رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

روش تعویض زغال جاروبرقی

نشانه های تمام شدن زغال جاروبرقی

با توجه به اینکه تمام شدن زغال جاروبرقی می تواند آسیب های جدی به موتور وارد کند و حتی منجر به سوختگی این قطعه مهم شود، به همین دلیل باید در زمان مناسب تعویض گردد. با توجه به تعهد و حرفه‌ای بودن تیم متخصص ما، تعمیر جاروبرقی سامسونگ در اصفهان بهترین گزینه برای شماست . مهم ترین علائم تمام شدن زغال جاروبرقی که نشان دهنده زمان مناسب برای تعویض آنها می باشد عبارتند از.

جرقه زدن جاروبرقی

آیا تابحال متوجه جرقه زدن جاروبرقی شده اید؟ اگر احساس کردید که پس از روشن شدن جاروبرقی درون آن جرقه ایجاد میشود، یکی از دلایل اصلی این موضوع وجود اشکال و خرابی در زغال است. با توجه به اینکه وظیفه این قطعه هدایت برق می باشد، اگر کوتاه شده باشد و نتواند به کلکتور آرمیچر متصل شود، الکترون های آن به سمت کلکتور دارای انرژی حرکت نموده و در نهایت باعث ایجاد جرقه میشود.

این جرقه ها را باید جدی بگیرید، چون عدم توجه به این موضوع باعث میشود تا به مرور سیم پیچی های داخلی آسیب ببینند. از دیگر نشانه های تمام شدن زغال جاروبرقی، کم شدن قدرت موتور می باشد. اگر زغال نتواند بدرستی برق را به کلکتور منتقل کند، حرکت آرمیچر با اختلال مواجه خواهد شد که در نهایت عملکرد موتور را تحت تاثیر قرار می دهد. پیشنهاد می کنیم ابتدا بررسی کنید که آیا روی زغال و کلکتور گرد و غبار انباشته نشده باشد. چون در بسیاری از مواقع تنها با تمیز کردن سطح کلکتور می توان این مشکل را حل کرد و نیاز به تعویض زغال جاروبرقی نیست.

قطع و وصل شدن جریان برق و اتصالات داخلی باعث میشود تا موتور در حین کار به طور مداوم دچار خاموش و روشن شود. ریپ زدن جاروبرقی یا همان قطع و وصل شدن مدوم آن یکی دیگر از علائم تمام شدن زغال آن می باشد. با کوتاه شدن زغال اتصال با کلکتور به خوبی برقرار نمی شود و مدام این جریان قطع و وصل میشود و همین منجر به ریپ زدن موتور خواهد شد. عدم توجه به این موضوع در نهایت چیزی جز سوختگی موتور را به همراه نخواهد داشت.

کار نکردن موتور جاروبرقی

در نهایت می توان یکی از بدترین نشانه های تمام شدن زغال جاروبرقی را در روشن نشدن موتور و کار نکردن آن جستجو کرد. ریپ زدن های مداوم به سیم پیچی موتور آسیب وارد می کند و حتی باعث سوختن آن خواهد شد. علاوه براین، در برخی از مواقع ممکن است موتور سالم باشد، اما به دلیل عدم امکان برقراری ارتباط با کلکتور آرمیچر نمی تواند روشن شود و کار کند. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که موتور را داخل محفظه‌اش قرار دهید و سپس آن را به درستی روی بدنه جاروبرقی جاگذاری کنید. سپس باید این دو قطعه را دوباره با پیچ به هم متصل کنید.

بفرمائید! همه چیز آماده است. شما زغال‌های موتور جاروبرقی خود را تعویض کرده‌اید! حالا می‌توانید با دانستن این نکته که زغال‌های کربنی جارویتان را خودتان تعویض کرده‌اید، کار جارو کشیدن خانه را تمام کنید. با جداکردن پوشش، حالا شما می‌توانید موتور جاروبرقی را ببینید. اکنون باید دو سیم اتصال‌دهنده را جدا کنید. پس از انجام این کار، دو زغال کربنی که قرار است جایگزین شوند را خواهید دید. برای آسان‌تر کردن کارها، در صورت امکان هرگونه پوشش پلاستیکی را از دسترس دور کنید.

