اقتصادی

فناوری‌های توسعه‌یافته معدن شناسایی و معرفی می‌شوند

توسعهیافته | رژیم غفاری خوبه یا لیمویی | سایت رژیم لیمویی

«سومین کنفرانس ملی فناوری‌های معدنکاری ایران» با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش سلام دکتر، کنفرانس تکنولوژی در معدنکاری ۲۰۲۳، فرصت آشنایی و کسب اطلاع از جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی را برای مدیران، مشاوران، پیمانکاران و کارشناسان ایرانی فراهم می‌کند. این کنفرانس بر ورود آخرین فناوری‌های معدنکاری در سطح بین‌المللی تاکید کرده و همراه با آن آخرین دستاوردها و تجربیات سرآمدان این صنعت را ارائه خواهد کرد. در این کنفرانس سخنرانانی از اقصی نقاط جهان حضور خواهند داشت که آخرین فناوری‌ها و تجربیات خود را برای شرکت‌های ایرانی معرفی می‌کنند.

راهبردهای این رویداد شامل «شناسایی، معرفی و ترویج فناوری‌های معدنکاری توسعه یافته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، محققان دانشگاهی و کارشناسان صنعتی و معدنی»، «شناسایی و پیگیری مسائل و چالش‌های موجود در واحدهای معدنی و انتقال آنها به شرکت‌های شناسایی شده» و «انتقال، توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های معدنکاری در کشور» می‌شود.

«برق ماشین‌آلات معدنی»، «مکانیک ماشین‌آلات معدنی»، «اتوماسیون ماشین‌آلات معدنی»، «روش‌های نوین فرآوری مواد معدنی»، «انتقال و توسعه فناوری‌های معدنکاری»، «مواد پیشرفته در فناوری‌های معدنکاری»، «روش‌های نوین اکتشاف منابع زیرزمینی (معادن، نفت و گاز، آب‌های زیرزمینی)»، «کاربرد فناوری‌های نوین در معدنکاری»، «روش‌های نوین استـخراج و پایدارسازی معادن»، «فناوری‌های اندازه‌گیری و رفتارنگاری در معادن» و «روش‌های نوین شناسایی و کاهش آثار زیست‌محیطی معدنکاری» از جمله محورهای اصلی این رویداد است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ایران کشوری است که همه ظرفیت‌های لازم برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی را دارد. اما این کار نیازمند شکل‌گیری ارتباط مؤثر و سالم بین دانشگاه‌ها، شرکت‌های سازنده تجهیزات و ارائه‌کننده خدمات مهندسی و واحدهای معدنی کشور است. برگزاری کنفرانس ملی فناوری‌های معدنکاری ایران نیز فرصتی است تا بازیگران صنعت معدن گرد هم جمع شوند و برای توانمندسازی این حوزه همفکری و هم‌افزایی کنند.

همه دانش‎‌پژوهان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در زمینه صنایع معدنی و وابسته و کارشناسان معدنی سراسر کشور دعوت هستند تا با مشارکت در این رویداد و ارائه مقالات، طرح‌ها و فناوری‌های خود به توسعه زیست‌بوم صنعت معدن کمک کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://imt2022.yazd.ac.ir/Home/Index مراجعه کنند.

انتهای پیام