رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

روش لاغری فیتکو

افراد بسیاری در جستجوی راه هایی برای کاهش وزن در کمترین زمان ممکن هستند. برای دستیابی به این هدف، ممکن است به دنبال لاغری سریع باشند. با این حال، لاغری سریع می تواند خطرناک و ناپایدار باشد و بسیاری از افراد می توانند به جای کاهش وزن، به مشکلات سلامتی مواجه شوند. در این مقاله، به بررسی لاغری سریع و راه هایی برای کاهش وزن به صورت سالم و پایدار پرداخته شده است.

اصلا فرایتد لاغری چگونه است؟

بدن شما در طول روز برای ادامه حیات و انجام کارهای روز مره٫ به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارد که واحد اندازه گیری آن کالری می باشد. در صورتی که شما بیشتر از این مقدار انرژی از طریق خوردن مواد غذایی وارد بدنتان کنید وزنتان اضافه میشود. در صورتی که از این مقدار کمتر انرژی (کالری) وارد بدنتان کنید وزن از دست میدهید. پس متوجه شدیم که لاغری سریع با لاغری درست و اصولی در کوتاهترین زمان متفاوت است. در فیتکو، با آنالیز دقیق افراد در ابتدای مسیر توسط متخصصان با تجربه، بهترین برنامه به صورت اختصاصی برای هر فرد با توجه به هدف او مشخص می شود.

راه های رسیدن به لاغری سریع

برای کاهش وزن سریع راه های زیادی وجود دارد که معمولا همگی آنها سلامتی شما را به خطر میادازند. بنابراین هیچکدام از آنها مورد تایید نیست و برای رسیدن به یک اندام ایده آل باید یک مسیره مناسب زیره نظر مربی و کارشناس تغذیه برای شما تنظیم شود تا با یک سرعت مناسب به هدف کاهش وزن برسید.

رژیم های غذایی بسیار کم کالری یکی از راه ها

یکی از راه های معمول برای لاغری سریع، رژیم های غذایی بسیار کم کالری هستند. اما با توجه به اینکه بدن برای کارکرد به انرژی نیاز دارد، رژیم هایی که کالری بسیار کمی در آنها وجود دارد ممکن است باعث کاهش سرعت متابولیسم شوند و در نتیجه، کاهش وزن را کاهش می دهند.

استفاده از قرص ها و مکملهای غیر قانونی لاغری

روش دیگری برای کاهش وزن سریع، استفاده از مکمل های غذایی، قرص ها یا شیوه های غیرقانونی مثل مصرف داروهای لاغری است. با این حال، استفاده از این روش ها ممکن است به عوارض جانبی جدی مانند عوارض قلبی، مشکلات کبدی و اختلالات خواب منجر شود.

آیا گن به لاغری افراد کمک می‌کند؟

در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد، به خصوص بازیگران و مدل‌ها برای حضور در مراسم‌های مختلف، با رفتن به فروشگاه گن لاغری و تهیه آن، به پوشیدن این محصول روی آوردند. به خصوص گن لاغری ساعت شنی که موجب باریک شدن بیش از حد کمر می‌شود. با ورود گن طبی لاغری به بازار، صحبت و حواشی بسیاری درباره تاثیر آن در لاغری کمر و فرم بخشیدن به بدن به صورت دائمی پیش آمد. به همین دلیل، تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام شد. افراد بسیاری ادعا می‌کنند که گن لاغری موجب تعرق بیشتر و سوزانده شدن چربی‌های دور شکم می‌شود، اما کارشناسان و پزشکان متخصص، با تحقیق اثبات کرده‌اند که این محصول فقط موجب تعرق و کاهش آب بدن شده و تاثیری در چربی‌سوزی شکم ندارد.

ممکن است پوشیدن این محصول به کاهش اشتها کمک کند که دلیل آن فشرده شدن معده در هنگام پوشیدن آن است. متخصصین، پوشیدن این محصول را به‌صورت تمام وقت توصیه نمی‌کنند، زیرا فشاری که به اعضای داخلی بدن وارد می‌شود، ممکن است موجب آسیب دیدن آن‌ها شود. رفلکس معده یکی از عوارض پوشیدن دائمی این محصول است. همچنین پوشیدن گن لاغری، ممکن است عضلات شکم شما را ضعیف کند و موجب آسیب دیدن کمر شود.

