اقتصادی

رشد ۸۰ مگاواتی مصرف برق گیلان نسبت به روز شنبه

۸۰ | استانی-اجتماعی | برق

سلام دکتر/گیلان مدیرعامل توزیع برق گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف برق، گفت: علیرغم عدم افزایش دما طی ۲۴ ساعت گذشته، شاهد افزایش ۸۰ مگاواتی مصرف برق در استان بودیم.

به گزارش سلام دکتر، محمدتقی مهدی زاده با بیان اینکه هوای استان گیلان طی دیروز و امروز به شدت گرم شده و افزایش دما ازدیاد مصرف برق را  به دنبال دارد، اظهار کرد: موج گرما طی روزهای پیش رو تداوم دارد و لذا مدیریت مصرف برق در دستور کار است.

وی دمای هوای امروز و دیروز را ثابت دانست و افزود: علیرغم عدم افزایش دما طی ۲۴ ساعت گذشته، شاهد افزایش ۸۰ مگاواتی مصرف برق در استان بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه میانگین مصرف برق در استان نشان می دهد که مردم الگوی مدیریت مصرف برق را رعایت کردند، گفت: با همکاری خوب مردم و صنایع شاهد پایداری شبکه هستیم و در صورت تداوم همین روند، می توانیم از پیک امسال هم گذر موفق داشته باشیم.

مهدی زاده از مردم خواست دمای کولر را در ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و در زمان های پیک به مدت دو نیم ساعت آن را خاموش کنند و ادامه داد: مردم لامپ های اضافه را خاموش و از روشنایی روز استفاده کنند؛ همچنین لوازم برقی پرمصرف از ساعت ۱۱ تا ۱۷ وارد مدار نشود.

وی با اشاره به پاداش رعایت الگوی مصرف در سال گذشته، عنوان کرد: امسال تا ۲.۵ برابر الگوی مصرف هم پاداش دارد و به ازای هر کیلووات کاهش مصرف، ۲۰۰۰ تومان پاداش به مشترکان تعلق می گیرد و لذا به زودی شاهد صدور صورتحساب های جدید خواهیم بود و مردم اثرات این رعایت الگوی مصرف را خواهند دید.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.