اقتصادی

فعالیت کارخانه‌های ژاپن در سراشیبی

_توليد | اقتصادي | برنامه رژیم لیمویی

فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه آگوست با سرعت کمتری کاهش می‌یابد.

به گزارش سلام دکتر، نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های ژاپن برای سومین ماه متوالی در ماه آگوست با توجه به افزایش قیمت نفت و عدم اطمینان نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی کاهش یافت، البته که سرعت کاهش اندک یافت. شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن از ۴۹.۶ در جولای به ۴۹.۷ فصلی در ماه آگوست افزایش یافت.

تولید و سفارشات جدید در بخش تولید برای سومین ماه متوالی در ماه آگوست کاهش یافت اما با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل بود.

قیمت نهاده‌ها با بالاترین سرعت در سه ماه گذشته افزایش یافت و شرکت‌ها به افزایش قیمت نفت خام اشاره کردند اما تورم قیمت تولید به ضعیف‌ترین نرخ در حدود دو سال اخیر کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص مدیران خرید خدمات در ماه آگوست به ۵۴.۳ افزایش یافت که بالاترین میزان در سه ماه اخیر است. قیمت‌های مصرف کننده اصلی ژاپن در ماه جولای ۳.۱ درصد افزایش یافت و بالاتر از نرخ تورم ۲ درصدی بانک مرکزی برای شانزدهمین ماه متوالی باقی ماند. شاخص مدیران خرید ترکیبی در ماه آگوست از ۵۲.۲ در جولای به ۵۲.۶ رسید.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.