فرق لوگو و برند چیست؟

تفاوت لوگو با برندینگ در چیست ؟  آیا فقط با طراحی یک لوگو ، برندینگ شما انجام شده است ؟

آیا پس از طراحی لوگو و با شروع تبلیغات ، می‌توان گفت که ما در حال برندینگ هستیم ؟

همه این‌ها ، سوالات ذهن یک مدیرعامل است. پیش‌تر در یک مقاله توضیح دادیم که ” “

و همچنین را به همراه عناصر مهم در بحث ” ” تشریح نموده‌ایم.

اینجا کلیک کنید. لوگو نمادی برای معرفی حضور یک شرکت است. مثل لوگوی نایک ، ایرانسل و پوما در رنگ و طرح‌های متفاوت .

هنگامی‌که را بررسی می‌نماییم ، همه آن‌ها به دنبال انتقال پیام حضور خود به مشتری هستند.

نمونه کار لوگو در برندینگ عبارت است از تجربه مشتری از شرکت شما درحالی‌که که لوگو عبارت است یک جزء کوچک از برند که همه نقاط تماس با مشتری را با آن علامت‌گذاری می‌نماییم.

نایک با لوگویی به شکل یک ” تیک ” را در نظر بگیرید ، ریشه تفاوت لوگو با برندینگ در این شرکت در کجاست ؟

برای اینکه تفاوت لوگو با برندینگ را متوجه شویم ، بر اساس ماهیت کنونی نایک سه حالت متفاوت را در نظر خواهیم گرفت .

 لوگوی نایک

لوگوی نایک یک تیک است . یک شکل تمیز و ساده که نشان دهنده حرکت و سرعت است. نام برند نایک ریشه یونانی دارد ، نماد الهه پیروزی است.

یک شکل باحال است اما فقط یک نماد است. یک شکل ساده .

برندینگ نایک

برندینگ نایک شامل استفاده از برای ، معرفی توسط چهرهای سرشناس ورزشی ، بسته‌بندی محصول ، طراحی فروشگاه ، جایگذاری محصول در سریال و یا فیلم‌های تلویزیونی ، اسپانسری ، تصاویر درون فروشگاه‌ها ، تگ‌ها و برچسب‌های متصل به محصول ، موسیقی داخل ویدیوهای تولیدی خود شرکت ، وب‌سایت ، تبلیغات چاپی ، عکاسی محصولات ، ….. و هر آنچه که می‌تواند نقطه تماس با مشتری با نایک باشد.

چرا برندینگ مهم است ؟

چرا باید برایم مهم باشد که تیم مشاوران مدیریت ایران فقط یک لوگو برایم طراحی کرده و یا فقط استراتژی برندینگ برایم تدوین نموده ؟

پاسخ :  مشتریان نمی‌تواند از طریق یک شکل ( لوگو ) به تجربه برند دست پیدا کننده . یک شکل خالی ، حرفی برای گفتن ندارد.

از طریق وب‌سایت ، منو و یا بسته‌بندی محصول و یا تبلیغات برای مشتری ایجاد می‌شود. لوگو به عنوان یک جز از بسته طراحی هویت بصری برند است و این هویت بصری برند خود جزئی از است.

اما متاسفانه با این حجم از اطلاعات در دسترس ، هنوز بسیاری از مدیران از کل برندینگ ، فقط یک لوگو می‌خواهند.

این دقیقا مراحلی است که مدیران فکر می‌کنند، که مشتری تنها با دیدن یک لوگو جدید ، ذوق‌ زده می‌شوند و با یک حس خوب و قوی به دنبال خرید محصول و یا خدمت شرکت می‌روند .

— اما سناریو بالا هرگز رخ نمی‌دهد. هرگز یک مشتری با دیدن یک لوگو جدید به خرید ترغیب نمی‌شود.

تمام مدیرانی که این‌گونه فکر می‌کنند هرگز در فروش محصول موفق نخواهند بود پس بلافاصله فکر می‌کنند که لوگوی طراحی شده مناسب نبوده است.

حالا نگاهی به لوگوی نایک بی اندازید ، چرا با نگاه به آن خوشحال می‌شوید و یا یاد چیز خاصی می‌افتید .

اگر این لوگو می‌تواند در شما احساسی ایجاد کند ، پس چرا گفتیم که لوگو نمی‌تواند در مشتری ایجاد احساس نماید.

دقیقا این اصل مطلب است.

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید ، لوگو فقط یک عنصر از هویت بصری برند است که با دیدن آن ، تجربیات مشتری به یاد وی می‌آید .

بگذارید به حالت اولیه برگردیم . همان حالت که مدیر فکر می‌کرد ، فقط یک لوگو داشته باشد ، کار تمام است و میلیارد می‌شود.

حالا ، باید چیزی را توضیح دهم ، نیاز نیست که طراح لوگو را اخراج کنید . یک لوگو اگر مناسب باشد ، در کوتاه‌مدت نباید تغییر یابد . مشکل را باید در جای دیگر بیابید. مشکل آنجاست که چیزی برای مشتری یادآوری نمی‌شود . طراح لوگو که برای این قسمت نمی‌تواند معجزه نماید. شما باید کار کنید.

در مثال فوق تلاش نمودیم تا تفاوت لوگو با برندینگ را برایتان مشخص نماییم . تیم مشاوران مدیریت ایران در غالب ، کل این فرایند را برایتان انجام خواهد داد.

مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

خروج از نسخه موبایل