رسانه عمومی

روایت ابطحی از بازگشت منوچهر نوذری به رادیو

سید محمدعلی ابطحی پس از سال ها تجربه در رادیو همزمان با 24 بهمن، «روز جهانی رادیو» به یاد منوچهر نوذری و بازیگران سابق رادیو، روایتی از بازگشت هنرمندان به رادیو دارد. قبل از انقلاب

به گزارش سلام دکتر، این سیاستمدار سابق و مدیر اسبق رادیو در مراسم بزرگداشت روز جهانی رادیو درباره خاطرات خود از حضور در رادیو و بازگشت عکاسان به رادیو قبل از تغییر گفت: خدا رحمت کند نوذری را. 15 فوریه روز جهانی رادیو است، رسانه قدیمی به نظر می رسد، اما نیای همه رسانه های مدرن است. من سال ها مدیر رادیو بودم و این خاطره ای از آن دوران در تاریخ من است.»

ابطحی که در صفحه شخصی خود درباره انتشار عکسی قدیمی موارد زیر را تشریح کرده است، درباره بازگشت نوذری و بازیگران سابق به صداوسیما می گوید: زمستان 85 گروهی مستقل به نام «سلامت و ورزش». کلوب» در رادیو. لذت البته مهم ترین مسئله چنین برنامه ای است.

ارتش پشت درگیری بسیار فرهنگی و سیاسی است و کادرهای جدید فاقد آموزش خاص برای کمدی و محتوا هستند. استفاده از نیروهای پیش مدار خلاف است. با ترس و وحشت از رهبران این حزب تازه تاسیس خواستم لیستی از جانبازان را تنظیم کنند. سعید توکل و احمد شیشه گران با فهرستی به رهبری منوچهر نوذری می آیند. من شخصا شما را نمی شناسم، از آقای کدخدازاده – مدیر صداوسیما که واسطه ارتش قدیم و جدید است – می پرسم منوچهر نوذری را می بینید؟ چند روز بعد او اعلام کرد که در یک مغازه آهن‌فروشی در میدان آزادی مشغول به کار است. نوذری در اولین دیدار وقتی وارد اتاق ارتباط رادیویی شد بیشتر دید و گفت تو هم سن و سال من ایرج هستی. گفتم می خواهیم شادی را به خانه ها بیاوریم و می خواهیم از تجربه شما استفاده کنیم. من هم آنجا می گویم که اگر بتوانیم با آن ادامه دهیم، سراغ دیگران می رویم. وی گفت: در یک نقطه از همان مغازه لوازم التحریر چند نفر وارد مغازه شده و او را تهدید کردند. او سپس خاطراتی از رفتن به دادگاه و جاهای دیگر و ایجاد هماهنگی های شاد را به یاد می آورد. نمی دانم و بدنم می لرزد، اما می گویم می خواهیم این صدا دل ایرانی ها را شاد کند. همان کسی که جنگید.

نوذری در سال 67 به رادیو دعوت شد. شروع به کار نیروهای قبل از انقلاب با کمک نوذری و ورود نوذری به رادیو صورت گرفت و سعد ایام نیز تجربه موفقی داشت.

با این حال وقتی چند نفر از افراد مسن را در رادیو دیدم، دعوت را شجاعت فوق العاده توصیف کردند. نوذری موفق شد و پشت رادیو به تلویزیون رفت و ستاره همه ایرانیان سوگوار مرگ او شد.

انتهای پیام/