غائبان بزرگ مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در فارس

سلام دکتر/فارس مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، همزمان با هفدهم مرداد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد و استانداری فارس در حالی برگزار شد که صندلی‌های مختص مدیران و مسئولان، بیش از سال‌های گذشته، خالی ماند!!

غائبان بزرگ مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در فارس

شامگاه سه‌شنبه ۱۷ مرداد، تالار حافظ شیراز میزبان گروهی از خبرنگاران، عکاسان خبری، تصویربرداران، دبیران و سردبیران رسانه‌های فعال در استان فارس بود؛ مراسمی که تنها مدیران حاضر در آن استاندار و معاون سیاسی استانداری و مدیرکل و معاونان ارشاد فارس بودند.

به گزارش سلام دکتر، مراسم بزرگداشت خبرنگار امسال، آئینی بود برای آنکه خبرنگاران حرف‌های دلشان را برای خودشان واگو کنند! و با هم بر دردهای مزمن‌ حاکم بر پیکر رسانه و نبود تفکر و ایده‌ای برای رفع این مصائب، تاسف بخورند.

در آئین پاسداشت سالروز شهید صارمی و روز خبرنگار امسال، حتی مسئولان روابط عمومی دوایر و دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی که در طول سال بیشترین مراوده و ارتباط را با جامعه خبری دارند، حضور نداشتند؛ تا در عمل اثبات کنند که تا چه اندازه قدر و ارزش رسانه و فعالیت رسانه‌ای را می‌دانند.

شامگاه سه‌شنبه، هفده مرداد ۱۴۰۲، رویدادی در شیراز رقم خورد که مظلومیت رسانه و خبرنگار در استان پهناور فارس اثبات شد؛ رویدادی که باید مسئولان برای یکبار در جایگاه شنونده قرار گرفته و حرف‌های کسانی را بشنوند که طی سال هر روزشان با سخنرانی‌ها و اخبار و عملکردهای آنان، سر می‌شود.

خبرنگاران و عکاسان خبری در رویداد گرامیداشت هفده مرداد، اگرچه با سیل پیام‌های تبریک و تهنیت مواجه بودند، اما در خاطرشان ماند که از این پس به جای پرداختن به مسئولان، رویدادها را روایتگر باشند، عملکردها را رصد کرده و وضعیت موجود را با حد مطلوب بسنجند.

روز خبرنگار، روزی‌که حتی نمایندگان مجلس و شورای شهر هم، به جز محمدرضا هاجری که به عنوان فعال رسانه در جلسه حضور داشت، برای خبرنگاران وقتی اختصاص ندادند و مانند دیگر مسئولان ارشد نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی و …. به عنوان غائبان بزرگ تنها رویداد رسمی بزرگداشت روز خبرنگار در فارس شناخته شدند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل