علیرضا طبایی: ابتهاج بر ادبیات ما تاثیرگذار بود

علیرضا طبایی: ابتهاج بر ادبیات ما تاثیرگذار بود

علیرضا طبایی که معتقد است «سایه» از منظرهای مختلف ادبیات ما را تحت تأثیر قرار می دهد، از حضور خود در سیر تحول غزل و شعر نو می گوید.

این شاعر قدیمی در گفت وگو با سلام دکتر درباره ویژگی های شعر امیرهوشنگ ابتهاج (ح. الف. سایه) و پس از درگذشت این بازنده ادبیات فارسی، گفت: ابتهاج از منظرهای مختلف بر ادبیات ما تأثیر گذاشت. به ویژه در چند دهه اخیر نقش مؤثری در شکل گیری و تحول غزل داشته است.

وی همچنین گفت: او نیز مانند بسیاری دیگر در تغییر و حفظ غزل و میراثی که از گذشته به ما رسیده و همچنین در تغییری که در این سال ها در قالب غزل رخ داد، کمک کرد. . ، فرم و محتوای غزل.، در این زمینه با افراد دیگر کار می کنند، تلاش می کنند و سود می برند، تلاششان موثر است.

طبایی در عین حال درباره کار «شید» در حوزه شعر نو گفت که از گذشته های دور یعنی سال ها پیش کارها و تحولاتی را که در حوزه شعر نیمایی رخ داده را دنبال کرده است.

وی هوشنگ ابتهاج را در تحول شعر نیمایی سهیم دانست و افزود: به عنوان مثال بسیاری از کتاب هایی که در گذشته از وی منتشر شده است، همین بیان و تأثیر بر شعر نیمایی است.

علیرضا طبایی در پایان دلیل این تاثیر را اینگونه بیان کرد: چون در قالب نیمایی کار می کند. از این رو بعدها بیشتر به قالب غزل علاقه مند شد و بیشتر در این زمینه فعالیت کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل