رسانه عمومی

ستاره هایی که هر روز پولدارتر اما کم فروغ تر می شوند

افزایش کنسرت های گران قیمت و مجلل موضوعی است که در سال های اخیر بسیاری از مردم عادی و متوسط ​​را از رفتن به کنسرت به خصوص کنسرت خواننده های مورد علاقه خود باز داشته است.

به گزارش سلام دکتر، در روزهای ایام کرونا و با شروع مجدد کنسرت های عمومی، در تهران خودمان، در ماه های اخیر شاهد فروش بلیت های تا 500 هزار تومان و گاه 700 هزار تومان بودیم.

طبیعی است که در چنین شرایطی تنها افراد ثروتمند یا افرادی که علاقه زیادی به نوازنده مورد نظر دارند می توانند به کنسرت بروند و به این ترتیب دست طبقه متوسط ​​هر روز کوتاهتر می شود.

این مشکلی است که مردم کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلاً در مصر در روزهای اخیر دو خواننده کنسرتی با قیمت های بسیار متفاوت اجرا کرده اند. هر دوی این خواننده ها از هنرمندان قدیمی و محبوب مصری هستند، اما یکی از آنها بلیت کنسرت خود را به قیمت مناسب و دیگری به قیمت نجومی فروخت. و اکنون این تفاوت قیمت صدای کاربران مصری را در اینترنت بلند کرده است.

به گزارش الجزیره، محمد منیر موسیقیدان مصری چند روز پیش پس از ده سال کنسرتی را در اسکندریه مصر اجرا کرد که با استقبال مردم مواجه شد. قیمت بلیط VIP این کنسرت 24 تومان و بلیط معمولی 13 تومان می باشد. این کنسرت باعث شد مصری ها قیمت بلیت را با قیمت بلیت کنسرت اورو دیاب، یکی دیگر از خواننده های مصری که اخیراً کنسرت خود را نیز اجرا کرده است، مقایسه کنند. چرا که قیمت بازی عمرو دیاب از 80 دلار به 529 دلار فروخته شده و تفاوت زیادی بین این دو خواننده ایجاد کرده است.

ستاره هایی که غنی هستند اما هر روز کمتر چشمک می زنند

محمد منیر

گرانی بلیت های کنسرت عمرو دیاب نسبت به سایر خوانندگان مصری باعث شده مصری ها در فضای مجازی از او انتقاد کنند و او را خواننده ای ثروتمند خطاب کنند. البته قیمت بالای بلیت تنها اثر جانبی کنسرت شما نیست، بلکه برگزارکنندگان از مردم می خواهند که فقط با لباس سفید وارد کنسرت شوند. برخی معتقدند که او نمی خواست با مردم عادی و طبقه متوسط ​​که او را به شهرت رساند، تعامل داشته باشد.

از سوی دیگر کاربران از محمد منیر به دلیل قیمت مناسب بلیت کنسرتش تمجید کردند و از او به عنوان هنرمند محبوب یاد کردند.

ستاره هایی که غنی هستند اما هر روز کمتر چشمک می زنند

عمرو دیاب

محمد منیر هنر خود را در دهه هفتاد و عمرو دیاب در دهه هشتاد آغاز کردند. هر دو خواننده در سینما هم کار کرده اند اما تعداد فیلم های محمد منیر بیشتر از عمرو دیاب است.

ما در مورد دو ستاره صحبت می کنیم که مسیر متفاوتی را دنبال می کنند و می توانند انتخاب های متفاوتی داشته باشند، اما به هر حال تفاوت فاحش قیمت بلیت کنسرت این دو بازیکن برای مصری ها توجیه پذیر نیست و اجازه مقایسه و نقد آنها را داده است.

انتهای پیام