سالروز شهادت بنیانگذار مهندسی جنگ

مهندس | هند

سالروز شهادت بنیانگذار مهندسی جنگ

محمد سهچی پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی مکانیک به جنوب کشور رفت. در دوران انقلاب در راهپیمایی ها و تظاهرات و پخش جزوه و جزوه شرکت فعال داشت. او علاقه ای به مهندسی دفتر نشان نمی داد، اما وقتی کار جاده سازی در خوزستان به او پیشنهاد شد، آن را پذیرفت و پذیرفت.

به گزارش سلام دکتر، «محمد ساچی» بنیانگذار، موسس و مدیر پشتیبانی – فناوری نظامی است. مهندس حسینعلی عظیمی مدیر «قرارگاه کربلا» در جنگ دستوری درباره «محمد سهچی» گفت: به جرات می‌توانم بگویم در دنیا ماشین نظامی مثل سهچی نداریم و می‌توانم این را ثابت کنم. “

اگر بخواهیم مروری بر تاریخچه «محمد سچاچی» داشته باشیم، باید گفت که او در اولین روز بهار سال 1332 در مشهد مقدس به دنیا آمد و دوره ابتدایی را زیر سایه او با موفقیت پشت سر گذاشت. پدر و مادر خوب در سن 16 سالگی مادرش را از دست داد. همان روزها که مادرش او را تنها گذاشت، پس از چند روز به دبیرستان «نصرت ملکی» مشهد بازگشت و در آنجا تحصیل کرد.

از آنجایی که محمد بسیار با استعداد و باهوش بود، دبیرستان را به سرعت و درخشان گذراند. و پس از اخذ دیپلم و سپس قبولی در آزمون ورودی در رشته مهندسی مکانیک، وارد دانشگاه «پلی تکنیک تهران» شد از بدو ورود به دانشگاه به انجمن اسلامی پیوست و فعالیت مبارزاتی خود را علیه رژیم ستمشاهی پهلوی آغاز کرد. عمیقاً به یادگیری و دانش خود اختصاص داشت

پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی به جنوب کشور رفت. در دوران انقلاب در راهپیمایی ها و تظاهرات و پخش جزوه و جزوه شرکت فعال داشت. او علاقه ای به مهندسی دفتر نشان نمی داد، اما وقتی کار جاده سازی در خوزستان به او پیشنهاد شد، آن را پذیرفت و پذیرفت.

با اقتدار تاریخی امام خمینی به سرعت به جبهه آمد. اوایل جنگ در جنوب ظاهر شد و بیشتر کارهای مهندسی در جبهه را بر عهده گرفت، شب و روز برایش مهم نبود و همیشه مشغول بود. بسیاری از فیلمبرداران سعی کردند از آثار او فیلم بسازند. اما او قبول نمی کرد، مدام می گفت ما کاری نکردیم، وظیفه خود را انجام دادیم. نقش مهمی در مسلح کردن بولدوزرها در جلو دارد.

اولین خاکریزهایی که در محوطه های کاری ساخته شد به همت او بود. او از ماشین آلات سنگین برای ساختن خندق و سقف استفاده می کرد. قبل از عملیات «ثامن الائمه»، مرکز پشتیبانی مناطق جنگی جنوب با نظارت مستمر مهندس محمد سهچی ایجاد شد.

از جمله ابتکارات وی در زمانی که بنیانگذار و مدیر پشتیبانی – فناوری نظامی بود می توان عملیات نظامی مانند: بولدوزر کردن اولین خاکریز در جاده خرمشهر، پیشنهاد طرح احداث جاده در باتلاق و ایجاد جاده باریک انجام داد. برای ورود به سوسنگرد. تعمیر قطعات ماشین آلات سنگین. مهندس کچی در مدت 20 روز ساخت جاده بین حمیدیه و اهواز – اندیمشک را به پایان رساند. طرح آتش زدن رودخانه کارون و پل مارد و قطع ارتباط مردم عراق با شرق کارون از برنامه های شهید ساچی است.

شهادت در محراب نماز

محمد ساچی سه روز پس از رفتن به خواستگاری، در روز یازدهم شهریور 60 در منطقه کار «بوستان» در حالی که مشغول خواندن نماز مغرب بود مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. و قسمتی از سینه بود. پیکر وی با هواپیما به مشهد مقدس منتقل شد و پس از تشییع در بهشت ​​رضایی مشهد آرام گرفت.

کتاب «شب سوم» زندگینامه مرحوم مهندس محمد ساچی است که توسط انتشارات آل احمد (ع) در 148 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل