رسانه عمومی

عمار حکیم: تشکیل دولت ظرف دو هفته دستاورد بزرگ و بی سابقه‌ای است

عمار حکیم با تبریک به شیعیان سودان برای دریافت رای اعتماد از کابینه خود بر ایجاد پل ارتباطی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان تاکید کرد.

به گزارش سلام دکتر، «سید عمار حکیم» رهبر حزب ملی گرایان عراق در پیامی خواستار انتخاب وزیر این کشور شد.

در این پیام آمده است: به برادر نخست وزیرمان «محمد شیعه السودانی» به خاطر جلب اعتماد مجلس به خود و کابینه و دولتش تبریک می گوییم.

در ادامه این پیام آمده است: اینکه او و تیم مذاکره کننده اش توانستند ظرف دو هفته پرونده استیضاح را ببندند، موفقیت بزرگ و غیرمنتظره ای بود.

حکیم همچنین به استقرار دولت و پایان فساد سیاسی در عراق اشاره کرد و گفت: همه احزاب باید منافع کشور و کشور را در اولویت قرار دهند و آن را بیش از منافع حزبی و حزبی در اولویت قرار دهند. . شهر درباره فساد و کار

وی با تاکید بر حمایت دولت سودان افزود: از این دولت می خواهیم که رابط بین نظام سیاسی و توده ها باشد و برای بازگرداندن اعتماد و برقراری روابط و ادامه گفتگو و ارتباط با نیروهای مسلح معترض تلاش کند.

رئیس گروه ملی سی همچنین گفت: همه تایید یا مخالفت از منظر کشور برای خدمت به کشور و ملت است.

حکیم از نخست وزیر خواست تا پل های ارتباطی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان ایجاد کند و از این طریق اصول ثابت و منافع ملی و حاکمیت ملی را برقرار کند.

وی همچنین تاکید کرد: مبارزه با فساد و مبارزه با عوامل اصلی و خشکاندن ریشه های آن و تقویت شوراهای نظارتی و قانونگذاری و رسانه ها برای بازپس گیری اموال مسروقه طبق قانون و به دور از اقدامات انتقام جویانه از الزامات مهم دولت است. و تخریب .

رئیس جریان ملی فکری عراق بر لزوم همگام سازی قوای مقننه و اجرایی در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و توسعه و تلاش برای ایجاد بستر مناسب برای تصویب قوانینی که با زندگی مردم سروکار دارد، تاکید کرد.

حکیم با تاکید بر حل و فصل تکالیف قانونی که مدت هاست به دلایل سیاسی و دیگر دلایل نامعلوم حل نشده است، خواهان موفقیت دولت سودان و تحقق خواسته های مردم عراق است.

انتهای پیام