اقتصادی

ضعف شبکه نیروی آمریکا در برابر حملات سایبری

آمريكا | آمریکا | برابر

شرکت قابلیت اطمینان برقی آمریکای شمالی (NAERC) هشدار داد آسیب پذیری شبکه نیروی آمریکا در برابر حملات سایبری، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سلام دکتر، این رگولاتور اعلام کرد تعداد نقاط آسیب پذیر در شبکه نیرو، از بین ۲۱ تا ۲۲ هزار مورد در اواخر سال ۲۰۲۲، به ۲۳ تا ۲۴ هزار مورد در پایان سال ۲۰۲۳، افزایش پیدا کرده است.

مانی کانسل، نائب رئیس NAERC به رویترز گفت: همگام ماندن برای رسیدگی به تمام این آسیب‌پذیری‌ها، بسیار دشوار است.

طبق گزارش NAERC، رویدادهای ژئوپلیتیکی مانند جنگ در اوکراین و غزه منجر به افزایش حملات سایبری به شبکه آمریکا می‌شود و انتخابات هم همینطور است. این رگولاتور هشدار داد احتمالا جهش بیشتری در تلاش‌ها برای نفوذ به شبکه وجود خواهد داشت. کانسل گفت: در این چرخه انتخاباتی فعلی، بسیار هوشیار خواهیم بود.

تهدیدهای سایبری، یکی از خطراتی است که شبکه آمریکا در سال‌های اخیر، شاهد افزایش چشمگیر آن بوده است. مسئله دیگر، خاموشی است، در حالی که ظرفیت تولید پراکنده بیشتری وارد مدار می‌شود. تاسیسات بادی و خورشیدی فقط در هنگام تابش آفتاب یا باد کار می‌کنند و برای جلوگیری از خاموشی، نیاز به پشتیبانی با بهره گیری از یک ظرفیت نیروی قابل کنترل، وجود دارند.

شرکت NERC در ماه مه، سال گذشته هشدار داده بود که دو سوم شبکه نیروی آمریکا به دلیل ترکیبی از عواملی نظیر تغییرات آب و هوایی شدید و جایگزینی سریع تولید بار پایه با منابع متناوب، در معرض خطر کمبود برق قرار دارد.

مارک اولسن، مدیر شرکت NERC در آن زمان گفته بود: افزایش و پیاده کردن سریع ظرفیت تولید نیروی باد، خورشید و باتری‌ها تاثیر مثبتی گذاشته است. با این حال، بازنشستگی ژنراتورها، همچنان خطرات مربوط به دمای شدید تابستان را افزایش می‌دهد که در صورت افزایش گرما، باعث کمبود بالقوه عرضه در دو سوم غرب آمریکای شمالی می‌شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تاسیسات نیروی بادی و خورشیدی، علاوه بر متناوب بودن، قابل هک هم هستند و نقاط آسیب‌پذیری بیشتری را در شبکه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.