شهریور امسال کرمانشاه گرم‌تر از نرمال است

سلام دکتر/کرمانشاه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس برآوردها دمای شهریور ماه کرمانشاه بین یک تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد گرمتر از نرمال خواهد بود، گفت: این امر در نیمه دوم شهریور نمود بیشتری خواهد داشت.

فیروز دولتشائی در گفت‌وگو با سلام دکتر، با اشاره به آخرین بررسی نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: براساس آنچه نقشه‌ها نشان می‌دهد، احتمالا دمای شهریور ماه کرمانشاه به طور میانگین حدود یک تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد گرمتر از نرمال و حدود نیم درجه سانتی‌گراد گرمتر از سال گذشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه در هفته جاری به تدریج کاهش محسوس دمای هوا را خواهیم داشت که این روند تا پایان هفته ادامه دارد، یادآور شد: دمای هوا از هفته آینده دوباره بالا می‌رود.

وی افزود: در نیمه دوم ماه و خصوصا دهه سوم شهریور گرمای هوا بیشتر خود را نشان می‌دهد، اما احتمال وقوع مجدد دماهای بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد در کرمانشاه کم به نظر می‌رسد.

دولتشائی اضافه کرد: در زمینه بارندگی نیز بعید به نظر می‌رسد که بارش چندانی در شهریور ماه داشته باشیم، اگرچه احتمال وقوع یکسری رگبارهای موقت در نیمه دوم شهریور وجود دارد و این احتمال نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است در شهریور ماه بارش چندانی در کرمانشاه نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: آخرین بارش‌هایی که در شهریور ماه در کرمانشاه رخ داده مربوط به سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه این نکته را نیز یادآور شد که دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده و احتمال بروز تغییرات در نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی وجود دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل