رسانه عمومی

علائم بیماری «نارسایی قلبی» – سلام دکتر

نارسایی قلبی به دلیل ناتوانی قلب در پمپاژ خون کافی برای تامین نیاز بدن به اکسیژن و مواد مغذی است و با برخی علائم قابل تشخیص است.

به گزارش سلام دکتر، نارسایی قلبی ناشی از ناتوانی قلب در پمپاژ خون کافی برای تامین نیاز بدن به اکسیژن و مواد مغذی است. پس از نارسایی قلبی، احتقان و پرخونی وریدهای ریوی و سیستمیک رخ می دهد.

علائم نارسایی قلبی عبارتند از تنگی نفس هنگام دراز کشیدن و تنگی نفس در حملات شبانه، سرفه خشک یا سرد، خلط کف آلود و گاهی صورتی رنگ، گیجی، خستگی و اضطراب، افسردگی، تعریق بی قرار، سیاهی لب ها و ناخن ها، پوست مرطوب. . و رنگ پریدگی، شب ادراری، افزایش وزن به دلیل احتباس آب، بزرگ شدن کبد، مشکلات گوارشی مانند بی اشتهایی، سوء هاضمه، یبوست و غیره.

روش های درمان نارسایی قلبی

لازم به ذکر است که اساس درمان نارسایی قلبی بر اساس استراحت، داروهای تجویز شده توسط پزشک و رژیم غذایی است.

در عین حال اگر دچار نارسایی قلبی هستید باید به چند نکته توجه کنید:

در سطح زیاد توصیه می شود در طول روز استراحت کافی داشته باشید و در هنگام استراحت برای کاهش تنگی نفس بهتر است سر تخت را 30-20 سانتی متر بالا بیاورید و در حالت نشسته یا نیمه نشسته باشید. . وضعیت.

– اگر در حالت دراز کشیدن دچار تنگی نفس شدید، بهتر است لبه تخت بنشینید و پاهای خود را روی صندلی آویزان کنید و دست ها و سر خود را روی میز بالای تخت قرار دهید.

– می توانید کار خود را به آرامی با کمک دیگران شروع کنید و پس از کنترل بیماری به تدریج آن را افزایش دهید.

– برای جلوگیری از سرگیجه، تغییر وضعیت از نشسته به ایستاده باید به آرامی انجام شود.

– بعد از تمام کارها، کمی استراحت لازم است.

– می توانید در ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری شرکت کنید و اگر نمی توانید فعالیت را تحمل کنید، فوراً آن را متوقف کنید.

– از قرار گرفتن در هوای بسیار سرد یا گرم خودداری کنید و در هوای سرد بینی و دهان خود را با روسری بپوشانید و لباس گرم و راحت بپوشید. بهتر است در زمانی از روز که هوا معتدل است کار خود را انجام دهید.

توصیه های غذایی برای بیماران نارسایی قلبی

توصیه می شود مصرف نمک در غذا را به یک گرم در روز محدود کنید. یعنی موقع آشپزی و غذا خوردن نمک نزنید و نمک نخورید. می توانید از آب لیمو، گیاهان معطر مانند میخک، فلفل دلمه ای و مرکبات برای شیرین کردن غذا استفاده کنید.

همچنین از خوردن غذاهای حاوی سدیم زیاد از جمله گوشت شور، گوشت های آماده و کنسرو، سوسیس، همبرگر، انواع سس ها، ترشیجات، نمک، ادویه جات و برخی پنیرها خودداری کنید.

تعداد و اندازه وعده های غذایی خود را افزایش دهید و از مصرف محرک هایی مانند قهوه، کافئین، الکل و سیگار خودداری کنید.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی تهران کنترل وزن روزانه باید انجام شود. بنابراین وزن خود را هر روز صبح به مدت یک ساعت پس از تخلیه مثانه چک کنید و هرگونه افزایش وزن ناگهانی در طول روز یا در عرض یک هفته را گزارش دهید. برای جلوگیری از عفونت های تنفسی از رفتن به مکان های کثیف و شلوغ و تماس با افراد آلوده خودداری کنید. تزریق سالانه واکسن آنفولانزا در اوایل پاییز به شما توصیه می شود.

انتهای پیام