غائبان بزرگ مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در فارس

سلام دکتر/فارس مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، همزمان با هفدهم مرداد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد و استانداری فارس در حالی برگزار شد که صندلی‌های مختص مدیران و مسئولان، بیش از سال‌های گذشته، خالی ماند!!

غائبان بزرگ مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در فارس

شامگاه سه‌شنبه ۱۷ مرداد، تالار حافظ شیراز میزبان گروهی از خبرنگاران، عکاسان خبری، تصویربرداران، دبیران و سردبیران رسانه‌های فعال در استان فارس بود؛ مراسمی که تنها مدیران حاضر در آن استاندار و معاون سیاسی استانداری و مدیرکل و معاونان ارشاد فارس بودند.

به گزارش سلام دکتر، مراسم بزرگداشت خبرنگار امسال، آئینی بود برای آنکه خبرنگاران حرف‌های دلشان را برای خودشان واگو کنند! و با هم بر دردهای مزمن‌ حاکم بر پیکر رسانه و نبود تفکر و ایده‌ای برای رفع این مصائب، تاسف بخورند.

در آئین پاسداشت سالروز شهید صارمی و روز خبرنگار امسال، حتی مسئولان روابط عمومی دوایر و دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی که در طول سال بیشترین مراوده و ارتباط را با جامعه خبری دارند، حضور نداشتند؛ تا در عمل اثبات کنند که تا چه اندازه قدر و ارزش رسانه و فعالیت رسانه‌ای را می‌دانند.

شامگاه سه‌شنبه، هفده مرداد ۱۴۰۲، رویدادی در شیراز رقم خورد که مظلومیت رسانه و خبرنگار در استان پهناور فارس اثبات شد؛ رویدادی که باید مسئولان برای یکبار در جایگاه شنونده قرار گرفته و حرف‌های کسانی را بشنوند که طی سال هر روزشان با سخنرانی‌ها و اخبار و عملکردهای آنان، سر می‌شود.

خبرنگاران و عکاسان خبری در رویداد گرامیداشت هفده مرداد، اگرچه با سیل پیام‌های تبریک و تهنیت مواجه بودند، اما در خاطرشان ماند که از این پس به جای پرداختن به مسئولان، رویدادها را روایتگر باشند، عملکردها را رصد کرده و وضعیت موجود را با حد مطلوب بسنجند.

روز خبرنگار، روزی‌که حتی نمایندگان مجلس و شورای شهر هم، به جز محمدرضا هاجری که به عنوان فعال رسانه در جلسه حضور داشت، برای خبرنگاران وقتی اختصاص ندادند و مانند دیگر مسئولان ارشد نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی و …. به عنوان غائبان بزرگ تنها رویداد رسمی بزرگداشت روز خبرنگار در فارس شناخته شدند.

غائبان بزرگ مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در فارس

غائبان بزرگ مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در فارس

انتهای پیام