فراهم شدن بستر معرفی و بازاریابی فرش دستباف

فراهم شدن بستر معرفی و بازاریابی فرش دستباف

یک فعال تعاونی تامین مواد اولیه تولید فرش دستباف و بهره مندی قالیبافان از بیمه اجتماعی را از مهم ترین چالش‌ها و مطالبات قالیبافان برشمرد و با تاکید بر معرفی و بازاریابی فرش دستباف در نمایشگاه‌های خارجی، فراهم شدن بستر حضور و مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در نمایشگاه‌ها را خواستار شد.

فراهم شدن بستر معرفی و بازاریابی فرش دستباف

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با سلام دکتر، تولید فرش دستباف را مکمل بخش کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: فرش دستباف به عنوان یک تولید ملی دارای ارزش‌افزوده از مزیت نسبی و بومی سازی برخوردار است و بر همین اساس در تقویت صنعت دامداری و کشاورزی نیز موثر است.
وی افزود: در حال حاضر بیمه اجتماعی یکی از مهم ترین و ابتدایی‌ترین خواسته‌ها و مطالبات قالیبافان به شمار می رود که در امنیت شغلی و اجتماعی آنها نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف در ادامه یکی از چالش های صنعت فرش دستباف را افزایش قیمت مواد اولیه و مشکل تامین آن عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه تولید فرش به ویژه پشم و ابریشم روی قیمت تمام شده فرش تاثیرگذار است و این افزایش قیمت بعضاً ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد هم می رسد به همین دلیل بخش اعظمی از فروشندگان فرش دستباف  شغل خود را تغییر داده اند.
به گفته بهرامی بافندگان عمده مواد اولیه را به دلار خریداری می کنند اما محصول تولیدی فرش را به ریال می فروشند که این مسأله باعث شده قیمت تمام شده تولید بالا برود و قدرت رقابت پذیری در بازارهای هدف به شدت کاهش یابد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف یکی دیگر از مشکلات صنعت فرش دستباف را ضعف بازاریابی و عدم برنامه‌ریزی برای صادرات فرش ذکر کرد و گفت: در حال حاضر حضور در نمایشگاه‌های خارجی در معرفی فرش ایران به بازارهای هدف موثر است زیرا با حضور تجار خارجی در نمایشگاه‌های فرش و شناسایی بازارهای هدف،امکان بازاریابی و معرفی تولیدات فرش دستباف و بستر رونق صادرات فرش به وجود می آید.
وی تاکید کرد: کمترین انتظار این است که متولیان امر فرصت حضور و زمینه افزایش مشارکت در نمایشگاه‌ها را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فراهم کنند.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل