زنان

خلق و خوی خانم ها در روزهای پیش از شروع خونریزی ماهانه و دو سه روز اول خونریزی، تغییرات شدید و محسوسی دارد.

وضعیت جسمی زنان پیش از شروع چرخه قاعدگی، تغییر می کند. این احوال را، سندرم پیش قاعدگی می نامند که معمولا همراه با بزرگ شدن و درد سینه ها، درد کمر، افزایش اندکی در وزن، تجمع چربی در پهلو و شکم، تناوب گر گرفتگی و لرز، تعریق زیاد، یبوست یا اسهال، نفخ زیاد، افت فشار خون، درد مفاصل، بی حالی و بی حوصلگی، حالت تهوع، سردرد یا سرگیجه، کاهش تمرکز، اشتهای زیاد، خستگی و ضعف جسمانی، حالت ها اضطرابی یا افسردگی، پرخاشگری، درد عضلات رحم و … همراه است. این علائم در افراد مختلف متفاوت بوده و شدت و مدت آن نیز فرق می کند.

هر چه زمان خونریزی به تاخیر افتد، شدت علائم ناشی از پیش قاعدگی بیشتر است. چرخه منظم ماهانه نه تنها یکی از نشانه های مهم سلامت جسمی است بلکه موجب بهبود سلامتی جسم نیز می باشد. بنابراین وقتی به بحث قاعدگی می رسیم، از یک طرف با مشکلات پیش قاعدگی و تنظیم چرخه ماهانه طرف هستیم و از طرف دیگر با اثرات ناشی از اختلالات هورمونی، تخمدانی، جسمانی و روانی.

خوردن غذاهای گرم، ورزش آرام، آرامش ذهنی، و در کل سبک زندگی متناسب در روزهای پیش از قاعدگی، هم برای جلوگیری از تاخیر پریود و هم برای تخفیف علائم سندرم پیش قاعدگی، بسیار اهمیت دارد. برای خرید قهوه فوری گانودرما و جینسینگ کلیک کنید.

اثرات مستقیم و غیر مستقیم قارچ گانودرما بر روی بهبود قاعدگی

دیابت یکی از مواردی است که بر چرخه قاعدگی زنان اثر گذاشته و موجب اختلال در هورمون های جنسی، تنبلی تخمدان، ابتلا به تخمدان پلی کیستیک، بی نظمی در عادت ماهانه، عفونت های رحم و تخمدان و … می شود، قارچ گانودرما به واسطه اثرات بهبود بخش و درمانی که هم بر روی علائم ناشی از دیابت نوع اول و هم بر روی درمان دیابت نوع دوم دارد، می تواند به بهبود عملکردهای تناسلی و جنسی و تنظیم قاعدگی کمک کند.

قارچ گانودرما مانند تمام قارچ ها منبع غنی از آب است و رطوبت پوستی را تامین کرده و خشکی و ترک پوست ناشی از سندرم پیش قاعدگی را التیام می بخشد. این قارچ سرشار از ویتامین دی است و می تواند با تقویت سیستم ایمنی به واسطه تامین ویتامین D، ضعف های جسمانی و آسیب پذیری بدن را در عادت ماهانه که ناشی از خونریزی و از دست دادن ویتامین است، رفع کرده و مقاومت بدن را در برابر عوامل بیماری زا، افزون نماید.

ممنوعیت استفاده از قارچ گانودرما پیش از شروع خونریزی ماهانه

هرچند باید در نظر داشت که قارچ گانودرما، مانند همه قارچ ها، طبع سرد و مرطوب داشته و در نتیجه از آنجا که استفاده از خوراکی های سرد و مرطوب در هنگام عادت ماهانه، ممنوع است، بهتر است استفاده از قارچ گانودرما در طول ماه و نه در حوالی آغاز خونریزی ماهانه انجام شود و در صورت استفاده از گانودرما یا هر گونه قارچ خوراکی دیگر در حین پریود، توصیه می شود که همراه با ادویه و خوراکی های گرم و خشک باشد.