گن لاغری چیست؟

گن لاغری را می‌توان لباس‌های ساخته شده از الیاف کشسان دانست که پوشیدن مداوم آن‌ها می‌تواند به شما در دستیابی به اندام دلخواه و فرم مناسب بدن کمک کند. به طور کلی از گن‌های لاغری به منظور کاهش موضعی چربی‌های بدن و حفظ تناسب‌اندام استفاده می‌شود و پوشیدن این لباس باعث شده که کمر شما باریک‌تر به نظر برسد. بر اساس نتایج به دست آمده، پوشیدن گن لاغری حتی می‌تواند اعتماد به ‌نفس شما را هم افزایش داده و به شما کمک کند تا بیش از گذشته نسبت به ظاهر خود حس مثبتی داشته باشید.

بهتر است بدانید بر خلاف گن‌ها یا کمربندهای لاغری قدیمی که برای فرم‌دهی به بدن جریان خون را محدود می‌کردند، گن‌های مدرن امروزی باعث بهبود جریان خون شده‌ و آسیبی برای پوست بدن شما به همراه ندارند. حتی اگر اقدام به خرید گن لاغری زنانه ارزان نیز کرده باشید، مخاطرات قدیم را برای شما ندارد. به همین دلیل، گن‌های مدرن ایمن‌تر هستند و به راحتی می‌توان برای استفاده‌های طولانی روی آن‌ها حساب کرد! اگر شما آقا باشید نیز میتوانید، از گن لاغری برای مردان و متناسب با فیزیک خود استفاده کنید.

تاثیر ورزش در لاغری در یک ماه:

وقتی صحبت از ورزش در بحث تناسب اندام و لاغری به عمل می آید منظور بالا بردن ضربان قلب و نگه داشتن آن به مدت زمان مشخص (حداقل ۳۰ دقیقه) در محدوده ضربان قلب هوازی است. بسیاری از افراد که دغدغه کاهش وزن دارند میگویند: ما هر روز پیاده روی میکنیم اما لاغر نمیشویم. باید بگوییم پیاده روی آهسته ورزش نیست. چرا که باعث بالا رفتن ضربان قلب تا محدوده هوازی نمیشود. محدوده هوازی ضربان قلب خود را اگر بخواهید پیدا کنید ۲ راه دارد.

راه اول: استفاده از فرمول ۲۲۰ – سن) ضربدر ۷۰٪ . با کمک تجهیزات و سنسورهای ورزشی ضربان قلب مثل سنسورهای پولار که در فیتکو استفاده میکنیم و یا اپل واچ و … میتوان ضربان قلب خود را در این محدوده تنظیم کرد.

راه دوم: این راه به مراتب ساده تر است و تجهیزات خاصی نیاز ندارد. ما معمولا در محدوده ضربان قلب هوازی نمیتوانیم بدون نفس نفس زدن صحبت کنیم. پس شدت ورزش خود را تا جایی بالا ببرید که شما را هنگام صحبت کردن به نفس نفس بیاندازد.

این ضربان قلب محدوده ایست که شما میتوانید مدت زمان بیشتری در آن به ورزش بپردازید و انرژی شما را سریع تخلیه نکند. یک ساعت ورزش در روز با این شدت از شما بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری میسوزاند. حداقل ۳ روز در هفته اینکار را انجام دهید تا به صورت هفتگی حدود ۲۰۰۰ کالری بسوزانید. حال هرچه بیشتر اینکار را تکرار کنید، به شرط آنکه ریکاوری خوبی داشته باشید، زودتر به نتیجه دلخواه میرسید. به این صورت ورزش باعث افزایش میزان لاغری در یک ماه میشود.