(احتمالاً فقط نیاز است آن را با پیچ گوشتی باز کنید) و سپس فقط باید سرپوش براکت‌مانندی را که زغال را در جای خود نگه می‌دارد بردارید. دلیل تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟ جاروبرقی یکی از لوازم بسیار مهم و ضروری در منازل است که به صورت روزانه استفاده می‌شود. با توجه به اینکه زغال بخش مهمی در موتور است و تاثیر فوق العاده زیادی در کارکرد صحیح جارو دارد، پس باید هنگام بروز خرابی و مشکل نسبت به بررسی و تعویض اقدام کنید. توجه داشته باشید که عدم توجه به تمام شدن زغال مهمترین گزینه‌ای است که می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در موتور جاروبرقی شود.

در اکثر مواقع هنگامی که ذغال جاروبرقی تمام می‌شود بسیاری از افراد فکر می‌کنند که موتور جاروبرقی سوخته است، در صورتی که این چنین نیست و خیلی راحت با تعویض زغال جاروبرقی می‎توانید مشکل را برطرف کنید. به احتمال زیاد شما نیز تاکنون احساس کرده اید که موتور جاروبرقی مانند روز اول کار نمی‌کند و با گذشت زمان قدرت موتور کم شده است. در واقع یکی از دلایل اصلی که می‌تواند باعث کم شدن قدرت موتور جارو شود، تمام شدن زغال و نیاز به تعویض زغال جاروبرقی است.

پس در صورت کم شدن قدرت موتور جارو، می‌توانید موتور را باز کرده و زغال را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. دلایل دیگری هم می‌تواند باعث کم شدن قدرت جاروبرقی گردد ولی در مرحله اول باید از سالم بودن زغال‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر نمی‌توانید زغال را از موتور جدا کرده و بررسی کنید در این صورت بهتر است، این کار را به تعمیرکاران جاروبرقی بسپارید. همان طور که اشاره شد، برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های جدی به موتور و سایر قطعات داخلی، بهتر است به محض مشاهده هر یک از نشانه های تمام شدن و کوتاه شدن زغال جاروبرقی، نسبت به تعویض آنها اقدام شود.

تعمیر و تعویض زغال جاروبرقی

با توجه به اینکه در ساختار و سیستم داخلی جاروبرقی برندهای مختلف تفاوت هایی وجود دارد، لذا بهتر است بدون تخصص و مهارت نسبت به تعمیر و تعویض زغال اقدام نکنید. تعمیرکاران تکنوپشتیبان تمام انواع خدمات تعمیر لوازم خانگی تهران را در محل و منزل با قطعات اصلی و فابریک و قیمت های منصفانه انجام می دهند. کافیست درخواست تعمیر را بر روی سایت ثبت کنید یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید تا در کمترین زمان به محل اعزام شوند.

استفاده طولانی از جاروبرقی یکی از مهمترین مواردی است که باعث کوتاه شدن زغال جاروبرقی می‌شود . و این موضوع باعث می‌گردد موتور جاروبرقی به صورت صحیح کار نکند و مدام قطع شود. در حالت کلی به این قطع و وصل شدن ریپ گفته می‌شود. و برای رفع مشکل نخستین کاری که باید انجام دهید این است که زغال‌های جاروبرقی را عوض کنید. از کار افتادن موتور جاروبرقی موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز مشکل در موتور جاروبرقی گردد و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند که عمده‌ترین و اصلی‌ترین دلیل تمام شدن زغال جارو است.

 قیمت زغال جاروبرقی چقدر است؟

معمولا بعد از اینکه تشخیص نهایی انجام شد و از این موضوع اطمینان حاصل شد که زغال‌های جاروبرقی فرسوده شده است و نیاز به تعویض دارد در این حالت نخستین سوال مشتریان قیمت زغال جاروبرقی است.در حالت کلی جهت اطلاع از قیمت به راحتی می‌توانید به فروشگاه‌های قطعات یدکی لوازم خانگی مراجعه کنید. یعنی اگر زغال جارو تمام شود در این صورت دیگر اتصال به کلکتور انجام نمی‌شود و این موضوع باعث از کار افتادن موتور جاروبرقی می‌شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.