روش تهیه کمپوست قارچ گانودرما

قارچ گانودرما به طور طبیعی در ایران رشد می کند، بنابراین شرایط کشت و پرورش آن نیز امکان پذیر خواهد بود. فقط باید شرایط محیطی لازم برای پرورش این قارچ را دانست و اقدام به پرورش آن نمود. گانودرما یکی از قارچ هاي کمیاب جهان است که جمع آوري آن در طبیعت به منظور استفاده وسیع از آن ها، اصلا کافی نیست. به همین دلیل متخصصین کشت قارچ به دلیل خواص بی شماري که در این قارچ وجود دارد.

 

مراحل کاشت قارچ گانودرما

خوشبختاته آب و هوای ایران برا کشت قارچ گانودرما بسیار مناسب است و قارچ گانودرما و دیابت رابطه خوبی با هم دارند .متخصصان کاشت گانودرما را در تابستان توصیه می کنند. می توان برای راحتی کار و بازدهی بیشتر از روش کشت میسلیوم های بارور استفاده کرد. البته روش کشت بافت نیز مناسب است. نحوه کاشت این نوع از قارچ دارای مراحل خاصی است که از جمله آن ها می توان به تهیه کیسه های پلی پروپیلن و تمیز بهداشتی و آماده سازی یک محیط تاریک و مرطوب با دمای ۲۸ تا ۳۵ درجه سانتی گراد اشاره کرد. به طور کلی کاشت قارچ ها در محیط های کوچک انجام می شود و به همین جهت برای پرورش آن ها به هزینه زیادی نیاز نیست.

مرحله اول: استریلیزه

بستر مصنوعی قارچ گانودرما را می توان با سبوس گندم، کاه و یا خاک اره فراهم کرد. در ابتدا برای کاشت قارچ گانودرما باید کیسه های پر از کاه بهداشتی و تمیز تهیه کرد. کاه تهیه شده باید کاملا تمیز باشد تا از بیمارها و نفوذ ترکیبات سمی جلوگیری به عمل آورد. در صورتی که دسترسی به کاه تمیز ممکن نباشد، می توان از خاک اره استفاده کرد و درون کیسه ها را پر کرد. برای آنکه خاک اره همچون کاه عمل کند در ابتدا باید آن را با خاک اره و سبوس گندم ترکیب کرد و به بالا بودن رطوبت آن بسیار دقت کرد. همچنین باید به خاک اره مقدار کلسیم فسفات و کلسیم کربنات نیز اضافه شود تا شرایط مناسبی برای پروش قارچ به وجود آید.

اطلاعات پرورش قارچ

مبنای این دوره این است؛  قیمت قهوه گانودرما برای پیسی را از مشاوران ما بپرسید .فردی که در این دوره شرکت می کند هیچ اطلاعی از پرورش قارچ ندارد برای همین دوره را از پایه شروع می کنیم با فرض اینکه کاربر هیچ اطلاعی از پرورش قارچ ندارد و از پروش قارچ فقط یک اسم شنیده است تمام اصطلاحات پرورش با ساده ترین جملات و شفاف ترین حالت توضیح داده می شود و از این بابت هیچ نگرانی برای یک فرد مبتدی وجود ندارد.

در مقدمه درباره روش تولید کمپوست با ارائه اسلاید به صورت خلاصه توضیح داده می شود و در بخش یک مفاهیم کلی و لازم که باید درباره قارچ ها بدانیم بررسی می شود در بخش دوم درباره شرایط محیطی و مقدار آنها و لوازمی که باید برای کنترل آنها داشته باشیم به همراه حدود قیمت ها و نحوه انتخاب با توجه به سرمایه هر فرد توضیح داده می شود.

در بخش سوم درباره انواع تجهیزات نحوه تامین رطوبت درسالن های صنعتی و خانگی ودرباره اینکه چگونه می توانیم یک رطوبت ساز با قیمت پایین را به هواساز صنعتی تبدیل کنیم با ارائه اسلاید و ذکر جزئیات  موردنیاز برای تامین شرایط پرورش قارچ و تفاوت ها و نحوه انتخاب آنها صحبت می شود درباره اصول قفسه بندی سالن پرورش با ارائه مثال کاربردی جهت کسب راهکار قفسه بندی با توجه به هر نوع امکانی توضیح داده می شود.

در بخش چهارم درباره نحوه آماده سازی برای پرورش قارچ گانودرما و در ادامه درباره تک تک مراحل پرورش قارچ گانودرما با ذکر تمام جزئیات صحبت می شود در فیلم همراه این قسمت یک سالن پرورش کوچک با هم بررسی می کنیم تمام حالت ممکن است در این مسیر به آن بربخوریم توضیح می دهیم درباره فراوری و نحوه انبارش قارچ و برنامه هوادهی

تولید کمپوست قارچ گانودرما نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی دارد و به صورت خلاصه در اولین قسمت آموزش (مقدمه) توضیح داده می شود ولی ان شاالله در آینده نزدیک یک دوره کاملاً تخصصی  درباره راه اندازی کارگاه تولید بذر قارچ گانودرما و کمپوست قارچ گانودرما براساس ۴ فرمول مختلف و آنچه خودمان انجام داده ایم  آموزش لازم تهیه و در سایت قرار می گیرد شاید حجم مجموعه راه اندازی کارگاه تولید کمپوست قارچ گانودرما چند برابر بیشتر از این مجموعه است و از حوصله کاربران این دوره خارج بود ضمن اینکه هزینه این بسته اضافه می شد و از طرفی ممکن است بعضی از کاربران فعلاً دوست داشته باشند در مورد پرورش قارچ گانودرما مسلط شوند و در صورت علاقه بعد از آن در دوره تولید کمپوست قارچ گانودرما شرکت کنند و تولید کمپوست را نیز یاد بگیرند و خود اقدام به راه اندازی یک کارگاه در این زمینه نمایند. قهوه موکا برای زود انزالی می تواند اثرات خوبی در نعوظ مردان داشته باشد

در چه مناطقی از ایران می توان قارچ گانودرما را پرورش داد و ایا پرورش این قارچ کار سختی است؟

تقریبا تمام اقلیم ایران مناسب پرورش قارچ گانودرماست و با استفاده از این دوره تولید آن کار راحتی است و نباتید نگرانی در این خصوص داشته باشید.

برای شروع این کمپوست را از کجا باید تهیه کنیم که مطمئن باشیم و آیا شما می توانید آن را در اختیار ما قرار دهید؟

ما برای تولید کمپوست امکانات مورد نیاز را به طور کامل در اختیار داریم و این چهار دوره را کمپوست مورد نیازمان را خودمان تولید کردیم ولی تمرکز مجموعه ما بر تولید بذر قارچ هست و فعلاً برنامه ای برای ورود به تولید آن نداریم ولی ممکن است در آینده نزدیک با توجه به شرایط و تقاضای روزافزون و تماس های مکرر کاربران و متقاضیان بسیار زیادی که با ما تماس می گیرند و به خاطر آنکه به کار فعلی ما ضربه نزند و تداخل نداشته باشد در خصوص راه اندازی یک کارگاه جداگانه اقدام نماییم.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل