طرز کاشت پاچ باقلا

لوبیا پاچ باقلا نوعی لوبیا با دانه های رنگارنگ است که در پخت و پز و پخت غذاهای محلی استفاده می شود. کیفیت های زیادی دارد. از طریق بذر تکثیر می شود و گیاهی یک ساله است. به اندازه متوسط ​​رشد می کند. از گونه های کمیاب محسوب می شود.

کاشت

ویژگی های گیاه لوبیا پاچ باگالا:

باقالی را می توان یکی از گیاهان زینتی به حساب آورد زیرا دانه های این نوع لوبیا به رنگ های مختلف ارغوانی، سبز و سفید بوده و به اندازه متوسط ​​رشد می کنند. این نوع لوبیا به دلیل داشتن دانه های رنگارنگ بسیار محبوب و پرطرفدار است و از انواع کمیاب به شمار می رود که طعم شیرین و لذیذی دارد. از این نوع لوبیا در آشپزی و آشپزی محلی استفاده می شود و دارای خواص فراوانی است.

به عنوان گیاهی علفی و یک ساله و به عنوان درختچه ای کوتاه که محصول خوبی دارد و در اکثر مناطق می روید. برگ های سبز این گیاه بریدگی ها و شاخساره های کوچکی دارد. پس از مدتی گل های کوچک این گیاه خشک می شوند و به غلاف هایی تبدیل می شوند که حاوی تعداد زیادی دانه لوبیا هستند. برای خرید پاچ باقلا و خرید سبزی ترشه واش گیلان با ما تماس بگیرید.

کاشت
طرز پخت پچ باقلا بدر:

لوبیا از طریق بذر تکثیر می شود. هنگام کاشت بذر ابتدا محل کاشت را آماده کرده و بذرها را به مدت 24 تا 48 ساعت در آب ولرم خیس کنید، سوراخی با عمق مناسب برای کاشت بذر آماده کنید، بذر گیاه را بکارید، روی آنها را با خاک نرم بپوشانید و در آخر آبیاری کنید. بکارید و تا سبز شدن مرطوب نگه دارید. بعد از مدتی بذرهای گیاه جوانه زده و شروع به رشد می کنند که پس از دو یا سه ماه به سرعت رشد کرده، رسیده و برداشت می شوند.

زمان کاشت: زمان کاشت این گیاه در فصل بهار است.

ارتفاع: ارتفاع این گیاه بین 50 تا 200 سانتی متر متغیر است.

فاصله کاشت: فاصله کاشت بین 50 تا 60 سانتی متر است.

عمق کاشت بذر: عمق کاشت بذر 20 تا 30 میلی متر است.

خاک مناسب برای رشد: خاک شنی و لومی را ترجیح می دهند و خاک کشت باید زهکش خوبی داشته باشد.

دمای مورد نیاز: دمای مطلوب برای رشد این گیاه بین 21 تا 30 درجه سانتیگراد است.

زمان گلدهی: این گیاه 30 روز پس از کاشت بذر گل می دهد.

مقدار آبیاری: آبیاری متوسط ​​و منظم لازم است، سطح خاک باید در فاصله دو آبیاری کمی مرطوب باشد.

نور: برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارد.