رسانه عمومی

شور و شعور حسینی باهم باشد/ التزام حداکثری به رعایت پروتکل‌ها در برنامه‌های محرم

سلام دکتر/گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستانی با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند محرم حسینی را یاوه و معرفت بدهند، گفت: معتقدیم در ماه محرم باید عشق و درک حسینی در کنار هم باشد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین شامگاه شنبه (اول مردادماه) در معاونت فرهنگی منطقه گلستان اظهار داشت: امسال تلاش می کنیم برنامه جذاب تری در راستای نهاد فرهنگی اباعبدالله الحسین (ع) پیدا کنیم. (ص) در روستاها باید مهم و منظم استفاده از برنامه بیایید محرم.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند محرم و صفر اسلام را زنده می کند، افزود: این کلمه را دشمنان فهمیده اند که می خواهند بگویند محرم زنده نمی ماند و معرفت حسینی است، در حالی که ما معتقدیم در ماه مبارک رمضان است. محرم حسین. باید شور و شعور در کنار هم قرار گیرد و همانطور که امام (ره) فرمودند نمادهای امام حسین (ع) حفظ شود و تعلیم و تربیت حسینی بیشتر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه دشمن پس از گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی دانسته است که از سنت های عاشورایی آسیب دیده است، یادآور شد: دشمن تمام توجه خود را بر این موضوع متمرکز کرده است.

گرزین با بیان اینکه خوشبختانه دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد، بهترین شرایط برای تشییع پیکر حسینی فراهم شده است، یادآور شد: البته باید در حفظ جان و سلامت مردم و عزیزان کوشا باشیم. از اهل آل بیت علیهم السلام و به دستورات پایتخت کرونا عمل کنید

وی با اشاره به اینکه همه باید نماینده سیره حسینی باشند، افزود: با تجربه گذشته امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر دستگاه های حاکمه برنامه های محرم را در راستای اسلام مدیریت کنیم، عقل سلیم ما را ایجاب می کند که دستورات را اطاعت کنیم. پایتخت کرونا و اگر شرایط بهداشتی و شرایط کرونا اجازه استفاده از محدودیت‌ها را به ما می‌دهد، باید خود را تحت دستور پایتخت کرونا بدانیم و البته حداکثر تعهد را نسبت به این موضوع داریم.

مدیرکل اعلامیه استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از اتفاقاتی که با شیوع کرونا رخ داد، کاهش محیط زیست است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم پرچم ها و بیرق های عزاداری شود، برنامه ریزی کرده ایم. پیشنهاد پنج برای تقویت محیط زیست و باید شرایطی وجود داشته باشد دقت کنیم که در صورت عبور مسافر از روستاها باید توجه داشت که حسینیه و پرچم عزاداری اباعبدالله (ع) در این منطقه نصب شده است.

گرزین تاکید کرد: احزاب حاکم در ماه محرم پرچم سیاهی را به طول 20 متر دور خانه خود قرار دهند و پارچه ای با کتیبه های بزرگ با عنوان اسلام علیک یا اباعبدالله(ع) و اسالم علیک یا ابوالفضل العباس(ع) قرار دهند. ) «در اماکن اصلی شهر از دیگر ایده های ما برای ایام محرم است و همچنین طبق قانون تلویزیون های شهر باید تبلیغات محرم داشته باشند.

انتهای پیام