رسانه عمومی

رضا رویگری و قصه‌ تلخ چهره‌ها در آسایشگاه

فیلم منتشر شده از کار تلخ رضا رویگری در پرستاری کهریزک خاطرات بسیاری از همکاران او مانند مهری مهرنیا و ثریا حکمت را یادآور می شود که در سال های قبل از حضور در خانه سالمندان از مشکلات مالی یا مشکلات مالی شاکی بودند.

به گزارش سلام دکتر، ساعاتی پیش ویدئویی از رضا رویگری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در فضای مجازی در صفحات مختلف هنری و رسانه ای منتشر و بازنشر شد. رویگری گفت که یک هفته پیش از آسایشگاه کهریزک مرخص شده و قادر به تماس با خارج نبوده و به کمک مردم و مسئولان دولتی نیاز دارد.

این خبر توسط یکی از پرسنل پرستاری کهریزک تایید شده و همچنین تاکید شده است که تمامی پذیرفته شدگان آسایشگاه باید توسط یکی از بستگان درجه یک آنها به آنجا برده شده باشند و راه دیگری برای بی حرکت ماندن وجود ندارد. .

پیگیری سلام دکتر از سینما نشان می دهد که این بازیگر 76 ساله مدت هاست که با مشکلات جدی مواجه است و این گروه برای کمک به او دست به کار شده اند.

رویگری که به نظر می رسد ماه ها مشکلات شخصی و خانوادگی داشته است، در سال های اخیر بارها به مشکلات مالی خود اشاره کرده و حتی در سال 1399 اعلام کرده است که برای حضور در تلویزیون و سینما حدود 500 میلیون تومان می خواهد اما نتوانسته است. . در آن زمان شورای عالی تولیدات سینمایی اعلام کرد که اگر نسخه ای از موافقت نامه های خود را به کمیته ارسال کنید، سوالات شما در سینما مطرح می شود. بنابراین گزارشی بعد از آن منتشر نشد تا مشخص شود که آیا این کار توسط هر یک از طرفین انجام شده است یا خیر.

بازیگر «بوتیک» که این فیلم حمید نعمت الله را بهترین اثر سینمایی می دانست، در اوایل دهه 90 دچار سکته مغزی شد و پس از آن وضعیت جسمانی خوبی نداشت و چندین بار از بار سنگین تر فیزیوتراپی گلایه کرد. با این حال او در یکی دو سال اخیر در پروژه هایی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آنها می توان به بازی کوتاهی در فیلم شادروان که تا یک ماه پیش در سینماها اکران شد اشاره کرد. او سال گذشته در نشست خبری جشنواره فیلم فجر گفت که دوست دارد فیلم خودش را بسازد که گواهی بر زندگی شخصی اش است و این نشان از عشقش است و ابراز امیدواری کرد که یکی از آنها فک کند. برنده. برنده خواهد شد. برای پول برای ساخت فیلم شما.

چند روز بعد از جشنواره فیلم فجر در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر حضور یافت و در آنجا با اهدای هدیه از او تجلیل شد. رویگری در این مراسم یادآور شد که این اولین جایزه او بود و حتی یک کارت ده آفرین دریافت نکرد.

رضا رویگری و ماجرای تلخ چهره ها در آسایشگاه

بازیگر سریال های «اجاره نشین ها»، «جنگ نهم»، «شکسته» و سریال تاریخی «مختارنامه» که زمستان سال گذشته برای بازی در «پیر پسر» به کارگردانی اکتا براهنی جلوی دوربین رفت. شرایط از بازیگرانی مانند او انتقاد کرده است که پس از سال ها کار در تنگنای مالی قرار دارند و هیچ حمایتی و حقوق بازنشستگی ندارند.

اظهار نظر رضا رویگری درباره تخت آسایشگاه کهریزک به این معنا نیست که حضور غیرارادی وی به دلیل مشکلات مالی یا خانوادگی یا هر دو باشد، اما هر چه که باشد چیزی از تلخی و غم انتشار این تصویر -که ای کاش نمی شود- نمی کاهد. انجام دادن. به این ترتیب اتفاق می افتد – به خصوص به دلیل اکشن. کار این هنرمند.

رویگری با نشستن مقابل این دوربین مهرنیا مهرنیا را بیش از هرکسی زنده کرد. بازیگری که حدود 15 سال پیش از همین بیمارستان شاکی بود، گفت: به من گفتند 10-20 روز برو آنجا خسته نباشی، اما دیدیم او بماند.

رضا رویگری و ماجرای تلخ چهره ها در آسایشگاه

رضا رویگری و ماجرای تلخ چهره ها در آسایشگاه

مهرنیا در دیدار با خبرنگاران سلام دکتر در کهریزک در سال 1387 گفت: هیچکس به خانه شما نمی رود، اما برای پرداخت هزینه بیماری به من بگویید بفروشم.

مهرنیا همچنین با گلایه از اینکه هیچ یک از بازیگران و عوامل اجرایی به او نزدیک نشدند، گفت: تا زمانی که تو می‌توانی کاری انجام دهی، همه شاگرد تو هستند و همه تو را دوست دارند، اما وقتی می‌بازی، دیگر کسی به تو نگاه نمی‌کند. »

این سمت در مورد ثریا حکمت که در سال 1395 در حوالی مهرنیا مزار خدمت می کرد و این بازیگر به دلیل مشکلات مالی می خواست در کنار جاده چادر بزند نیز صدق می کند، گفت: اگر سایه در دست بازیگران باشد. بعد از مرگ من؟» وقتی زنده بودم آن را به من دادند تا بفروشم، اما گفتند غیرممکن است، «خیلی ها مثل من در سینما هستند، ما هستیم که فراموش کردیم».

رضا رویگری و ماجرای تلخ چهره ها در آسایشگاه

این اتفاقات بار دیگر بر لزوم نظارت بر وضعیت بیمه بازنشستگی و تامین امنیت شغلی فیلمسازان تاکید می کند که سال هاست تنها به عنوان موضوعی از سوی مسئولان شنیده می شود.

انتهای پیام/