رسانه عمومی

رایزنی سفیر ایران با رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه

کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه با کریل پاتریارک اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه دیدار کرد.

به گزارش سلام دکتر، در این دیدار که “مسعود احمدوند” رایزن فرهنگی پلیس ایران در مسکو نیز حضور داشت، مدیر مذهبی کلیسای ارتدکس روسیه با اشاره به سابقه طولانی مباحث دینی بین اسلام و جمهوری اسلامی ایران گفت: کلیسای ارتدکس، گفتمان های جدید را ستایش کنید.

وی همچنین یاد و خاطره «متروپولیت تاتارستان فئوفان» و «آیت الله تسخیری» را به عنوان دو تن از بزرگان بحث اسلام و مسیحیت که در جریان قیام کرونا جان باختند، گرامی داشت.

اسقف اعظم کلیسای ارتدکس روسیه افزود: در زمینه اخلاق و حقوق بشر اشتراکات زیادی بین اسلام و ارتدکس وجود دارد که در جریان بحث های کارشناسی مطرح شده است.

کاظم جلالی با اشاره به سفر اخیر آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، بر توسعه روابط همکاری کارکنان و کارکنان دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله ارتباطات دینی تاکید کرد و بر آن تاکید کرد. گسترش روزافزون

وی در یکی از بیانات برگرفته از نظام جمهوری اسلامی ایران و فرمایشات مقام معظم رهبری خواستار همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان ابراهیمی شد و گفت: آیت الله خشیری به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب نواخت. نقش کلیدی در برقراری گفتگوی مذهبی و شهر تاتارستان که بر گفت و گوی دینی با اسلام در چارچوب کلیسای ارتدکس نظارت دارد، برای ما و شما یک فاجعه است.

سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه با تاکید بر تداوم گفت‌وگوهای دینی ایران و کلیسای ارتدکس، بر نقش رهبران دینی در تبدیل روحیه تعامل و همزیستی تاکید کرد. بحث های مذهبی صورت گرفته است، گروه های ایرانی آمادگی کامل برای شرکت در دوازدهمین دور این مذاکرات در مسکو را دارند.

انتهای پیام/