خوردن قارچ در پریودی | گانودرما و یائسگی

تاثیر قارچ گانودرما در گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی

اگر شما هم در لیست کسانی هستند که در دوره پریود درد شدیدی را احساس می کنید، یکی از دلایل آن منقبض شدن یا گرفتگی عضلات است. اینطور که بررسی ها نشان داده است قارچ گانودرما اثر تسکین دهنده در بخش لگن و عضلات صاف رحمی ایجاد می کند به طوری که بدن در شرایط انبساط قرار قرار می گیرد و می توان اثر بخشی خاص خود را داشته باشد. این موضوع برای روزهای پیش از قاعدگی ثابت شده است. روزهای پیش از قاعدگی بدن در منقبض ترین حالت ممکن قرار می گیرد و گاه دچار التهاب می شود. قارچ گانودرما به گونه ای عمل می کند که بافت های فشرده مربوط به ناحیه لگن کمی منبسط تر شده و از فشارهای احتمالی در امان باشد. این قارچ اثرات ضد التهابی داشته و سبب می شود که خونریزی شدید نیز کاهش یابد. به طور کلی قاعدگی غیر نرمال به واسطه خونریزی های شدید از موارد بسیار مهمی است که ناشی از اختلالات هورمونی بوده و اثرگذاری زیادی خواهد داشت. مشخص است که این محصول یک مکمل غذایی بسیار عالی محسوب می شود و با فیبر فراوانی که دارد اجازه می دهد که انرژی از دست رفته بدن جبران شود.

تاثیر قارچ گانودرما بر تخمدان

اختلالات قاعدگی به عواملی مانند هورمون های جنسی و تنبلی تخمدان نیز مربوط می شود. اینطور که مشخص است تاثیر قارچ گانودرما بر روی کیست تخمدان بسیار واضح بوده است. بسیاری از افراد هستند که قاعدگی نامنظمی دارند و گاهاً پیش امده یک الی دو ماه پریود نشوند در چنین شرایطی علاوه بر تنبلی تخمدان عواملی مانند عفونت های رحم و تخمدان نیز اجرا می شود. قارچ گانودرما اثر بهبود بخش و درمانی مطرحی بر روی مشکلات تخمدانی داشته به طوری که فعالیت تخمدان ها را بیشتر می کند و از نظر پزشک نیز مورد تأیید است.

تاثیر قارچ گانودرما بر روی بی حالی ناشی از قاعدگی

بیحالی یا سندروم پیش قاعدگی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. برخی بیحالی بسیار گسترده ای دارند و برخی با درد و تهوع دسته و پنجه نرم می کنند. برخی دیگر دردهای کمری هستند. اینطور که مشخص است قارچ گانودرما اثر انرژی زا دارد به طوری که هر میزان انرژی از دست رفته را تامین می کند و اجازه می دهد که بدن اشتهای بیشتر به غذا خوردن داشته باشد. شدت و مدت بی حالی در افراد متفاوت است برخی دیگر ضعف جسمانی هستند و برخی با حالت اضطراب یا افسردگی مشکلاتی را دنبال می کنند اینطور که مشخص است قارچ گانودرما یکی از محصولاتی است که می تواند اثربخشی مشخصی روی بافت های بدن داشته باشد.

تاثیر قارچ گانودرما بر نفخ شکم حاصل از قاعدگی

یکی از علائم کیست تخمدان نفخ شکم یا ورم کردن شکم است که گاه با درد همراه است گاه دیده می شود که فرد در ناحیه لگن خود پیش از قاعدگی احساس درد می کند . همینطور درد در رابطه جنسی نیز دلایلی بر کیست تخمدان است. در چنین شرایطی استفاده از قارچ گانودرما می تواند حکم یک داروی اثربخش را ایفا نماید.

قارچ گانودرما سبب می شود که درد و نفخ شکم تا حد زیادی برطرف شود. همینطور اجازه می دهد که التهابات مربوط به شکم نیز کاهش داشته باشد. دقت کنید که قارچ گانودرما از بین برنده کیست تخمدان نیست اما سبب می شود که بدن بتواند در تکثیر و رشد کیست تخمدان تاخیر ایجاد کند و زمان کافی برای درمان فراهم شود. نفخ شکم به واسطه دمنوش های قارچ گانودرما تا حد زیادی برطرف می شود. اینطور که بررسی ها نشان می دهد قارچ گانودرما به شکلی اثر می کند که بدن شخص بتواند به واسطه آن موقعیت از التهاب بیش از اندازه دور بماند و در هضم غذا نیز یک کمک کننده قوی محسوب می شود. در جدیدترین پژوهش های صورت گرفته مشخص شده است که دردهای مربوط به کمر و نفخ و بی نظمی های قاعدگی به واسطه قارچ گانودرما تا حد زیادی برطرف شده است. البته که وجود کیست تخمدان نیاز به پیگیری های گسترده تری دارد و باید دقت لازم صورت بگیرد.

تاثیر قارچ گانودرما بر قاعدگی

در صورتی که به واسطه درد و ورم شکمی با تهوع و استفراغ و اسهال روبرو هستید می توانید روزی دو الی سه وعده از قارچ گانودرما به صورت پودر در غذای خود استفاده نمایید. مشخص است که این محصول به درمان شما کمک زیادی می کند و بهبود وضعیت جسمی شما را سریع تر دنبال خواهد کرد. در پژوهش های صورت گرفته قارچ گانودرما سبب می شود که قاعدگی آسانتر باشد.