رسانه عمومی

رشد ۱۷ درصدی اهدای خون در تهران/افزایش اهدای خون بانوان پایتخت

اداره کل انتقال خون استان تهران از اهدای خون 287 هزار نفر از پایتخت نشینان بین عید نوروز تا یلدای 1401 خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا، احتمال کاهش مراجعه مردم به مراکز اهدای خون وجود دارد. است. لازم به ذکر است که نیاز به خون و فرآورده های خونی وجود دارد.

دکتر سید منتظر شبر در گفت وگو با سلام دکتر. وی در خصوص وضعیت اهدای خون منطقه تهران در 9 ماه گذشته گفت: بالغ بر 362 هزار و 410 نفر از پایتخت نشینان در 9 ماه گذشته برای اهدای خون به مراکز اهدای خون منطقه تهران مراجعه کرده اند. لازم به ذکر است تعداد مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون شهر تهران در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.

افزایش 17 درصدی اهدای خون در تهران

وی افزود: از بین داوطلبان اهدای خون در پایتخت 287 هزار و 584 نفر موفق به اهدای خون شده اند که نسبت به آمار اهدای خون تهرانی ها در سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

افزایش اهدای خون زنان تهرانی در سال 1401

اداره کل انتقال خون استان تهران همچنین از افزایش 17 درصدی اهدای خون بانوان از نوروز تا یلدای 1401 نسبت به مدت مشابه سال 1400 خبر داد و در عین حال گفت: از بین تعداد اهداکنندگان خون استان تهران در بهار. ، تابستان و پاییز امسال 49 هزار و 174 نفر برای اولین بار نام خود را به عنوان اهدای خون ثبت کردند. همچنین 98 هزار و 114 نفر نیز از جمله اهداکنندگانی هستند که طی سالیان گذشته اقدام به اهدای خون کرده اند. در عین حال 140 هزار و 296 نفر خیرین مستمر هستند که حداقل دو بار در سال این کار ارزشمند را انجام می دهند.

افزایش مشارکت تهرانی ها برای اهدای خون

شبر ادامه داد: به طور کلی در رده اهداکنندگان خون در 9 ماهه پایانی سال 1401 نسبت به همین وضعیت در سال 1400 شاهد افزایش مشارکت تهرانی ها هستیم. اهداکنندگان بار اول با افزایش 25 درصدی، اهداکنندگان بلندمدت و اهداکنندگان مستمر به ترتیب 19 درصد و 13 درصد در بین اهداکنندگان خون پایتخت هستند.

شوبر در پایان خواستار کمک مردم تهران به بیماران نیازمند خون در فصل زمستان شد و گفت: به دلیل سردی هوا احتمال کاهش مراجعه مردم به مراکز اهدای خون وجود دارد اما باید باشد. توجه داشته باشید که نیاز بیماران از جمله بیماران دیالیزی، هموفیلی، بیماران سرطانی و خون و فرآورده های خونی نیاز روزانه و مکرر مصدومان جاده ای است و بر این اساس بهبود و دسترسی منظم اهداکننده خون در روزهای سرد . سال ها می تواند تضمین کننده بقا و بقای این بیماران باشد.

انتهای پیام