اقتصادی

سقوط رتبه دومین اقتصاد بزرگ جهان

اقتصاد | اقتصادي | برنامه رژیم لیمویی

موسسه رتبه‌بندی مودیز، چشم‌انداز اعتباری چین را به منفی کاهش داد.

به گزارش سلام دکتر به نقل از اکونومی، آژانس رتبه‌بندی مودی، چشم‌انداز خود را در مورد رتبه‌بندی اعتباری دولت چین از ثبات به منفی کاهش داد.

مودی، رتبه بلندمدت A۱ چین را در اوراق قرضه دولتی این کشور حفظ کرد، در حالی که انتظار داشت رشد تولید ناخالص داخلی سالانه چین به چهار درصد در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ و میانگین ۳.۸ درصد از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ کاهش یابد.

این اقدام بر نگرانی‌ها در مورد افزایش سطح بدهی و تاثیر آن بر رشد گسترده‌تر دومین اقتصاد بزرگ جهان تاکید می‌کند زیرا پکن برای حمایت از دولت‌های محلی به محرک‌های مالی متوسل می‌شود و بحران بدهی مارپیچ در میان توسعه‌دهندگان دارایی کشور را مهار می‌کند.

مودیز اعلام کرد که تغییر چشم‌انداز همچنین نشان‌دهنده افزایش ریسک‌های مرتبط با کاهش ساختاری و کاهش مداوم رشد اقتصادی میان‌مدت پایین‌تر و کاهش مداوم بخش املاک است.

این موسسه بر خطرات فزاینده مرتبط با اثربخشی سیاست‌ها، از جمله چالش طراحی و اجرای سیاست‌هایی که از تعادل مجدد اقتصادی حمایت و در عین حال از مخاطرات اخلاقی جلوگیری می‌کند و تاثیر آن بر محدود کردن ترازنامه دولت تاکید کرد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.