رسانه عمومی

عکس | سلاح‌های هسته‌ای روسیه چقدر قدرتمند هستند؟

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینروسیه، کشوری که بزرگترین زرادخانه هسته ای در جهان را دارد، چه نوع حمله هسته ای می تواند انجام دهد؟

بیشتر بخوانید:

راز پشت موهای تیره گرگ ها چیست؟

تصویر نسل جدید آزرا دنیا را شگفت زده کرد. این خودرو به کدام کشورها وارد می شود؟

اولین و اساسی ترین سوال در مورد زرادخانه هسته ای روسیه این است: روسیه چند سلاح دارد؟ جواب دادن سخت است.

سلاح‌های هسته‌ای معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند: سلاح‌های استراتژیک – سلاح‌های دوربرد که می‌توانند از اقیانوس‌ها عبور کنند و ابرقدرت‌های دشمن را تهدید کنند – و سلاح‌های تاکتیکی که ظرفیت محدود و احتمالاً عملکرد محدودی دارند.

تعداد سلاح های استراتژیک بین موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM)، موشک های بالستیک زیردریایی (SLBM) و سلاح های پرتاب کننده بمب تقسیم می شود.

شرکت های مختلف تخمین های متفاوتی از تعداد سلاح های روسی دارند. تعداد آنها بین 1000 تا 2000 سلاح تاکتیکی است.

تصویر کدام سلاح های هسته ای در زرادخانه روسیه جای گرفته اند؟

این سلاح ها چقدر قدرتمند هستند؟

قدرت یک سلاح هسته ای بازدهی آن است و بازدهی تقریباً برابر با TNT معمولی است. تخمین زده می شود که بمب های آمریکایی بر روی هیروشیما و ناکازاکی به ترتیب 15 و 21 کیلوتن بوده که معادل 15000 تن و 21000 تن TNT است.

تسلیحات هسته ای استراتژیک امروزی پتانسیل عظیمی دارند. نمونه های استاندارد می توانند بازدهی 500 کیلوتن، 800 کیلوتن و حتی 1 مگاتن – معادل یک میلیون تن TNT داشته باشند. روسیه رکورد قدرتمندترین سلاح تا کنون را در اختیار دارد: در سال 1961، بمبی کمتر از 50 مگاتن به نام “تزار بمب” یا رهبر همه بمب ها را آزمایش کرد.

تسلیحات استراتژیک مدرن معمولاً دارای بازدهی بین 10 تا 100 کیلوتن هستند که همچنین سلاح های استراتژیک متوسط ​​را از بمب های مورد استفاده در هیروشیما و ناکازاکی مخرب تر می کند. روسیه و ایالات متحده همچنین دارای تسلیحات هسته‌ای «کم بازده» هستند که دارای اثر «سبک» هستند، حتی زیر 1 کیلوتن. اما حتی یک بمب هسته‌ای کوچک – با بازدهی حدود 0.3 کیلوتن – قدرت انفجاری مشابه انفجار بندر بیروت در سال 2020 دارد.

روسیه حدود 500 سلاح هسته‌ای با نیروی هوا دارد، از جمله بمب‌های گرانشی و موشک‌های هوا به زمین. هواپیماهای روسی از جمله بمب افکن Tu-22 “Backfire”.

227227