رسانه عمومی

ضرورت جلوگیری از فرسودگی تابلوها و خط‌کشی‌های راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا بر ضرورت جلوگیری از استهلاک و فرسودگی تابلوها و خط‌کشی‌ها در مسیر تردد خودروها تاکید کرد.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با سلام دکتر درباره ضرورت نگهداری از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مرمت خط‌کشی‌ها گفت:  بحث تابلوها و علائم افقی و عمودی در مسیرها و معابر جدی‌ترین موضوعی است که هم وزارت راه و هم وزارت کشور و شهرداری‌ها باید به آن ورود کنند. چرا که شاخص تردد، توسعه انضباط و ترافیک در کشور به آن مربوط است و علاوه بر آن برخی از حوادث احتمالی نیز می‌تواند برگرفته از وجود نقص در تابلوها و علائم یا حتی خط‌کشی‌هایی باشد که به صورت افقی و عمودی در جاده‌های کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه استهلاک تابلوها و محوشدن خط کشی‌ها یکی از چالش‌های جدی در حوزه ترافیک است، گفت:‌ این موارد می‌تواند موجب سردرگمی رانندگان در حین رانندگی و به خصوص در حین رانندگی شبانه در جاده‌ها شود و از این رو لازم است که به آن توجه شود. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره نگهداشت تابلوها و خط‌کشی‌ها نیز گفت: این کار جزو برنامه ثابتی است که اتفاقا از محل از ماده 23 جرائم راهنمایی و رانندگی نیز منابع مالی آن پیش‌بینی شده است و شهرداری‌ها و وزارت راه موظف هستند که از محل اعتبارات این بخش نسبت به نگهداشت تابلوها اقدام کنند.

هادیانفر درباره اینکه نقش پلیس در این زمینه چیست، گفت: ما در هرجایی که احساس کنیم حادثه‌ای ممکن است، رخ دهد، از طریق پلیس راه در جاده‌ها و از طریق پلیس راهور در شهرداری‌ها موضوع را اطلاع‌رسانی کرده و خواستار رفع نواقص می‌شویم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود:‌همچنین اگر در جایی نیاز به نصب تابلوی جدید و علائم ترافیکی باشد، حتما پلیس آن را منتقل خواهد کرد تا نسبت به اجرای آن اقدام شود.

وی درباره رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها نیز گفت: اعتبارات این بخش جدای از موضوع تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی است و البته اقدامات درمورد آن نیز در حال انجام است. اما به هرحال با استفاده از تابلوها و علائم می‌توان در آشکارسازی نقاط حادثه خیز جاده‌ای و شهری اقدام کرد و ما نیز این موارد را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام