اقتصادی

صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر آزاد شد

آزاد | اخبار اقتصادی - خوزستان | استانی-اقتصادی

سلام دکتر/خوزستان سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان از آزادسازی صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در کلیه صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر از امروز تا اطلاع ثانوی خبر داد.

فلامرز مزارعی در گفت‌وگو با سلام دکتر با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، اظهار کرد: صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در کلیه صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر با استفاده از شیوه‌های صید مجاز از امروز (یکشنبه ۲۵ تیر) تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان در خلیج فارس و دریای عمان و اهمیت پایداری صید و صیادی برای نسل آینده، افزود: بدون شک کنترل و ممانعت از صید غیرمجاز نیازمند همکاری بیش از پیش صیادان، تعاونی‌های صیادی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط بوده و این اقدام برای پایداری این سرمایه ملی ضروری است.

مزارعی تصریح کرد: ماهی حلوا سفید یا به اصطلاح محلی “زبیدی” یکی از ماهیان باارزش شیلاتی و اقتصادی در آب‌های جنوبی ایران به شمار می‌رود که به دلیل ارزش تجاری و تقاضای مصرف بالا در دهه‌های اخیر تحت فشار صیادی زیادی قرار گرفته است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.