تاثیر رعایت رژیم غذایی کم کالری در لاغری در یک ماه:

مهمتری فاکتور در سرعت بخشیدن به لاغری در یک ماه است. اگر لاغر نمیشوید به طور قطع رژیم غذایی درستی را رعایت نمیکنید. توجه داشته باشید رژیم غذایی به معنای نخوردن نیست. بلکه به معنای خوردن مواد غذایی مفید و سالم، به میزان مشخص با هدف شما و در زمان های مشخص در طول روز میباشد. به طور عموم رژیم های لاغری با کالری های ۱۲۰۰ ، ۱۵۰۰ و نهایتا ۱۸۰۰ کالری آماده میشوند. اما این اعداد دقیقی نیستند و هرکس با توجه به نوع بدن و شدت سختی ای که تصمیم دارد تحمل کند باید رژیم متناسبی دریافت کند. اگر بخواهیم یک رژیم اصولی برایمان آماده شود باید به این دو سوال پاسخ دهیم.

    میزان سوخت و ساز بدن ما در حالت استراحت چقدر است؟

میزان سوخت و ساز فعال ما شامل ورزش و فعالیت های روزانه و … در طول روز چقدر است؟ زمانی که به این دو سوال پاسخ دهیم میزان دقیق کالری سوزی ما در هر روز مشخص میشود. حال یک رژیم اصولی میتوان رعایت کرد. اگر هدفتان لاغری است، باید بین ۱۵٪ تا ۲۰٪ کمتر از مجموع کالری ای که در روز میسوزانید غذا بخورید. همه وعده ها و میان وعده هایتان را بخورید تا انرژی بدنتان تحلیل نرود. میخواهید لاغری در یک ماه را تجربه کنید پس باید همه موارد رژیم غذایی خود را رعایت کنید.

تاثیر خواب عمیق در لاغری در یک ماه:

خواب کافی برای لاغری در یک ماه تأثیر مهمی دارد. تحقیقات نشان میدهد که کمبود خواب میتواند به افزایش استرس و افزایش اشتها منجر شود و در نتیجه، فرد ممکن است غذای بیشتری بخورد. از طرف دیگر، خواب کافی به بهبود متابولیسم بدن کمک میکند و میزان لاغری در یک ماه را افزایش میدهد. هورمون‌های مرتبط با احساس سیری و گرسنگی تحت تأثیر قرار میگیرند و کنترل بهتری بر احساسات غذایی به دست می‌آید. بنابراین، توصیه می‌شود که در برنامه لاغری خود به خواب کافی اهمیت دهید. معمولاً ۷ الی ۹ ساعت خواب در شب توصیه میشود. از طرف دیگر، خواب میتواند در عملکرد روزانه، انرژی، کیفیت ورزش و در نهایت، در فرایند لاغری تأثیر گذار باشد.

تاثیر نوشیدن زیاد آب در لاغری در یک ماه:

نوشیدن زیاد آب در فرآیند لاغری تأثیرات مثبت زیادی دارد. این تأثیرات شامل موارد زیر میشوند:

سیری و کاهش اشتها: نوشیدن زیاد آب ممکن است احساس سیری را افزایش دهد و در نتیجه، از خوردن مقدار زیادی غذا جلوگیری کند.

کاهش مصرف کالری: آب بدون کالری است و جایگزینی سایر نوشیدنی‌ها با آب میتواند به کاهش مصرف کالری روزانه کمک کند.

تخلیه مواد زائد: آب کمک به تخلیه سموم و مواد زائد از بدن میکند.

به یاد داشته باشید که تأثیر زیاد آب نوشیدن در لاغری نباید به تنهایی باشد و باید با رژیم غذایی سالم و فعالیت ورزشی منظم همراه شود. همچنین، مقدار مصرف آب باید با توجه به وزن، فعالیت فیزیکی و شرایط سلامتی فرد تنظیم شود.

راه هایی برای کاهش استرس بیابید

استرس ممکن است یکی از بزرگترین دلایلی باشد که نمی توانید وزن کم کنید. این می تواند شما را از نظر احساسی و جسمی ناامید کند و اهداف شما را مختل کند. اگر نمی توانید بفهمید که چرا بدنتان تغییر نمی کند ، ممکن است استرسی که تجربه می کنید خارج از کنترل باشد.

راه هایی برای کاهش استرس

  • مراقبه
  • قدم زدن
  • یک کتاب خوب بخوانید
  • حمام کنید
  • به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید
  • زمانی را در طبیعت بگذرانید
  • سعی کنید نفس عمیق بکشید
  • ورزش کنید