علائم تغذیه مناسب در ماه رمضان

این متخصص تغذیه و متخصص تغذیه برای ما توضیح دادند که چه چیزی باید و چه نکند ، طی اعلامیه علائم تغذیه مناسب را نشان می دهد.

برلیانت بزرگمهر در مصاحبه با سلام دکتر ، وی با اشاره به اینکه شرایط روزه گرفتن در بحران کرون از دیدگاه یک متخصص تغذیه با بیان اینکه روزه به شرایط سلامتی فرد بستگی دارد ، اظهار داشت: اگر فردی اختلال و بیماری داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند.

وی با تأکید بر مصرف کافی و متعادل صبحانه ، گفت: در وعده های غذایی صبحانه و افطاری باید از همه گروه های اصلی مواد غذایی به صورت متعادل استفاده شود. از غذاهای شور ، سرخ شده و روغنی باید اجتناب شود. از طرف دیگر توصیه می شود سالاد ، سبزیجات و میوه های تازه را به میزان کافی در رژیم خود بگنجانید.

بزورگمهر ادامه داد: خوردن نادرست در ماه رمضان می تواند برای فرد روزه دار مشکلات زیادی ایجاد کند که مهمترین آنها عوارضی مانند تشنگی شدید ، هیپوگلیسمی با احساس ضعف ، خستگی و بی حالی ، اختلالات عصبی و یبوست است. برای جلوگیری از تشنگی ، شما باید تا سحر از آب کافی در وعده افطار خود استفاده کنید. همچنین ، از مصرف آن با پروتئین حیوانی خودداری نکنید. برخی از افراد گرسنه در صبحانه و صبحانه مقادیر زیادی گوشت می خورند که علاوه بر افزایش اسید اوریک در خون و نقرس ، می تواند باعث چربی های خون ناخواسته و کم آبی بدن شود. عطش وجود دارد.

وی ادامه داد: مصرف مکرر چای باعث افزایش دفع آب از طریق کلیه ها و بدن در معرض کم آبی بدن می شود که علاوه بر اختلالات ناشی از کم آبی ، عطش شدید ایجاد می کند. میوه ها و سبزیجات تازه علاوه بر اینکه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ها و برخی مواد معدنی هستند ، به دلیل داشتن آب زیاد ، می توانند آب لازم بدن را تأمین کنند.

در مورد افت قند خون ، وی توضیح داد: از آنجا که ناشتا ، به ویژه در روزهای طولانی سال ، مواد غذایی برای مدت زمان نسبتاً طولانی به بدن نمی رسد و از آنجا که بدن انسان مدت طولانی قادر به ذخیره قند نیست ، باید از ترفندهایی استفاده کنیم. تا حد ممکن در خون طبیعی باشد برای این منظور لازم است از مواد نشاسته ای در مقدار لازم و متعادل استفاده شود. مورد نیاز انسان است و فقط انرژی زیادی به بدن می دهد ، در حالی که قندهای آنها به سرعت در خون جذب می شوند و قند خون را افزایش می دهند ، در این صورت انسولین ترشح می شود و قند خون را پایین می آورد.

بزورگمهر ادامه داد: اگرچه مواد نشاسته ای حاوی برخی مواد مغذی مفید و ضروری هستند اما به رفع نیازهای غذایی انسان کمک می کنند. مواد نشاسته ای نیز به تدریج وارد جریان خون می شوند و از این طریق از هیپوگلیسمی جلوگیری می کنند.

وی در مورد احتمال یبوست در فرد روزه دار ، گفت: این اختلال یکی از رایج ترین عوارض جانبی تغذیه ضعیف در روزهای روزه است و برای جلوگیری از بروز آن ، باید تا سحر آب کافی از غذای افطار خود بنوشید. همچنین خوردن میوه و سبزیجات تازه در وعده صبحانه و افطار بین این دو بسیار حائز اهمیت است زیرا این دو گروه غذایی به دلیل داشتن فیبر بالای آن از یبوست جلوگیری می کنند و به کاهش چربی های ناخواسته در خون ، چاقی و حفظ فشار خون کمک می کنند. .

این متخصص تغذیه و متخصص تغذیه همچنین تأکید کرد که ورزش منظم روزانه می تواند از یبوست جلوگیری کند.

وی افزود: به طور کلی چندین عامل می تواند نشان دهد که آیا رژیم غذایی مناسب ، کافی و متعادل در ماه رمضان داریم یا خیر. اینها شامل تثبیت تعادل بدن ، مقاومت در برابر سلامتی و بیماری ، انرژی زا بودن و فعال بودن و طراوت در فعالیت های روزانه است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل