رسانه عمومی

طولانی‌ترین جاده‌ها برای سفر – سلام دکتر

بسیاری از مردم عاشق سفرهای جاده ای هستند. رانندگی در جاده های آزاد و بی دغدغه و بازدید از هر گوشه و کناری بدون توجه به فصل، با مجموعه موسیقی منتخب کلاسیک و مسیری که به سوی ناشناخته ها حک شده است. به همین دلیل می توان سفرهای جاده ای را مترادف با ماجراجویی دانست.

به گزارش سلام دکتر، با بررسی پیشنهادات، تجربیات و برنامه های سفر موجود، برخی از طولانی ترین و هیجان انگیزترین سفرهای جاده ای که می توانید برای تجربه آنها فکر کنید، در زیر ارائه می شود.

از لندن (اروپا) تا کیپ تاون (آفریقا)

یک سفر جاده ای کلاسیک در راه است، در حالی که بسیاری از ماجراجویان بی باک این سفر طولانی را از لیست سطل خود حذف کرده اند. این مسیر یکی از طولانی ترین سفرهای شمال به جنوب در جهان است که 13 روز و 8 ساعت و 48 دقیقه در سریع ترین زمان به طول می انجامد و به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی برای فورد کورتینا انجام شد. با این حال، اگر واقعاً می خواهید مناظر شگفت انگیز این مسیر را ببینید و از آن لذت ببرید، احتمالاً برای تکمیل این سفر دو قاره ای به یک ماه زمان نیاز دارید.

مسافران این مسیر می توانند با قطار «یورواستار» از لندن به کاله فرانسه رفته و از مناظر زیبای فرانسه و روستاهای اسپانیا لذت ببرند، از تنگه جبل الطارق عبور کرده و به قلب آفریقا برسند. برای کسانی که از صحراهای خشن “صحرا” عبور می کنند، جاده بیرون است و تجربه رانندگی فوق العاده ای را در پارک های ملی بی شماری خواهید داشت، از جنگل های کامرون گرفته تا پارک ملی اتوشا پر از شیر و فیل در نامیبیا. با رسیدن به کیپ تاون در جنوب آفریقای جنوبی، مسیر با 13207 کیلومتر (8207 مایل) رانندگی در 13 کشور به پایان می رسد.

طولانی ترین راه برای سفر

حلقه ساحلی استرالیا

رانندگی در جاده ساحلی در اطراف قاره استرالیا ماجراجویی دیگری است که افراد زیادی تصمیم به انجام آن گرفته اند، اما به ندرت انجام می دهند. با توجه به اینکه بخش های وسیعی از این قاره به دلیل آب و هوای بسیار گرم بیابانی خالی از سکنه است، این سفر جاده ای برای کسانی که نقشه و سوخت کافی ندارند می تواند کشنده باشد. بهترین راه برای انجام این کار، بزرگراه شماره 1 استرالیا است که تقریباً 15000 کیلومتر طول دارد و اساساً کل سواحل استرالیا را در یک حلقه بزرگ پوشش می دهد. با شروع از سیدنی، رانندگان می توانند ساحل را تا بریزبن دنبال کنند، از Cairns، Darwin، Port Hedland، Perth و Adelaide بگذرند و قبل از رسیدن به جاده اقیانوس بزرگ، ملبورن و در نهایت به سیدنی برگردند.

این مسیر را می توان به راحتی در مدت یک ماه رانندگی کرد، اما اگر سه ماه فرصت دارید، می توانید با هر توقف منطقه را به خوبی کاوش کنید. با توجه به وسعت استرالیا، در نظر گرفتن زمان سفر نیز مهم است. توصیه می شود این سفر را در زمستان از شمال و در تابستان از جنوب شروع کنید تا دمای هوا را تجربه کنید.

طولانی ترین راه برای سفر

از اروپا تا اولان باتور

قرن ها پیش مهاجران کوچ نشین در جستجوی سرزمین ها و سفرهای جدید به استپ آسیای مرکزی راه یافتند، اکنون می توانید مسیر آنها را دنبال کنید و از اروپای شرقی به ترکیه سفر کنید، با عبور از پل استانبول، اروپا به سمت آرامیس به آسیا و مسیحیت بروید. کلیساها جای خود را به مناره های اسلامی مساجد و چشم انداز وسیع روستایی دریاچه وان می دهند. در ترکیه دو راه پیش رو دارید، یکی دیدن سکونتگاه های باستانی ایران یا رفتن از دریای خزر به روسیه. این دو مسیر در علفزارهای وسیع ازبکستان و قرقیزستان قبل از ظهور صحرای گبی در قله به هم می رسند.

در سال های اخیر کوهنوردان این سفر را به چالش تبدیل کرده اند و آن را رالی مغول نامیده اند. هر سال، شرکت کنندگان برای رالی ثبت نام می کنند، یک ماشین قدیمی می خرند و از اروپا تا مغولستان مسابقه می دهند. ما با پیگیری در رسانه های اجتماعی، چالش را به گونه ای طراحی کردیم که تا حد امکان پر از فاجعه باشد و فرصتی برای “حماقت ماشین در مقیاس جهانی” و شگفتی های غیرمنتظره ایجاد کند. اگر فکر می کنید این چالش برای شما آسان است، در مسابقات رالی Mongol 2022 ثبت نام کنید و یک وسیله نقلیه خسته و قدیمی پیدا کنید!

طولانی ترین راه برای سفر

بزرگراه پان آمریکن

بزرگراه پان آمریکن طولانی ترین جاده جهان و مجموعه ای از جاده های طولانی به طول 30000 کیلومتر است که از آلاسکا در آمریکای شمالی شروع می شود و به پایین ترین نقطه آمریکای جنوبی ختم می شود. این سفر جاده ای طولانی تقریباً کل قاره آمریکا را در بر می گیرد. از شمالی ترین نقطه آلاسکا، تا کانادا و ایالات متحده، تا کلمبیا، سواحل پرو و ​​شیلی. تنها منطقه ای که می توان در این جاده استراحت کرد Darien Gap است، منطقه ای بدون جاده که از دسترسی بین پاناما و کلمبیا (و در نتیجه کل آمریکای شمالی به آمریکای جنوبی) با ماشین جلوگیری می کند. با وجود تلاش‌ها برای ساخت جاده، جنگل‌های انبوه و غیرقابل نفوذ، همه‌گیری بیماری‌های استوایی و مهم‌تر از همه، حفاظت از جوامع بومی باقی‌مانده در جنگل‌ها، ساخت جاده را دشوار کرده است.

تنها گزینه برای پیمودن مسافت تا دارین، با وجود سفر پنج روزه جهنمی با قایق، سوار شدن به هواپیما است، زمانی که با خیال راحت در شهرهای مدلین یا بوگوتا قرار بگیرید، سفر به جنوب می تواند بدون مشکل ادامه یابد. با فرض اینکه شخصی از خلیج پرودو در آلاسکا به پاناما سیتی و سپس از مدلین در کلمبیا به کوئلون در شیلی رانندگی کند، برای این سفر 23662 کیلومتر (14703 مایل) دیوانه وار طی کرده است. با فرض اینکه 8 ساعت در روز رانندگی کنید، این سفر یک ماه طول می کشد. با این حال، کسانی که این کار را انجام دهند بین 2 ماه تا 2 سال فاصله دارند.

طولانی ترین راه برای سفر

کمربند ترانس اوراسیا

روش نهایی در این لیست هنوز وجود ندارد! در واقع این یک مسیر رانندگی تاریخی است که همان مسیر رالی مغول را طی می کند. از لندن تا اولان باتور. با این تفاوت که وقتی به مغولستان می رسید، مسیر ادامه می یابد، از شرق سیبری بالا می رود و با عبور از تنگه برینگ به آلاسکا می رسد. از آنجا می توان از کل آمریکا و حتی آمریکای جنوبی عبور کرد، اما این سفر هنوز امکان پذیر نیست، زیرا تنگه برینگ به هم متصل نیست. با این حال، برنامه هایی برای توسعه کمربند ترانس اوراسیا در حال انجام است و ممکن است به زودی شاهد ساخت پلی برای اتصال واقعی جهان باشیم. چنین پل ارتباطی می تواند به اندازه ارتباطات شرق برای تجارت بین المللی مهم باشد.

طولانی ترین راه برای سفر

انتهای پیام