رسانه عمومی

روزنامه‌ها از تلافی «پوتین» نوشتند

روزنامه های بین المللی همچنان جنگ اوکراین و روابط روسیه با غرب را پوشش می دهند. برخی روزنامه ها نیز به انتخابات فرانسه نگاه می کنند.

به گزارش سلام دکتر، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید مروری بر برخی از مهمترین عناوین مطبوعات بین المللی به نقل از آلبرت کوچویی، گوینده سالخورده رادیو است:

انتقام روسیه

روزنامه ها از انتقام پوتین خبر دادند

روزنامه های بین المللی نیز به اوکراین نگاه می کنند. لیتوانی از انتقال کالاهای روسی به کالینینگراد جلوگیری کرد، اسپانیا نوشت El Pais در اسپانیا. روسیه می گوید ما تلافی خواهیم کرد. بیش از صد و نوزده روز از جنگ اوکراین می گذرد.
از سوی دیگر، در اوج تحریم های نظامی، به گفته غرب، روسیه بیشتر ذخایر نفت چین را تامین می کند.
دیلی میل نیز به زبان انگلیسی می نویسد: زنگ خطر در بروکسل در اتحادیه اروپا به صدا درآمده است. منتظر تلافی روسیه برای ممنوعیت واردات از لیتوانی باشید.

تابستان گرم در فرانسه

روزنامه ها از انتقام پوتین خبر دادند

شماره اول روزنامه های فرانسه نیز در انتخابات پارلمانی فرانسه به طور کامل در دسترس است.
پاریس: یک بحران سیاسی پنهان در حال آشکار شدن است.
لوموند: مکرون به بررسی دوران ریاست جمهوری انقلاب فرانسه می پردازد.
ژوئن آفریقا: اعضای مجلس ملی برای تابستانی گرم و دلپذیر آماده می شوند.
لوفیگارو، آرای قابل توجهی به صندوق های رای قوه مقننه سرازیر شد.
این آغاز زندگی سیاسی فرانسه بود. مارین لوپن نامزد گمشده ریاست جمهوری آستین ها را بالا زده است.

کنگره جوانان

روزنامه ها از انتقام پوتین خبر دادند

ژان لوک ملانشون در نگاه اول یک روزنامه فرانسوی است. یک دموکرات جناح چپ، که می خواهد مخالفان مکرون را در پارلمان صف آرایی کند. لوموند نوشت: «او با تفنگ ساچمه ای به سمت ماکرون، نخست وزیر تازه انتخاب شده شلیک کرد. او گفت: «الیزابت بورن در حال حاضر قانونی نیست. خانم الیزابت بورن از ماکرون استعفا داد. رئیس جمهور موافقت نکرد و رفت تا نمایندگان مجلس چه می گویند. بیش از سه و دو سناتور جوان هستند. و این رنگ تازه ای به جمهوری پنجم فرانسه داد.

در خواب خبر:

ضد آتی

روزنامه ها از انتقام پوتین خبر دادند

ضد آینده، پنهان، زیر پای شما. این اولین تیتر بخش علوم روزنامه لوفیگارو است. او می نویسد: دانشگاه پاریس نمونه هایی از ساختمان ها را به آپارتمان می برد تا آنتی بادی های آینده را پیدا کند. بیش از 80 درصد آنتی بیوتیک های امروزی از باکتری هایی که در خاک زندگی می کنند به دست می آیند. به همین دلیل است که محققان برای یافتن آنتی بادی های آینده به زمین زیر پای انسان نگاه می کنند. در دسترس بودن آن از اهمیت فوری برخوردار است، زیرا مقاومت باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها بسیار افزایش یافته و خطر بالایی دارد. یک تهدید واقعی برای سلامت انسان. مجله علمی لنسر نوشت محققان نزدیک به این کشف.

(عکس های این گزارش تزئینی است)

انتهای پیام/